Ministrul Educației anunță că 60% dintre elevii din România au obținut medii peste 8,50 în semestrul I al acestui an școlar, desfășurat cu prezență fizică, în creștere față de anul anterior, desfășurat mai ales online

36.355 de vizualizări
Sorin Cimpeanu / Foto: gov.ro
În primul semestru al anului școlar 2021-2022, 60% dintre elevii de gimnaziu și liceu, din România, au obținut medii peste 8.50, potrivit declarației făcute la gandul.ro de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a comparat rezultatele cu cele din anul școlar precedent, când 53% dintre elevi obținuseră medii peste acest prag. Este vorba despre aproape 853 de mii de elevi care au peste 8.50 în 2022, potrivit calculelor Edupedu.ro pe baza datelor oficiale.

„(…) în anul școlar 2020 – 2021, în care 53% dintre elevi au avut media peste 8.50. Păi dacă asta ar fi imaginea reală a învățământului românesc, înseamnă că n-am mai avea nicio problemă. Mai mult decât atât, în anul școlar curent, la finele semestrului întâi, nu 53%, ci 60% dintre elevi au înregistrat medii pe primul semestru mai mari de 8.50”, a spus Cîmpeanu.

Reamintim că 8.50 a fost pragul pentru bursa de merit, stabilit în anul 2011, până în luna ianuarie 2022, când a fost modificat la 9.50 de către ministrul Cîmpeanu pe motiv că evaluarea în perioada școlii online a fost denaturată.

Semestrul I al acestui an școlar a fost desfășurat cu prezență fizică, în majoritatea școlilor, perioadele de școală online fiind scurte și punctuale, în clasele/școlile în care cursurile cu prezență fizică s-au suspendat din cauza cazurilor de COVID-19. În semestrul I mediile nu s-au mai putut încheia pe baza a doar două note, ci a numărului de note prevăzut ca într-un an școlar normal. În plus, elevii au dat teze, după doi ani în care lucrările nu s-au mai susținut – cu mențiunea că numărul acestor lucrări scrise semestriale a fost redus la liceu și la clasa a VIII-a cu o teză.

Cu toate acestea ministrul Cîmpeanu nu a făcut nicio referire la rezultatele din semestrul I al acestui an școlar, a spus mai întâi că pentru această evaluare în urma căreia notele au fost mari nu este nici vina profesorilor și nici a elevilor, ci a sistemului online în care ar fi intrat nepregătiți. Apoi a menționat faptul că evaluarea care nu reflectă realitatea este „o cauză a unui sistem de educație bulversat de criza sanitară”.

Redăm declarația ministrului Cîmpeanu:

Reporter: Ați vorbit acum de evaluare. Și aceasta pare că e o problemă greu de înțeles de părinți în contextul în care dumneavoastră ați venit și a spus că trebuie modificat de la semestre la trimestre modalitatea existentă în învățământ acum și că trimestrele respective ar însemna mai multe evaluări. De ce le este teamă părinților de evaluările respective pentru copiii lor? Este ceva foarte ciudat!

Sorin Cîmpeanu: „Sunt două lucruri de spus aici. În primul rând evaluarea a fost foarte mult deformată și nu pot spune că este vina profesorilor sau că este vina elevilor. Este o cauză a intrării într-un sistem online fără a fi pregătiți, fără a avea platforme dedicate pentru evaluare. Am dat exemplu, în anul școlar 2020 – 2021, în care 53% dintre elevi au avut media peste 8.50. Păi dacă asta ar fi imaginea reală a învățământului românesc, înseamnă că n-am mai avea nicio problemă. Mai mult decât atât, în anul școlar curent, la finele semestrului întâi, nu 53%, ci 60% dintre elevi au înregistrat medii pe primul semestru mai mari de 8.50”.

Reporter: A cui e vina? Că totuși evaluările nu reflectă exact pregătirea elevilor, adică au note foarte mari, ca să înțeleagă toată lumea, părinții se zbat foarte mult pentru ca copilul lor să aibă note foarte mari, dar totuși adevărată lui pregătire este la jumătate.

