Inspector școlar general: Nu știm să lucrăm cu copiii speciali. Colegii mei din școala de masă spun „nu știu ce să fac cu copilul. N-am învățat la școală să reacționez”

repartizare liceu 2020

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Mihai Pop, șeful Inspectoratului Școlar Maramureș, a vorbit, la Conferința Națională a Liceelor Pedagogice din România, despre „două probleme mari pe care sistemul le are”: profesorii din învățământul de masă nu știu să lucreze cu copiii speciali și elevii romi vin în clasa pregătitoare fără să cunoască limba română. „Nu știm să lucrăm cu copiii speciali. Colegii mei din școala de masă spun: „nu știu ce să fac cu copilul. N-am învățat la școală să reacționez”, a spus șeful ISJ Maramureș. Conferința s-a desfășurat săptămâna trecută la Cluj-Napoca

„Mai am două probleme mari pe care cred că sistemul nostru le are. Nu știm să lucrăm cu copiii speciali. Colegii mei din școala de masă spun: „nu știu ce să fac cu copilul. N-am învățat la școală să reacționez. În învățământul pedagogic facem un singur curs, dar nu facem practică în școlile speciale, ca să putem să învățăm”. Și aici poate că ar trebui lucrat și trebuie să găsim soluții în așa fel încât să învățăm și să vrem să lucrăm, pentru că un lucru este dovedit: dacă doamna vrea să ia copilul special în clasă, acel copil evoluează, se dezvoltă și este integrat. Dacă doamna nu vrea, oricare ar fi nivelul, acel copil este ținut în margine. Trebuie să învățăm să facem lucrurile acestea și să nu fie la latitudinea unuia sau altuia”, a spus acesta.

Inspectorul școlar general a adus în atenție faptul că, de obicei, copiii romi vin în clasa pregătitoare fără să cunoască limba română. „Din start, copilul acela pleacă cu un handicap și, din nou, performanța lui nu va fi cea pe care ne-o dorim”:

„Apoi, mai avem comunitatea romă, care iar este o problemă pe care nu vrem să o discutăm și ne duce în jos. Copiii romi vin în clasa pregătitoare, de obicei, cei mai mulți, fără să cunoască limba română. Ei acasă vorbesc limba romani și doamna învățătoare, sau doamna educatoare, dacă are norocul acel copil să meargă la grădiniță, de multe ori nu știe acest lucru sau refuză să-l înțeleagă. Din start, copilul acela pleacă cu un handicap și, din nou, performanța lui nu va fi cea pe care ne-o dorim”, a precizat Mihai Pop.

Iată ce soluție propune acesta: „Aici avem o soluție, dar eu de 3 ani vorbesc despre ea și nu reușesc. Ar trebui sa aducem în liceele pedagogice copii din comunitatea romă. Avem acele locuri speciale pentru ei, dar nu reușim. Eu la mine în județ încă n-am reușit să fac asta. Avem copii buni din comunități care se pierd în liceu, pentru că nu știm să-i valorizăm. Lucrul acesta poate că ar trebui să-l facem și liceele pedagogice să se îndrepte spre acele comunități, să-i selecteze pe acei copii, să vină în școala pedagogică, pentru că ei se vor întoarce în comunitate și vor putea să facă altfel decât facem noi în modul tradițional.”

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Șeful Inspectoratului Școlar Maramureș: Ne irosim prea mult în tot felul de lucruri administrative și uităm ceea ce trebuie să facem, adică să facem educație
Exit mobile version