Profesoara Simona Cristea, replică în scandalul examenelor cu subiecte identice, în care este cercetată disciplinar: „Nu există nicio prevedere care să interzică repetarea subiectelor de la o sesiune la alta”

„Nu există nicio prevedere legală care să interzică titularului de curs repetarea subiectelor de examen de la o sesiune de examen la alta”, spune profesoara Simona Cristea de la Facultatea de Drept a Universității din București, într-un punct de vedere transmis la solicitarea Edupedu.ro.

Reacția cadrului didactic vine după declarațiile decanului, care a explicat joi pentru Edupedu.ro că subiectele primite de studenți erau în proporție de 90% identice cu subiectele de la examenul anterior, iar „examenul inițial a fost astfel organizat încât nici măcar nu se poate identifica dacă a fost fraudat”.

Profesoara Simona Cristea a declarat că „Nu există nicio prevedere legală care să interzică titularului de curs repetarea subiectelor de examen de la o sesiune de examen la alta. (…) Eu am înregistrat examenul audio-video, în integralitatea sa, ca măsură antifraudă, deși nu există nicio dispoziție legală care să prevadă obligația înregistrării examenului de către profesor. (…) Am pus la dispoziția conducerii înregistrările audio-video ale examenului, iar din acestea nu rezulta nici măcar un indiciu în sensul fraudării examenului.”

Mai jos, declarația integrală a profesoarei Simona Cristea, pentru Edupedu.ro:

„Buna ziua,

urmare solicitării dvs de ieri de a vă spune punctul meu de vedere, vă comunic: ieri nu “m-am scuzat” pentru a evita exprimarea unei reacții, ci, în mod real, în momentul în care m-ați contactat eram la medic, în cursul unor investigații medicale. În aceeași ordine de idei, nu am intrat în Concediu medical odată cu începerea procedurii disciplinare, ci în urmă cu 3 zile, mai exact la o săptămână după ce am fost trimisă în Comisie disciplinară, pe fondul stresului la care sunt supusă de când s-a anulat examenul la disciplina pe care o predau și care a culminat cu izbucnirea mea în plâns în timpul cursului, mi s-a recomandat repaos total, precum și instalarea unui holter în vederea monitorizării cardiace continue.

Examenul din 02.02.2021 a fost organizat pe platforma pusă la dispoziție de către Facultate, cu respectarea particularităților examinării online. Eu când am întrebat conducerea Facultății cum organizez examenul, mi s-a spus că în aceeași zi, la aceeași oră, zi și ID, cu subiecte unice, pentru a asigura egalitatea de șanse între studenți și pentru a nu avea contestații la subiecte, bucurându-mă de sprijinul unui Prodecan în ceea ce privește aspectele logistice inerente desfășurării examenului în acest mod și în sistem online. Nu există nicio prevedere legală care să interzică titularului de curs repetarea subiectelor de examen de la o sesiune de examen la alta. Fiecare profesor are câteva elemente fundamentale ale materiei predate a căror însușire ține să o verifice.

Eu am înregistrat examenul audio-video, în integralitatea sa, ca măsura antifraudă, deși nu există nicio dispoziție legală care sa prevadă obligația înregistrării examenului de către profesor. Încă de la începutul examenului, studenții au fost atenționați că sunt înregistrați și să aibă camerele și microfoanele deschise și că dacă nu respectă acest lucru, vor avea restanță. Am pus la dispoziția conducerii înregistrările audio-video ale examenului, iar din acestea nu rezulta nici măcar un indiciu în sensul fraudării examenului.

Luni, 15.02.2021, în timpul cursului, am fost întreruptă din predare de studenți, care mi-au spus că s-a afișat pe ADMA reprogramarea examenelor, concret, pe ore, pe 3 zile, începând de marți, 16.02. până joi. Acest lucru presupunea să fac subiecte, bareme, miercuri aveam Comisia disciplinară și trebuia să fug de la Comisie ca repede să ajung acasă să mă conectez să dau examen, joi aveam 4 ore de curs și în continuare, imediat după curs încă 3 serii de examen.

