În 90% dintre cazuri, planificările profesorilor sunt identice cu cele din anii trecuți, spune directorul Viforel Dorobanțu: Le cer doar să fie adaptată planificarea. Sunt convins ce înțelegeți când spun adaptată, adică anului acestuia școlar

Foto: Captură TVR Info - tvrplus.ro/live

Directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Curcani, Viforel Dorobanțu, a vorbit despre planificările profesorilor și a afirmat că, în 90% dintre cazuri, acestea sunt identice cu cele din anii trecuți. „Le cer doar să fie adaptată (planificarea – n.red). Și sunt convins ce înțelegeți când spun adaptată. Adaptată anului acestuia școlar, chiar dacă este identică cu cea de anul trecut”, a precizat acesta. Declarațiile au fost făcute la emisiunea InfoEdu de la TVR Info.

Silvia Mușătoiu, profesoară de Matematică la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București: Domnule director, câte planificări ați reparat? Aveți timp să faceți lucrul acesta?

Viforel Dorobanțu: Eu, sincer, că o să spun mai multe lucruri mai încolo puțin, le-am cerut în variantă electronică aceste planificări.

Silvia Mușătoiu, profesoară de Matematică la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București: Cum e firesc, să știți.

Viforel Dorobanțu: O să vă spun de ce le-am cerut în variantă electronică. Exact cum a spus doamna Mușătoiu: a citit programa, planul-cadru, ca să știe să-și facă planificarea? Îndrăznesc să spun că pe alocuri nu. Ce am zis: dacă îl nu mai chinui să și-o dea jos de pe cine știe ce site, le cer doar să fie adaptată (planificarea – n.red). Și sunt convins ce înțelegeți când spun adaptată. Adaptată anului acestuia școlar, chiar dacă este identică cu cea de anul trecut. Dar exact asta voiam să spun și să preiau una dintre declarațiile de care sper ca domnul ministru să se țină: să scădem birocrația. Ok, măcar să am acea planificare trimisă pe mail și eu, atunci când mă duc într-o asistență, să verific dacă conținutul pe care-l avea e în concordanță cu nevoile acestei clase, că poate el în programă trebuie să fie în altă parte, dar nevoile clasei nu l-au lăsat să se ducă acolo.

Diana Dumitrașcu, moderatoare: Dar e aceeași planificare, de cu un an în urmă, poate de cu doi, de cu trei.

Viforel Dorobanțu: În proporție de 90%, îndrăznesc să spun că e aceeași planificare. Dacă am spus lucruri care nu trebuiau spuse, nu e prima dată, da, îndrăznesc să spun că așa sunt în 90% dintre cazuri.

Diana Dumitrașcu, moderatoare: Și a luat calificativul foarte bine.

Viforel Dorobanțu: Cum să nu i-l dau, că respectă structura anului școlar. În primul rând, profesorii ar trebui să lucreze pe planificare, să spună «ok, nu pot să ajung la nu știu ce concept din aritmetică, aș evita să spun matematică, și trebuie să mai stau câteva ore pe ce am făcut înainte». El s-ar putea să stea, dar notificarea să nu o facă. Sincer, nici eu nu aș fi atât de stresat, încât să mă duc și să zic «ia să vedem, tu ar trebui să fii aici și nu ești. Deci, scădem două puncte». Copiii aceștia știu ceva, da, asta are important.

Ministerul Educației a schimbat în 2020 metodologia (OMEC 4.247/2020) de evaluare aprobată inițial în 2011, prin ordin de ministru (OMECTS 6.143/2011).

În cadrul inspecțiilor școlare din județul Giurgiu, un aspect vizat se referă la verificarea respectării reglementărilor legale referitoare la evaluarea anuală a personalului didactic și didactic auxiliar, potrivit unui document publicat de inspectoratul școlar

Potrivit Ministerului Educației și Cercetării, evaluarea activităţii profesorilor se realizează anual, la nivelul fiecărei școli:

„Evaluarea activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar din unităţile şi instituţiile de învăţământ preuniversitar se realizează anual pentru întreaga activitate desfăşurată pe parcursul anului şcolar, la nivelul fiecărei unităţi şi instituţii de învăţământ preuniversitar şi are două componente: autoevaluarea; evaluarea potrivit fişei postului şi a fişei de evaluare. Ministerul Educației aprobă metodologia specifică.”

Elevii au dreptul de a dreptul de a oferi feedback, la finalul anului școlar, cadrelor didactice care predau la clasă, conform Statutului Elevului, document publicat în Monitorul Oficial în august 2024.

Statutul elevului prevede, la articolul 7, că „Elevii beneficiază de următoarele drepturi în sistemul educațional: z) dreptul de a oferi feedback, la finalul anului școlar, cadrelor didactice care predau la clasă, prin fișe anonime sau prin intermediul unor chestionare online anonime securizate, elaborate conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezentul statut, în baza unei proceduri stabilite de consiliul de administrație. Rezultatele feedbackului sunt discutate cu profesorul de la clasă la începutul anului școlar următor, în vederea îmbunătățirii activității de la clasă”.

Art. 168 (1) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 stabilește că încadrarea și menținerea într-o funcție didactică sunt condiționate de prezentarea unui certificat medical. Certificatul medical eliberat de medicul specializat de medicina muncii, care atestă că este apt pentru prestarea activității.

Citește și:
Prestația la clasă contează cel mai puțin în evaluarea cadrului didactic, spune profesoara Silvia Mușătoiu: Dacă citiți fișa de evaluare, o mare parte se referă, într-adevăr, la hârțogăraie
Este extrem de greu să depunctezi un profesor, pe baza fișei actuale de evaluare, spune directorul Viforel Dorobanțu: N-am dat chiar tuturor calificativul foarte bine
Ministrul Educației: Peste 99% din profesori au calificativul „foarte bine”. Vi se pare normal?
Inspecții an școlar 2025-2026. Verificarea evaluării anuale a profesorilor – unul dintre aspectele vizate de Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu
Exit mobile version