Explicațiile ministrului Cîmpeanu pentru rezultatele mai bune la Evaluarea Națională 2022: Nu au fost întreruperi ale școlii, conținuturile au fost mai restrânse, fără teme predate când școlile au fost închise, ore remediale “mai eficiente”

Foto: captură live

“Faptul că anul acesta nu au fost întreruperi ale școlii”, dar și acela că “s-au eliminat conținuturile care s-au predat în momentul când școlile au fost închise în perioada pandemiei” au făcut ca rezultatele de anul acesta la Evaluarea Națională să fie mai bune, a apreciat ministrul Sorin Cîmpeanu, joi, în conferința în care a prezentat rezultatele EN 2022.

El a mai menționat, printre motivele acestei situații, adaptarea programei inclusiv prin eliminarea din programa de examen a materiei din ultimul semestru al clasei a VIII-a, dar și faptul că “partea de recuperare, de ore remediale, cel puțin în ultimele luni s-a putut realiza într-o manieră mai eficientă”.

Sorin Cîmpeanu – declarațiile detaliate pe această temă

“La modul general, putem spune că, dincolo de o calibrare foarte corectă a subiectelor anul acesta, explicația pentru faptul că rezultatele sunt mai bune ar putea să constea în faptul că anul acesta nu au fost întreruperi ale școlii. Am spus, întreruperile școlii generează, dacă nu catastrofe educaționale, probleme majore în educație.

Al doilea lucru: în programa de examen materia prevăzută a fost adaptată situației, după cum bine știți competențele fiind evaluate prin intermediul unor conținuturi mai restrânse. S-au eliminat conținuturile care s-au predat în momentul când școlile au fost închise în perioada pandemiei, așa cum am promis.

De asemenea, deoarece programa de examen a fost anunțată în urmă cu multe luni, nu trebuie să uităm faptul că semestrul al 2-la al clasei a VIII-a nu a făcut obiectul subiectelor de examen.

Astfel, partea de recuperare, de ore remediale, cel puțin în ultimele luni s-a putut realiza într-o manieră mai eficientă.”

Exit mobile version