Ministrul Educației: Să nu confundăm vreodată rolul elevului cu rolul profesorilor, elevii nu dau note profesorilor

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

„Să nu confundăm vreodată rolul elevului cu rolul profesorilor”, „elevii nu dau note profesorilor”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi 24. Ministrul a răspuns astfel unor cereri din partea elevilor de a fi consultați, oficialul spunând că azi la ora 17 va merge la Gala Elevului Reprezentant, de la Consiliul Național al Elevilor, după care a spus că pe 1 iunie a semnat ordinul de ministru care aprobă metodologia de feedback pentru elevi.

Cîmpeanu a spus că a observat că există „o tendință a elevilor de a da note profesorilor”.

„Părerea elevilor este esențială, îi ascultăm, avem o rugăminte foarte importantă: să nu confundăm vreodată rolul elevului cu rolul profesorilor, în niciun caz nu poate fi confundat rolul elevului cu rolul profesorilor. Fac această mențiune pentru că am observat o dorință a unor elevi de a da note profesorilor. Nu așa se face. Feedback-ul este un instrument pe care profesorul îl folosește pentru a-și îmbunătăți metodele de predare, în funcție de ceea ce percepe elevul. Nicidecum nu este o posibilitate ca elevul să dea note profesorilor, elevii nu dau note profesorilor”, a spus Sorin Cîmpeanu. 

Potrivit documentului publicat de Ministerul Educației, fișa de feedback semestrial este făcută pentru ca elevii să noteze activitatea profesorilor pe o scală de la 1 la 5, în funcție de acordul sau dezacordul privind afirmațiile cuprinse în documentul tipizat.

Ce conține fișa:

Numele documentului: Fișă de feedback semestrial

Apoi elevilor li se explică despre ce este documentul pe care l-au primit: „Sunteți invitați oferiți feedback cu privire la activitatea la clasă. E recomandat ca feedback-ul să fie obiectiv, limbajul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Această fișă este anonimă și poate fi completată electronic sau în format tipărit”.

Documentul are două câmpuri cu spații de completat, în care trebuie scris numele disciplinei și al profesorului care o predă.

„Cadrul didactic căruia îi acorzi feedback predă disciplina: …….”

„Numele cadrului didactic care predă disciplina selectată: ……..”

Apoi urmează o listă cu 16 afirmații, pe care elevii trebuie să le noteze, să le încadreze pe o scală de la 1 la 5, unde 1 înseamnă în foarte mică măsură, iar 5 înseamnă în foarte mare măsură.

„În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitate la clasă?”

  1. Profesorul explică clar materia
  2. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient
  3. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
  4. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor
  5. Profesorul încurajează cooperarea între elevi
  6. Mă simt motivați să particip la această disciplină
  7. Profesorul folosește tehnologia digitală
  8. Profesorul explică modul în care este evaluat și criteriile de evaluare
  9. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
  10. Elevii sunt încurajați să-și exprime ideile și opiniile
  11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor
  12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră
  13. Profesorul ia în considerare și respectă statutul elevului
  14. Ritmul de parcurgerea materiei este potrivit pentru mine
  15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
  16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină

Formularul include și două câmpuri pentru răspunsuri deschise, locuri în care elevii se pot exprima liber și pot scrie ce nu merge. Primul este despre cum ar vrea ei să fie la această disciplină atmosfera sau profesorul: „Mi-aș dori ca la această disciplină să…”, după care al doilea câmp este un mesaj transmis profesorului: „Dacă ar fi să spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta?”

La final elevul trece procentajul de ore la care a fost prezent în semestrul în care acordă feedback.

„În acest semestru, am fost prezent la:

DOCUMENT Cum vor colecta profesorii feedback obligatoriu de la elevi din clasa a V-a până la a XII-a, numai după ce se încheie mediile, ce rol au diriginții, ce se întâmplă cu raportul respectiv și cum poate fi folosit de conducerea școlii – metodologia de feedback aprobată de minister

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version