Mai multe asociații de elevi și Federația Părinților și Aparținătorilor Legali critică ordinul de ministru care introduce pilotarea evaluării standardizate în acest final de an școlar: Vor fi aceste teste în concordanță cu programa școlară și sunt avizate de minister?

Foto: © Vitaliy Nazarenko - Dreamstime.com

FePAL și mai multe asociații de elevi ridică un semn de întrebare privind introducerea evaluării standardizate la nivel de program pilot, chiar din acest final de an școlar, propusă printr-un ordin de ministru transmis pentru dezbatere și prezentat Edupedu.ro. Testarea ar urma să se facă la română, matematică sau istorie, pentru elevii clasele I-VII, și IX-XII-a.

“Propunerea este făcută din scurt și fără pic de consultanță, ministrul afirmând că ar „vrea să îl discutăm rapid și să-l facem operațional, rapid înseamnă ore. (..)Din declarațiile ministrului, programul pilot de evaluare standardizată se va realiza printr-un “parteneriat”, fără desfășurarea unei licitații publice. Mai mult, în acest context, putem ridica mai multe semne de întrebare cu privire la “reformele” pe care Ministerul le face pe fugă:

Amintim că astăzi, Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu o propunere pentru evaluarea standardizată digitală, „pentru început la nivel pilot dar pentru elevii claselor I-VII și mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale” pe care a înaintat-o companiei Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale, fără licitație publică.

La câteva ore distanță, un ordin de ministru obținut de Edupedu.ro, și transmis pentru dezbatere, introduce, începând cu finalul acestui an școlar, evaluarea standardizată într-un proiect pilot pentru toate clasele, mai puține cele din ani terminali.

Redăm mai jos comunicatul integral transmis Edupedu.ro

“Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat în cadrul conferinței de lansare a Raportului Național de Literație că își dorește ca în perioada 30 mai – 10 iunie, să realizeze evaluări standardizate la limba română, matematică și istorie, cu ajutorul companiei Brio.

Din declarațiile ministrului, programul pilot de evaluare standardizată se va realiza printr-un “parteneriat”, fără desfășurarea unei licitații publice. Mai mult, în acest context, putem ridica mai multe semne de întrebare cu privire la “reformele” pe care Ministerul le face pe fugă: 

Mai mult, odată cu primul anunț al Ministerului Educației cu privire la introducerea evaluării standardizate, multiple școli au început deja să folosească la clasă platforma Brio. Astfel, părinților le-au fost ceruți bani pentru achitarea platformei, fiind astfel perpetuat fenomenul ilegal al fondului școlii.

Considerăm anunțul Ministerului Educației ca fiind unul prematur, care nu răspunde nevoilor reale ale sistemului de învățământ. Evaluările trebuie să vină în avantajul elevilor, nu a diverselor firme.”

Documentul este semnat de Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Timiș (AETM), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația pentru Educație și Justiție Socială Human Catalyst și Federația Părinților și Aparținătorilor Legali (Fepal).

Foto: © Vitaliy NazarenkoDreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și: Ordinul de ministru care introduce testarea standardizată pilot începând cu acest final de an școlar la toate clasele, mai puțin a VIII-a și a XII-a, la limba română și matematică, a fost trimis pentru consultare partenerilor de dialog social – DRAFT
Cum vor fi selectate școlile din țară în care va avea loc testarea standardizată a elevilor – surse
Exit mobile version