Pandemia, traversată “sub deviza mediocrității” / “Aceste măsuri modeste, unele gestionate iresponsabil, sunt în contrast cu discursurile triumfaliste” ale României Educate – analiza unui ONG asupra primelor șase luni din mandatul ministrului Cîmpeanu

Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, al doilea cel mai vizibil ministru, după premierul Cîțu, are un mandat care pentru început poate fi asociat, între altele, cu “cel mai mic procent din PIB (pentru educație – n.r.) din istoria recentă”, cu o “soluție falimentară” pentru naveta elevilor și cu un program remedial, în contextul pandemiei, care nu e monitorizat și care nu s-a reflectat în rezultatele la Evaluarea Națională. Așa se văd, sumar, primele șase luni din mandatul celui numit “Ministrul României Educate”, analizate și comentate într-un raport pentru Societatea Academică din România de Antonia Pup, fostă șefă a Consiliului Național al Elevilor, actualmente coordonator pentru educație în cadrul ONG-ului menționat.

Documentul mai notează că proiecte precum strategia Smart-Edu sau cel referitor la biblioteca școlară virtuală au fost lăsate deoparte în acest răstimp. Pe de altă parte, au apărut noi comisii, iar ministrul a fost preocupat de modificarea legislației privind funcționarea CNATDCU.

Referitor la obiectivul de a asigura trecerea școlii prin pandemie și reluarea școlii față în față, documentul citat apreciază că “ministrul Sorin Cîmpeanu a reușit să mențină această țintă pe agenda publică, iar comunicarea constantă pe temă (…) a contribuit la traversarea pandemiei (inclusiv a pandemiei educaționale) sub deviza mediocrității. Organizarea examenelor naționale la termen este un angajament asumat și onorat al ministrului”.

Ce notează, între altele, evaluarea cu privire la primele șase luni din mandatul lui Sorin Cîmpeanu ca ministru al Educației:
Citește raportul complet

Foto: gov.ro

Exit mobile version