Sorin Cîmpeanu: „Am spus că nu este nici vina profesorilor, nici a elevilor, este o cauză a unui sistem de educație bulversat de criza sanitară. E un sistem de educație în care tot timpul am avut probleme cu standardizarea evaluării. Acum, această lipsă de standardizare a evaluării a fost pusă sub lumina reflectoarelor. Deci sunt județe în care ai 60% note peste 8.50, dar ai peste 50% dintre elevi care nu reușesc să ia nota 5 la o simulare, de exemplu, pentru evaluarea națională. Deci este un nonsens. Ce se poate face și ce vom face: standardizarea evaluării. Încă de anul acesta am susținut nevoia de standardizare a evaluării atât la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a cât și, cel puțin la nivel pilot, la evaluarea națională și la bacalaureat”.

Ministerul Educației publica, pe 5 ianuarie 2022, un comunicat semnat de ministrul Sorin Cîmpeanu, în care apărea numărul elevilor cu media peste 8.50. „Din datele transmise de către inspectoratele școlare, în anul școlar 2021-2022, rezultă că un număr de 753.400 de elevi, reprezentând 53% din numărul total de elevi eligibili pentru burse, au medii cuprinse în intervalul 8.50 și 10, dintre care 346.698 de elevi au avut medii peste 9.50, reprezentând 25% din numărul total de elevi eligibili”.

Asta înseamnă că toți elevii de liceu și gimnaziu sunt 1.421.500. 60% din acest număr înseamnă 852.900 – acesta este numărul elevilor care, potrivit declarațiilor ministrului Educației, au media între 8.50 și 10 pe semestrul I al anului școlar actual.


14 comentarii
  1. Fals. Fals. Elevi care nu știu să scrie și să citească. Indisciplinați. Nu poți să desfășori ora. Le atragi atenția să fie respectuoși și cuminți . Tot ce vor ei fac. Dezinteres total. ROMÂNIA EDUCATĂ ???? Note umflate să iasă bine graficul .Ne mințim pe noi înșine. TRIST DAR ADEVĂRAT.

  2. Eu sunt la facultate si foarte rar profesorii acorda note sub 7 sa nu scada prestigiul universitatti sunt constienti ca nivelul studentilor este de 4 dar acorda 10 pe banda

  3. 53 % din elevi au avut medii peste 8,50 în anul școlar 2020 – 2021, zice dl ministru. Nu cred. Procentul e mai mare, că doar se știe că în perioada de școală online s-au dat ușor note mari, adesea nemeritate.
    In acest an școlar mediile pot fi încheiate cu două note. Există un Ordin cu această prevedere.
    S-a gândit cineva că un elev corigent la 1-2 materii poate să ia bursă, după ce promovează examenul de corigența? E inadmisibil! Burse ar trebui să ia numai cei cu medii anuale mai mari decât 9.80, fără să aibă la vreo disciplină medie mai mică decât 9 și cu media 10 la purtare.
    Dacă vreți să faceți ceva onest pentru copiii acestei țări, măriți alocațiile!

  4. Învață mecanic, stric pt ziua/testul din ziua aceea și după au uitata tot. Motivul materie multa și inutilă , nimic practic și care să-i folosească în viața 🙁

  5. Tovarasul ministru Sorin Campeanu a facut acuzatii dure omologului sau ministru al educatiei din Ukraina, acuzand ca numai un imbecil inconstient al Ministerului Invatamantului nu ar lua masuri aspre impotriva profesorilor care nu s-au prezentat la ore si nu au pus elevii absenti, ignorand ca invatamantul trebuie facut in orice conditii doar face to face, si nu online. Totodata profesorii care nu au reusit sa se prezinte la ore datorita spaimei invocata de asa-zisa invadare a Rusiei asupra Ukrainei, nu fac altceva decat sa dea dovada de lipsa de profesionalism si multa inconstienta, vizavi de elaborarea proiectului Ukrainei Educate. Se vor lua masuri aspre ce vor duce pana la desfacerea contractelor de munca ale profesorilor ce nu au raportat planurile de activitate pentru ultimele 72 ore si mai au si pretentii de salarii!
    Invatamantul trebuie sa isi continue cu orice pret fagasul spre construirea noii generatii de elevi apti pentru a face fata trecerii cu brio a examenelor ce se vor desfasura in urma reorganizarii anului scolar in trimestre, si nu semestre, asa cum unii inconstienti au contribuit la decaderea invatamantului preuniversitar!
    Dupa ultimile declaratii , s-a conchis ca nu ne sperie niste straini in proiectul nostru de a face o noua evaluare pe baza datelor detinute, nici chiar sub asediu! Important este sa ne vedem de drum, invatamantul trebuie sustinut sub orice stari de pandemie, asediu sau razboi!

