Ministrul Educației anunță că 60% dintre elevii din România au obținut medii peste 8,50 în semestrul I al acestui an școlar, desfășurat cu prezență fizică, în creștere față de anul anterior, desfășurat mai ales online

Sorin Cimpeanu / Foto: gov.ro

În primul semestru al anului școlar 2021-2022, 60% dintre elevii de gimnaziu și liceu, din România, au obținut medii peste 8.50, potrivit declarației făcute la gandul.ro de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a comparat rezultatele cu cele din anul școlar precedent, când 53% dintre elevi obținuseră medii peste acest prag. Este vorba despre aproape 853 de mii de elevi care au peste 8.50 în 2022, potrivit calculelor Edupedu.ro pe baza datelor oficiale.

„(…) în anul școlar 2020 – 2021, în care 53% dintre elevi au avut media peste 8.50. Păi dacă asta ar fi imaginea reală a învățământului românesc, înseamnă că n-am mai avea nicio problemă. Mai mult decât atât, în anul școlar curent, la finele semestrului întâi, nu 53%, ci 60% dintre elevi au înregistrat medii pe primul semestru mai mari de 8.50”, a spus Cîmpeanu.

Reamintim că 8.50 a fost pragul pentru bursa de merit, stabilit în anul 2011, până în luna ianuarie 2022, când a fost modificat la 9.50 de către ministrul Cîmpeanu pe motiv că evaluarea în perioada școlii online a fost denaturată.

Semestrul I al acestui an școlar a fost desfășurat cu prezență fizică, în majoritatea școlilor, perioadele de școală online fiind scurte și punctuale, în clasele/școlile în care cursurile cu prezență fizică s-au suspendat din cauza cazurilor de COVID-19. În semestrul I mediile nu s-au mai putut încheia pe baza a doar două note, ci a numărului de note prevăzut ca într-un an școlar normal. În plus, elevii au dat teze, după doi ani în care lucrările nu s-au mai susținut – cu mențiunea că numărul acestor lucrări scrise semestriale a fost redus la liceu și la clasa a VIII-a cu o teză.

Cu toate acestea ministrul Cîmpeanu nu a făcut nicio referire la rezultatele din semestrul I al acestui an școlar, a spus mai întâi că pentru această evaluare în urma căreia notele au fost mari nu este nici vina profesorilor și nici a elevilor, ci a sistemului online în care ar fi intrat nepregătiți. Apoi a menționat faptul că evaluarea care nu reflectă realitatea este „o cauză a unui sistem de educație bulversat de criza sanitară”.

Redăm declarația ministrului Cîmpeanu:

Reporter: Ați vorbit acum de evaluare. Și aceasta pare că e o problemă greu de înțeles de părinți în contextul în care dumneavoastră ați venit și a spus că trebuie modificat de la semestre la trimestre modalitatea existentă în învățământ acum și că trimestrele respective ar însemna mai multe evaluări. De ce le este teamă părinților de evaluările respective pentru copiii lor? Este ceva foarte ciudat!

Sorin Cîmpeanu: „Sunt două lucruri de spus aici. În primul rând evaluarea a fost foarte mult deformată și nu pot spune că este vina profesorilor sau că este vina elevilor. Este o cauză a intrării într-un sistem online fără a fi pregătiți, fără a avea platforme dedicate pentru evaluare. Am dat exemplu, în anul școlar 2020 – 2021, în care 53% dintre elevi au avut media peste 8.50. Păi dacă asta ar fi imaginea reală a învățământului românesc, înseamnă că n-am mai avea nicio problemă. Mai mult decât atât, în anul școlar curent, la finele semestrului întâi, nu 53%, ci 60% dintre elevi au înregistrat medii pe primul semestru mai mari de 8.50”.

Reporter: A cui e vina? Că totuși evaluările nu reflectă exact pregătirea elevilor, adică au note foarte mari, ca să înțeleagă toată lumea, părinții se zbat foarte mult pentru ca copilul lor să aibă note foarte mari, dar totuși adevărată lui pregătire este la jumătate.

Sorin Cîmpeanu: „Am spus că nu este nici vina profesorilor, nici a elevilor, este o cauză a unui sistem de educație bulversat de criza sanitară. E un sistem de educație în care tot timpul am avut probleme cu standardizarea evaluării. Acum, această lipsă de standardizare a evaluării a fost pusă sub lumina reflectoarelor. Deci sunt județe în care ai 60% note peste 8.50, dar ai peste 50% dintre elevi care nu reușesc să ia nota 5 la o simulare, de exemplu, pentru evaluarea națională. Deci este un nonsens. Ce se poate face și ce vom face: standardizarea evaluării. Încă de anul acesta am susținut nevoia de standardizare a evaluării atât la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a cât și, cel puțin la nivel pilot, la evaluarea națională și la bacalaureat”.

Ministerul Educației publica, pe 5 ianuarie 2022, un comunicat semnat de ministrul Sorin Cîmpeanu, în care apărea numărul elevilor cu media peste 8.50. „Din datele transmise de către inspectoratele școlare, în anul școlar 2021-2022, rezultă că un număr de 753.400 de elevi, reprezentând 53% din numărul total de elevi eligibili pentru burse, au medii cuprinse în intervalul 8.50 și 10, dintre care 346.698 de elevi au avut medii peste 9.50, reprezentând 25% din numărul total de elevi eligibili”.

Asta înseamnă că toți elevii de liceu și gimnaziu sunt 1.421.500. 60% din acest număr înseamnă 852.900 – acesta este numărul elevilor care, potrivit declarațiilor ministrului Educației, au media între 8.50 și 10 pe semestrul I al anului școlar actual.

Exit mobile version