O școală din Sydney a renunțat la tablete și a revenit la învățarea și scriere clasice. ”Elevii înțeleg mai bine și sunt mai puțin distrași”

Foto: freepik.com

În timp ce școlile din toată Australia, dar și de peste tot din lume, introduc manualele digitale și tabletele la clasă, o școală din Sydney a declarat că epoca tabletelor s-a încheiat, potrivit The Sydney Morning Herald. Profesorii și elevii au revenit la versiunea tipărită, clasică, a manualelor și au reînceput din nou să scrie pe caiete, deoarece, spun ei, acest mod de lucru îmbunătățește înțelegerea și face ca elevii să fie mai puțin distrași la ore.

În Australia, în ultimii 5 ani, în toate clasele primare și gimnaziale ale liceului Redwood House s-au folosit manuale digitale și tablete iPad. Elevii au fost foarte deschiși la introducerea tehnologiei la clasă, potrivit sursei citate, iar preferința lor pentru tablete nu mai trebuie explicată, este înțeleasă de la sine. Dar după ce un ciclu întreg, ciclul primar, au învățat doar de pe tablete, în clasa a V-a (la 11 ani), au avut de ales între tablete și manuale clasice. Au ales manualele clasice. Pe lângă asta profesorii școlii susțin că au observat că tabletele mai mult au distras atenția copiilor și în final nu au contribuit la aptitudinile digitale și tehnologice ale elevilor. Așa că școala a anunțat de curând că elevii nu ar mai trebui să folosească manuale digitale și trebuie să revină la versiunile clasice, tipărite.

“Nu am renunțat complet la hârtie”, a spus directorul liceului, Dave Pitcairn. “Am păstrat instrumentele clasice pentru copii de 11 și 12 ani. Când au ajuns la 11 ani, au făcut comparația între copia digitală și cea de hârtie. Au preferat hârtia. Cred că ei învață mai bine, folosesc mult mai multe abilități când interacționează cu manualele și caietele clasice. Cu cât mai multe simțuri folosesc în cercetare, cu atât sunt mai buni la citire și se vede și în notele pe care le iau”, a mai spus directorul.

Școala va elimina tabletele, dar nu va renunța la tehnologie, ci va dota clasele cu laptopuri.

Dr. Margaret Merga, lector în domeniul educației la Universitatea Edith Cowan, a declarat pentru cotidianul citat că analizând toate cercetările privind diferențele între cărțile clasice și cele digitale a constatat că înțelegerea se îmbunătățește atunci când informațiile sunt citite mai degrabă într-o lucrare scrisă decât într-un format digital.

Un studiu făcut de Universitatea din Maryland, în 2017, a constatat o diferență mică în cele două formate atunci când elevii au fost întrebați despre un anumit text și câteva cerințe legate de acel text. Versiunea tipărită i-a făcut să răspundă mai bine unor întrebări specifice. Autorii studiului au sugerat ca textul imprimat este preferat mai ales când sarcina dată necesită mai multă implicare, o înțelegere profundă sau când elevii de toate nivelurile școlare au fost puși să citească ma imult de o pagină sau peste 500 de cuvinte.

Cât despre greutatea ghiozdanului, directorul școlii respective spune că o soluție ar putea fi să lase manualele clasice în dulapuri, la școală și să continue să folosească manualele digitale acasă.

School photo created by freepik – www.freepik.com

Exit mobile version