    ACEST TEXT ESTE UN PAMFLET SI TRATATI-L CUM CREDETI DE CUVIINTA!

  6. Lăsați basmele, că viitoru-i tot al tabletelor! După tranzițiile tabule-tăblițe-table, trebuia să mai apară ceva net superior!

    1. Omul are o problema cu online-ul, intotdeauna a avut. E ca un disc stricat (vinyl, pentru cunoscatori…:) ), care repeta de o mie de ori aceeasi fraza. Cu pickup-ul o rezolvi, ii dai o palma si trece mai departe, la domnul ministru nu se poate asa…Si peste 10 ani, cand evident ca performanta si calitatea invatamantului nostru vor fi aceleasi cu cele de astazi, tot perioada de online din 2020 va fi de vina si nu incompetenta, incapatanarea, interesele si rezistenta la schimbare a multor indivizi din minister si de prin alte locuri.

  7. La sfarsitul semestrului l, au fost presiuni din partea elevilor si a părintilor pentru medie, ca au lor copii sa nu piarda bursele.
    Multi profesori au cedat și au pus note care sa mareasca media ce urma sa fie incheiata curând.
    Asa ca nu mai trageti concluzii denaturate.
    Elevii care nu invatau online, nu invata nici daca stau in banci.
    Atitudinea elevului față de invatatura este esential, si nu forma dde invatamant.
    Cat despre scoala fata în fata, este discutabil. A fost un continuu du-te vino, cu cate o parte din clasa, astfel incat facem aproape la toate clasele ore in sistem hibrid(acestea chiar ministrul Educatiei spunea ca trebuie desființate). Unele clase intra online si de cate 3-4 ori de la începutul asa zisei scoli face to face. Focare de infectie in toate clasele, profesori expusi si ei, ca si elevii. Am avut valuri valuri de cadre didactice cu covid.

    1. Asa este.Problema este ca și diriginții și părinții și elevii fac presiuni pentru note pentru bursă. Măgării de prima mână.Orice intenție bună e distrusa de corupția din sistem.Ce sa învețe copii ăia?Ca e bine sa trișezi, sa furi,sa minți pentru ca ești răsplătit cu bani.De la profesori care nu își fac orele și primesc bani pentru asta se învață. Corupția se învață.

  8. Și încă sunt mari pentru ca elevii au devenit experți în copiat sau primesc puncte în plus când vezi câțiva mai răsăriți în clasa dar sunt departe de nivelul notelor date.

  9. Cine are încredere în cifrele spuse de Câmpeanu!? Cine are încredere în acest personaj prieten cu cel care incita elevii împotriva profesorilor, a părinților, a școlii online, nebunul Cumpănașu? Dacă ești profesionist, poți face învățământ în orice condiții, cu orice mijloace, doar când vrei neapărat să dovedești că online este un eșec, nu este deloc greu, pur și simplu nu faci nimic! Un ministru neadaptat vremurilor, un încăpățânat și un individ care are nevoie de medic psihiatru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Primul proiect finanțat prin PNRR în Educație – școlile se pot înscrie pentru granturi de câte 200.000 de euro, anunță ministerul: Toate unitățile de învățământ vor completa Declarația de intenție / Elevii vor putea primi bani ca să nu abandoneze școala

Timp de o săptămână, până pe 17 ianuarie 2022, școlile sunt invitate de Ministerul Educației să se înscrie în programul MATE – Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație, finanțat cu…
Vezi articolul