Profesoară de Matematică, despre creșterea normei didactice de predare: Mă gândesc cu groază la momentul în care o să am de corectat lucrările la 5 clase de elevi. Stau, uneori, până la ora 2 noaptea, dacă vreau să corectez de astăzi pe mâine

Foto: © Kmitu | Dreamstime.com

O profesoară de Matematică de la Colegiul Național „Alexandru Lahovari” din Râmnicu Vâlcea a vorbit despre cum o afectează creșterea normei didactice de predare. „Eu mă gândesc cu groază la momentul în care o să am de corectat la cinci clase de elevi”, a spus aceasta la dezbaterea organizată marți, 5 august, de Ministerul Educației și Cercetării. Cadrul didactic a menționat că „stau, uneori, până la ora 2 noaptea, dacă vreau să corectez de astăzi pe mâine”.

„Eu mă gândesc cu groază la momentul în care o să am de corectat la cinci clase de elevi, că la mine asta e principala problemă. Stau, uneori, până la ora 2 noaptea, dacă vreau să corectez de astăzi pe mâine. Și sunt necesare foarte multe teste scrise la Matematică, în comparație cu alte materii”, a precizat profesoara.

Ovidiu Șontea, profesor de Matematică la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a vorbit despre ce înseamnă, de fapt, creșterea normei didactice de predare. Acesta a explicat faptul că Matematica are 4 ore la mate-info și 3 ore la științele naturii: „Ideea este că acest 3 încurcă, adică eu, dacă îmi iau ore în plus, nu pot să-mi iau exact două”. Declarațiile au fost făcute la emisiunea InfoEdu de la TVR Info.

Despre norma didactică

Conform Legii Bolojan, noile norme didactice sunt:

În plus, în perioada 2025-2026 până în 2029-2030, este valabil un regim special care permite includerea în norma didactică a unor activități precum pregătirea pentru examene naționale, performanță educațională și învățare remedială.

Este prima creștere a normei didactice din 1995 încoace. Atunci, prin Legea Statutului cadrelor didactice, prevăzută de legea învățământului, dar aprobată separat doi ani mai târziu, erau stabilite normele didactice de 18 ore în învățământul preuniversitar.

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Foto: © Kmitu | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Secretarul de stat Sorin Ion, Ministerul Educației, primele precizări ale unui oficial guvernamental din ultima lună, despre aplicarea legii 141/2025: Nu este o reformă, este austeritate. Nu închidem școlile din mediul rural și nu mutăm copiii. O școală cu 50 de elevi, care este unică la nivel de comună, rămâne acolo
Opționalele vor putea fi introduse printr-o procedură simplificată, afirmă secretarul de stat Sorin Ion / Completarea normei se poate face la nivelul întregii unități cu personalitate juridică, inclusiv prin acoperirea orelor din structurile arondate
Cum aș putea să-mi păstrez, totuși, postul? Urmează să fiu dată afară, după creșterea normei didactice de predare, spune o profesoară. Kallós Zoltán, secretar de stat: Evident că trebuie să vă găsim o altă unitate de învățământ, dar asta doar după ce se fac toate reîncadrările
Profesorul Ovidiu Șontea, despre creșterea normei didactice cu 2 ore: E o nebunie. Matematica are 4 ore la mate-info și 3 ore la științele naturii. Dacă îmi iau ore în plus, nu pot să-mi iau exact două
Exit mobile version