Falimentul Matematicii în gimnaziu: Peste 60% dintre copiii de clasa a VIII-a care au dat Evaluarea Națională au luat sub nota 7, adică nivelul mediu / Școlile, profesorii și Ministerul Educației știau de acest eșec încă de când elevii erau în clasa a VI-a

Foto: Freepik.com

Aproape 76.000 de absolvenți de clasa a VIII-a au luat note între 1 și 6,99 la Matematică, la Evaluarea Națională din acest an, potrivit rezultatelor anunțate de Ministerul Educației. Procentual, asta reprezintă peste 60% din totalul celor prezenți la examen. Notele sub 7 reprezintă „nivelul mediu”, potrivit metodologiilor folosite în acest an și în 2020, pentru echivalarea probelor de competențe cu mediile de la clasă, de către Ministerul Educației. Despre nivelul de la Matematică al acestor copii Ministerul Educației, școlile și profesorii știau încă de când ei erau în clasa a VI-a, de acum 2 ani, potrivit Raportului Național Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, matematică 2019, făcut de Centrul Național de Evaluare și Examinare, instituție aflată în subordinea ministerului.

Rezultatele de la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, publicate de Ministerul Educației, arată că la Matematică 75.926 de elevi au luat sub media 7, adică peste 60% din cei 123.248 de elevi prezenți la această probă.

Concret, împărțirea pe tranșe de medii a acestora este următoarea:

Nota 6,99 înseamnă nivelul mediu, potrivit Ministerului Educației

Procedura care prevede echivalarea notelor de la clasă cu nivelurile de competențe, folosită în 2020 și 2021 pentru Bacalaureat, de către Ministerul Educației, prevede că nivelul mediu este cel al elevilor care au note între 5 și 6,99.

Prin corelație, notele de la matematică sub 7 sunt de nivel mediu.

Când erau în clasele a IV-a și a VI-a acești elevi știau mai bine matematică decât într-a VIII-a

Raportul Național de la Evaluarea Națională de clasa a VI-a, Matematică din 2019, făcut de Centrul Național de Evaluare și Examinare, arată că la acel moment 25% dintre elevi au obținut sub 467 de puncte, adică erau sub nivelul de competențe de bază.

“39,18% dintre elevii care la proba de matematică de la Evaluarea Națională de la finalul clasei a IV-a, din anul 2017, au avut un procentaj de rezolvare corectă a itemilor cuprins între 50% și 60% (n. red. echivalentul notei 5 – 5,99), au obținut la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, din anul 2019, scoruri între 466 și 489” (n. red. echivalentul notei 5), se arată în raportul public.

Există o serie de corelații între rezultatele acestor elevi la evaluările prin care au trecut, ei fiind prima generație care au făcut clasa pregătitoare, adică au 9 ani de școală până în clasa a VIII-a și au susținut până acum Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

Datele mai arată că 18,7% dintre elevii care la proba de matematică de la Evaluarea Națională din clasa a IV-a au avut un procentaj de rezolvare corectă a itemilor cuprins între 90% și 100%, adică erau între nota 9 și 10, au obținut la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, din anul 2019, scoruri între 512 și 535 (n. red. punctaj echivalent notei 7).

Foto: captura raport CNPEE

Autorii raportului arătau și unde se produce declinul, lucru consemnat de EduPedu.ro încă de la publicarea raportului, din februarie 2020.

“Pentru elevii care la probele de la EN IV 2015 au rezolvat corect peste 50% dintre itemi, dar la EN VIII 2018 au obținut o medie sub 5 (în această situație au fost 18731 elevi dintre cei 105495 elevi pentru care există înregistrate rezultatele în ambele baze de date), declinul s-a produs între clasele a IV-a și a VI-a și nu a mai fost recuperat până la finalul clasei a VIII-a. Graficul dependenței dintre rezultatele înregistrate la EN IV 2015 și cele de la EN VI 2017, care confirmă și el observația anterioară, are aspect identic celui din FIGURA IV.47, în care este reprezentată corelația dintre procentajul de rezolvare corectă a itemilor de la proba de matematică din cadrul EN IV 2017 și scorul calculat pe baza codurilor alocate răspunsurilor aceluiași elev la proba de Matematică și Științe din cadrul EN VI 2019. Cu alte cuvinte, și pentru generația care a susținut în acest an EN VI (n. red. adică cei care au dat acum Evaluarea Națională de clasa a VIII-a) există un număr semnificativ de elevi pentru care este necesară intervenția pentru recuperarea decalajelor“, se arăta în raportul de anul trecut.

În document se arată foarte clar că “Evaluările naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a
VI-a furnizează informații despre situația de ansamblu la nivelul sistemului educațional, permit depistarea precoce a elevilor cu un nivel scăzut al competențelor de bază, astfel încât să se poată interveni pentru a asigura, pentru toți elevii, un nivel adecvat al acestor competențe”.

Cu toate acestea nu a existat nicio intervenție la nivelul sistemului pentru a îndrepta aceste deficiențe, descoperite prin aceste evaluări, potrivit informațiilor EduPedu.ro.

Foto: School photo created by freepik – www.freepik.com

Exit mobile version