Examene la colegii după Evaluarea Națională, care devine obligatorie pentru toți elevii, din 2024, limba română – probă distinctă la bacalaureat din 2027, anunță Sorin Cîmpeanu după discuții cu sindicatele / Decizii și pentru filiera liceelor, palatele și cluburile copiilor, elevii cu cerințe educaționale speciale

Foto: Captură - Sorin Cîmpeanu / Teach for Romania - Facebook.com

“Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională” a fost anunțată, vineri dimineață, de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, drept una dintr-un total de “5 decizii majore rezultate în urma consultărilor ministerului educației cu federațiile sindicale”. Alte decizii anunțate: limba română va fi probă distinctă în cadrul examenului de Bacalaureat, iar în chestiunea filierei unice asumate liceelor, vor putea fi făcute excepții prin ordin de ministru.

Sorin Cîmpeanu a anunțat, totodată, că palatele și cluburile copiilor vor fi reorganizate ca unități de educație extrașcolară, parte din rețeaua școlară, precum și o serie de măsuri privind integrarea elevilor cu cerințe educaționale speciale.

Principalele decizii luate după discuții cu Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație “Spiru Haret”, anunțate vineri de ministrul Cîmpeanu:

“1. Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională”.

2. “Referitor la examenul național de bacalaureat a fost agreat ca limba și literatura română (inclusiv gramatica) să constituie o probă distinctă în cadrul examenului național de bacalaureat”. Măsuri privind bacalaureatul:

3. Asumarea filierei la nivel liceal.

Unitățile de învățământ liceal vor funcționa  cu respectarea principiului asumării filierei. Ministerul Educației stabilește criteriile de încadrare a unei unități de învățământ liceal într-una dintre cele trei filiere: teoretică, vocațională sau profesională, printr-o metodologie aprobată prin ordin de ministru. (…) Pentru filiera profesională s-a agreat titulatura de „Liceu tehnic și profesional” și asumarea integrală a acestei filiere, cu precizarea că pentru unitățile de învățământ liceal din zone greu accesibile sau dezavantajate, pentru asigurarea unui acces echitabil la educație al elevilor, vor putea fi justificate și aprobate, prin ordin de ministru, anumite excepții de la această măsură.

4. “Procesul de descentralizare va fi inițiat prin reconfigurarea activității de educație extrașcolară la nivelul sistemului național de învățământ. Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare vor fi reorganizate ca unități de educație extrașcolară și vor face parte din rețeaua școlară.”

“5. În condițiile evidențierii importanței susținerii învățământului special, integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă se va face gradual, doar în măsura în care la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de masă vor fi asigurate condițiile specifice din perspectiva existenței resursei umane calificate (consilieri, profesori de sprijin și cadre didactice formate pentru educația copiilor cu CES), precum și din perspectiva existenței infrastructurii dedicate (cabinete psihopedagogice, camere resursă…)”

Mesajul lui Sorin Cîmpeanu, integral:
Exit mobile version