Ministrul Educației: Nu putem asigura predictibilitate în Educație

Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com

„Într-adevăr, demotivezi elevul pentru a învăța atunci când închizi-deschizi școala, prezență online, prezență fizică. Din păcate, suntem nevoiți să ne adaptăm. Nu putem asigura predictibilitate în educație, deși este cel mai important element, pentru că evoluția epidemiologică nu este predictibilă”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi 24, în legătură cu elevii care și-au pierdut motivația pentru școală, în această perioadă.

Ministrul Educației a punctat că vacanța forțată a fost o variantă de compromis: „Este, așa cum am spus, o variantă de compromis, care a fost adoptată doar din motive de siguranță epidemiologică, nu din motive educaționale, pentru că din punct de vedere educațional sunt foarte multe pierderi”.

„Vacanța forțată am acceptat-o cu inima strânsă și am acceptat maximum două săptămâni, pentru că atât poate fi recuperat, fără să se piardă nicio zi de cursuri, fără să schimb datele pentru Bacalaureat și Evaluarea Națională”, a spus Cîmpeanu.

Moderator: Ne spune mama unui licean așa: „Copilul meu de nici 16 ani s-a vaccinat încă de la începutul vacanței de vară. Fiul meu a făcut semestrul doi din clasa VIII-a online, clasa a IX-a online în mare parte și semestrul I din clasa a X-a parte fizic, parte online, pentru că au fost mulți profesori bolnavi. Și acum au avut parte de o vacanță neprevăzută. Toate acestea nu au făcut decât să-i scadă interesul pentru performanța școlară și sportivă. A renunțat la sportul de performanță acum o lună. Am ajuns să mergem cu el la psiholog de circa o lună de zile”.

Sorin Cîmpeanu: Sunt multe astfel de situații generate de această deschidere-închidere a școlilor. Vacanță forțată am acceptat-o cu inima strânsă și am acceptat maximum două săptămâni, pentru că atât poate fi recuperat, fără să se piardă nicio zi de cursuri, fără să schimb datele pentru Bacalaureat și Evaluarea Națională. Este, așa cum am spus, o variantă de compromis, care a fost adoptată doar din motive de siguranță epidemiologică, nu din motive educaționale, pentru că din punct de vedere educațional sunt foarte multe pierderi. Într-adevăr, demotivezi elevul pentru a învăța atunci când închizi-deschizi școala, prezență online, prezență fizică. Din păcate, suntem nevoiți să ne adaptăm. Nu putem asigura predictibilitate în educație, deși este cel mai important element, pentru că evoluția epidemiologică nu este predictibilă.”

Amintim că azi încep cursurile toţi elevii şi preşcolarii, atât din învăţământul de stat, cât şi privat, după o vacanţă de două săptămâni. Potrivit ordinului comun, reluarea cursurilor cu prezența fizică se realizează pentru toate unitățile de învățământ preuniversitar în cadrul cărora un procent de minimum 60% din personal este vaccinat.

Dialogul, la minutul 12:30:

Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version