DOCUMENT Responsabilitățile cadrelor didactice, ale directorilor de școli și grădinițe, personalului didactic auxiliar și nedidactic în asistența medicală pentru elevi se modifică sau se completează – proiect de ordin comun al miniștrilor Sănătății și Educației

Foto: Taylor Wilcox - Unsplash.com

Atribuțiile cadrelor didactice, ale directorilor de școli și grădinițe, personalului didactic auxiliar și nedidactic în acordarea asistenței medicale pentru elevi se modifică sau se completează, potrivit unui proiect de ordin de ministru pus în dezbatere de Ministerul Sănătății. Documentul abrogă actualul ordin de ministru cu astfel de prevederi, care este în vigoare din 2011.

Pe lângă profesori, directori, inspectorate, medici școlari ordinul stabilește noi responsabilități și introduce în categoriile de personal implicate în asigurarea asistenței medicale. Este vorba despre psihologul, consilierul școlar, logopedul unității de învățământ și de asistentul social responsabil de unitatea de învățământ.

Una dintre noile atribuții ale educatorilor este de a examina copiii de la grupa lor și de a comunica medicului școlar rezultatele acestei evaluări. În vechiul ordin exista această evaluare, dar educatorul trebuia doar să “consemneze sub semnătură” cele observate, în fișa preșcolarului.

Noul ordin prevede: “Personalul care asigură examinarea este format din: profesorul pentru învăţământ preşcolar/educatorul/psihologul/logopedul din grădiniţe care efectuează aprecierea dezvoltării neuropsihice şi a limbajului, comunică medicului școlar rezultatele evaluării, în vederea stabilirii conduitei terapeutice.

In ordinul vechi era: “profesorul pentru învățământ preșcolar din grădinițe, care efectuează aprecierea dezvoltării neuropsihice și a limbajului și care consemnează sub semnătură datele obținute în fișa specială a preșcolarului”.

Directorii de școli, grădinițe și licee primesc noi atribuții prin acest act normativ. Aceștia trebuie semneleze în scris autorității locale nevoile pe care le au cabinetele medicale din incinta școlilor, sau chiar nevoia de amenajare a unui astfel de cabinet, acolo unde nu există, indicând și locul în care poate fi înființat.

“Atribuțiile conducerii unității de învățământ:

Educatorul, învățătorul și dirigintele primesc sarcini suplimentare prin acest nou ordin de ministru, aflat acum în stadiu de proiect.

Noile atribuții ale educatorului, învățătorului, dirigintelui:

Cadrele didactice au, în mare, aceleași atribuții din ordinul vechi, aflat în vigoare. Singura noutate este faptul că “asigură comunicarea eficientă a cabinetului medical școlar cu părinții, în caz de accidente sau afecțiuni ale preșcolarilor și elevilor”

Atribuțiile personalului didactic auxiliar și ale personalului nedidactic

Suplimentar față de sarcinile din ordinul vechi, personalul didactic auxiliar primește și atribuții privind acordarea de îngrijiri pentru afecțiuni curente. Acestea sunt:

Proiectul noului ordin de ministru poate fi consultat pe site-ul Ministerului Sănătății

Foto: Taylor Wilcox on Unsplash

Exit mobile version