Proba de creativitate de la BAC în ”viziunea Andronescu”. Explicațiile ministerului, după ce profesorii au numit examenul ”Elevii au talent”

Proba de creativitate de la BAC

Proba de creativitate de la BAC SURSA: Eupedu.ro

După ce ministrul educației a susținut că ”a fost o scăpare” faptul că nu a trecut Geografia în materiile pentru Bacalaureat, în ”viziunea Andronescu”, Ministerul Educației revine o serie de precizări. Instituția încearcă să explice rolul probei de creativitate, pe care o definește acum drept ”probă de maturitate”. Aceasta ar fi, potrivit explicațiilor suplimentare date de ministru și minister, o probă transdisciplinară (din mai multe discipline).

De remarcat că proba aceasta numită ”de creativitate” a generat o întreagă serie de glume din partea profesorilor, parte dintre ele regăsindu-se inclusiv în comunicatul oficial de ieri al Societății Române de Geografie. Președintele forului a scris, “în numele întregii comunități geografice din România”, că nu înțelege cum ar putea Geografia să intre la un examen de creativitate.

Precizările oficiale despre Proba de creativitate de la BAC

Precizarea Ministerului despre existența unei Probe de creativitate la BAC:

Citește mai jos precizările integrale publicate de MEN despre proba de creativitate, după ce Societatea Română de Geografie a reacționat la lipsa Geografiei din materiile de BAC și apoi a criticat introducerea ei într-o probă numită ”de creativitate”:

Ce înseamnă ”proba de creativitate” 

Ministrul Ecaterina Andronescu definea, imediat după prezentarea ”viziunii”, vineri pe 29 martie, această probă de creativitate: ”Eu cred că obligația noastră este să dezvoltăm un învățământ creativ. Un om care nu produce idei, un om care nu este capabil să fie creativ în fiecare zi nu se poate ridica de la orizontală, metaphoric vorbind. De aceea eu cred că obligația învățământului este să pună accent pe creativitatea elevului, să nu omoare creativitatea prin autoritate excesivă, să-l lase pe lev să producă idei în clasă, să caute soluții chiar dacă nu întotdeauna soluția cu care vine elevul este perfecta sau este cea bună. Dar el a gândit soluția aceea, trebuie să-l determinăm să gândească, să-i formăm aceste mecanisme și de aceea este văzută ca o probă care înglobează mai multe discipline.

Citește și:
Exit mobile version