Pentru prima dată vor fi colectate date și despre cadre didactice „persoane non-binare” care au competențe digitale, potrivit ghidului de formare a profesorilor în pedagogie digitală, pus în consultare de Ministerul Educației

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com

Datele despre cadrele didactice care vor avea competențe digitale la finalul formărilor din apelul „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”, lansat de Ministerul Educației în dezbatere, vor fi colectate pe mai mulți indicatori, conform prevederilor PNRR. Unul dintre acești indicatori prevede colectarea datelor despre formarea competențelor digitale după gen și vârstă.

Ghidul explică ce înseamnă „gen” – „bărbați, femei, persoane non-binare. O serie de state membre au dispoziții legale sau practici care recunosc că este posibil ca anumite persoane să nu se încadreze în niciuna dintre cele două categorii sau să nu dorească să fie asociate cu una dintre ele. Pentru aceste state membre, persoanele respective trebuie să fie înregistrate ca fiind „non-binare””.

Regulamentul privind Mecanismul de redresare și reziliență al Comisiei Europene, prevede că formarea în domeniul competențelor digitale trebuie înțeleasă în sensul domeniului de intervenție 108 (Sprijin pentru dezvoltarea de competențe digitale), care prevede: „Este vorba de competențe digitale la toate nivelurile și sunt incluse: programe de învățământ foarte specializate pentru formarea specialiștilor în domeniul digital (și anume programe axate pe tehnologie), formarea cadrelor didactice, dezvoltarea conținutului digital în scopuri educaționale și capacități organizaționale relevante. Sunt incluse și măsuri și programe care vizează îmbunătățirea competențelor digitale de bază”, conform draftului de ghid al solicitantului lansat de Ministerul Educației.

În România nu există date despre numărul persoanelor non-binare, cu atât mai puțin despre câți profesori sunt în acest gen. În 2021, la Recensământul populației nu a existat posibilitatea în chestionarele de recenzare să fie bifată o a treia opțiune în privința genului, potrivit Institutului Național de Statistică.

Reamintim, formarea a 100.000 de profesori în pedagogie digitală, prin PNRR ar trebui făcută până în septembrie 2025, conform unui apel lansat în consultare publică recent. Cel puțin jumătate dintre ei ar trebui să facă resurse educaționale care vor fi publicate pe o platformă. Formarea presupune 85 de ore de curs/practică.

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version