Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE, fostul CNPEE) componența Grupului de lucru curricular (GLC) pentru disciplina Limba engleză, care va elabora noile programe școlare pentru liceu, cu aplicare din anul școlar 2026-2027.
- Publicarea listelor vine la două zile după solicitarea Edupedu.ro adresată ministerului de a face publice comisiile aprobate încă din august.
Este vorba de profesorii și inspectorii școlari care lucrează la noile programe atât pentru trunchi comun (TC) și curriculum de specialitate (CS), cât și pentru specialități – engleză intensiv, engleză bilingv / discipline non-lingvistice.
Inspectoarea generală de Limba engleză Rodica Diana Cherciu din Ministerul Educației și Cercetării și conferențiarul universitar dr. Gabriela Slăvuțeanu de la Universitatea din București sunt coordonatoarele grupului de lucru, potrivit listei de mai jos.
Lista integrală GLC 17 – Limba Engleză:
- Cherciu Rodica Diana – Ministerul Educației și Cercetării – Responsabil MEC
- Slăvuțeanu Gabriela Anidora – Universitatea din București – Coordonator științific
- Zamfirescu Mihaela – Universitatea din București – Membru
- Buzec Mihaela – Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca – Membru
- Deneș Clara Simona – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Membru
- Bujan Maria – Inspectoratul Școlar al Municipiului București – Membru
SGLC – Engleză standard
- Torok Laura – Colegiul Național „Preparandia Dimitrie Țichindeal”, Arad – Membru
- Arcoși Adriana – Inspectoratul Școlar Județean Prahova – Membru
- Vlădu A Ana Maria – Inspectoratul Școlar Județean Brașov – Membru
- Tănăsescu Dana – Colegiul Național „I. L. Caragiale”, București – Membru
- Bunăiașu Roxana – Colegiul Național „Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu – Membru
SGLC – Engleză intensiv
- Toader Iuliana Maria – Colegiul Național „Ion Ghica”, Târgoviște – Membru
- Dănuț Luiza – Liceul de Arte „Sigismund Toduță”, Deva – Membru
- Pitaru Laura – Inspectoratul Școlar Județean Sibiu – Membru
- Șerban Victoria – Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, Sibiu – Membru
- Micu Lavinia – Inspectoratul Școlar Județean Olt – Membru
SGLC – Engleză bilingv / discipline non-lingvistice
- Sărdărescu Carmen – Colegiul Național „Matei Basarab”, Râmnicu Vâlcea – Membru
- Leca Ileana – Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc”, București – Membru
- Anderco Aida – Inspectoratul Școlar Județean Satu Mare – Membru
- Dumitru Delia – Colegiul Național „I. L. Caragiale”, București – Membru
- Stegărescu Alina Viorela – Colegiul Național „Sfântul Sava”, București – Membru
- Titiriscă Alina – Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza”, Alexandria – Membru
- Pop Laura – Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Baia Mare – Membru
- Cucuiat Ciprian Marius Vasile – Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Baia Mare – Membru
- Matei Bianca Ionela – Inspectoratul Școlar Județean Constanța – Membru
- Mortu Monica – Colegiul Național „Gh. M. Murgoci”, Brăila – Membru
- Gîțoi Silvia – Liceul Teoretic „Alexandru Ghica”, Alexandria – Membru
- Leoteșcu Daniel – Colegiul Național „Carol I”, Craiova – Membru
- Chinde Daniela – Colegiul Tehnic „George Barițiu”, Baia Mare – Membru
- Costa Monica – Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”, Oradea – Membru
- Chiricu Mara Claudia – Colegiul „Spiru Haret”, Ploiești – Membru
- Buftea Jercan Egina – Colegiul „Ferdinand I”, Măneciu – Membru
- Arhip Camelia Elena – Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Iași – Membru
- Mocanu Cristina Maria – Colegiul Național „Costache Negruzzi”, Iași – Membru
- Bordea Constanța – Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Brașov – Membru
- Doboș Elena – Liceul Vocațional de Arte Plastice „Hans Mattis Teutsch”, Brașov – Membru
- Spătaru Irina Ioana – Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria”, Ploiești – Membru
- Moise Iudit Alexandra – Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu”, Constanța – Membru
- Lerch Cristina – Colegiul Național „Mircea Eliade”, Reșița – Membru
- Ivănuș Raluca – Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc”, București – Membru
- Hisem Gabriela – Inspectoratul Școlar Județean Suceava – Membru
- Visterenanu Mihaela – Inspectoratul Școlar Județean Tulcea – Membru
- Stancu Ligia – Inspectoratul Școlar Județean Teleorman – Membru
- Terec Dana – Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Cluj Napoca – Membru
- Bărbosu Dacian – Colegiul Național „Preparandia Dimitrie Țichindeal”, Arad – Membru
- Jora Claudia – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț – Membru
- Tănase Anca – Colegiul „Spiru Haret”, Ploiești – Membru
- Petrovan Roxana – Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Baia Mare – Membru
- Buculei Monica-Elena – Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare”, Câmpulung Moldovenesc – Membru
- Stoica Briena – Colegiul Național „Alexandru Papiu Ilarian”, Târgu Mureș – Membru.
Context: Reforma programelor școlare pentru liceu
Pe 3 septembrie 2025, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că lucrările comisiilor de specialitate au început, după constituirea echipelor de lucru. „(…) Sunt 1.500 de specialiști și am încercat să construim echipele cu oameni din mediul preuniversitar, învățământ superior și din cercetare. (…) Sper ca la finalul anului să avem o variantă pe care să o putem prezenta public”, a declarat oficialul la Euronews România, în emisiunea România lui Vitalie.
Publicarea listelor de către MEC vine după ce, pe 26 iunie 2025, au fost publicate în Monitorul Oficial noile planuri-cadru pentru liceu, prima schimbare structurală a curriculumului liceal din ultimii 20 de ani. Acestea stabilesc disciplinele și numărul de ore alocat fiecărei materii. Următorul pas este tocmai elaborarea programelor școlare, ce vor trebui finalizate până în noiembrie 2025, pentru ca la final de an să fie lansată licitația pentru manuale.
De ce este importantă reforma curriculară
Prima generație de elevi care va începe liceul după noile programe este cea care intră la liceu în septembrie 2026, urmând să susțină Bacalaureatul în 2030 după o nouă structură curriculară. Reforma are ca scop sincronizarea curriculumului liceal cu cel gimnazial, reformat în 2016, și reducerea decalajelor semnalate constant de profesori și organizațiile educaționale.
„Pariul meu este reducerea analfabetismului funcțional și creșterea participării la Bacalaureat. Dacă facem această schimbare curriculară și o implementăm din 2026, peste 4-5 ani ar trebui să vedem o modificare semnificativă”, declara ministrul Daniel David în iunie.