M-am simțit pusă în fața faptului împlinit și am izbucnit în plâns, pentru că nu s-a ținut seama și de mine, dacă pot sau nu, să dau examene în acele zile, la acele ore, ignorându-se propunerea mea ca titular de disciplină, de a se da examenul în weekend, mi s-a făcut rău în timpul cursului și m-a bufnit plânsul. Examenul din 02.02.2021 care s-a anulat pentru suspiciuni de fraudă a fost al 5-lea meu examen online, nefiind niciun incident la niciunul din examene. Nu există niciun conflict între mine și dl Decan, există, cred, cineva care este interesat să creeze un conflict între mine și dânsul, cu orice preț, indiferent de consecințe. Sper ca totul să se rezolve cât mai repede și să depășim cu toții această situație neplăcută.”

Amintim că am primit pe adresa redacției, zilele trecute, o înregistrare cu profesoara Simona Cristea, înregistrare care, de altfel, a apărut în mai multe publicații locale și centrale.

„Să nu pot să țin cursul, să ajung să plâng în fața studenților mei, în halul ăsta mă toacă de două săptămâni de nu mai pot, nu mai pot. Nu am făcut niciun rău nimănui, niciunui coleg de facultate, s-au depus memorii împotriva mea acum doi ani de către asistenta mea și nu i-am făcut niciun rău, nimic absolut. N-am făcut niciun rău niciunui student niciodată în viața mea. De ce sunt prigonită în halul acesta nu pot să înțeleg, probabil că se dorește să mă aducă în starea de a pleca eu. Nu o să plec, că ajung în instanță și în presă, vă rog să mă iertați, dar nu mai pot, nu mai pot… de două săptămâni sunt tocată în ultimul hal”, se plânge profesoara Cristea în fața studenților.

https://cdn.edupedu.ro/wp-content/uploads/2021/02/received_726789101198046.mp4

Contactat de Edupedu.ro, decanul Răzvan Dincă a spus că „Reacția doamnei profesor Cristea este nejustificată și excesivă, dacă mesajul față de care reacționează provine de la mine așa cum pare să spună doamna profesor, acela era un mesaj neutru în care indicam pur și simplu modul de desfășurare a examenului pe care doamna profesor urma să-l dea în următoarele zile, fără niciun fel de critică, pur și simplu erau câteva indicații despre modul de susținere al examenului și atâta tot. Erau câteva indicații despre cum ar trebui să se acționeze camerele de supraveghere, cum ar trebui să se facă prezența inițială cu verificarea identității și cum să se furnizeze înregistrarea care să ateste aceste proceduri către conducerea facultății, nu au existat alte apelative, informații, injoncțiuni, nimic altceva decât această listă de instrucțiuni esențiale de organizare a examenului”.

El a precizat că profesoara Cristea „nu este cercetată pentru o fraudă nedovedită, cum s-a scris pe anumite canale de media online, ci este cercetată disciplinar pentru încălcarea Cartei Universitare, a unor regulamente, a codului deontologic cu privire la obligațiile cadrelor didactice și a codului drepturilor și obligațiilor studentului. Din punct de vedere a ceea ce s-a întâmplat, sunt aplicate procedurile instituționale firești de verificare ale unor responsabilități profesionale iar acestea nu sunt finalizate. O discuție cu studenții despre aceste proceduri lansată de doamna profesor în timpul unui curs în care își citea mesajele (!?) nu este potrivită.”

Dincă: „Avem o anomalie statistică absolută a rezultatelor”

Mai mult decât atât, fiindcă aplicația pe care se susțin examenele și orele online permite profesorilor să vadă cât a stat fiecare student și cât a lucrat, conducerea facultății a descoperit anomalii în timpul examenului inițial cu 770 de studenți participanți.

„Examenul inițial a fost astfel organizat încât nici măcar nu se poate identifica dacă a fost fraudat. Temeiul anulării nu este fraudarea examenului inițial, ci este organizarea defectuoasă a examenului inițial cu încălcarea regulilor din normativele menționate anterior care urmăresc asigurarea unei evaluări corecte, obiective și relevante și interzicerea nu doar a fraudei, ci și a favorizării fraudei. Avem o anomalie statistică absolută a rezultatelor, avem o anomalie statistică a timpului de lucru mediu: mulți studenți au ieșit din examenul (de o oră) după 20 de minute, marea majoritate aproape au terminat după jumătate din timpul de lucru.

Rezultă cel puțin că subiectele nu au fost adaptate ca grad de dificultate la timpul de lucru și nivelul cunoștințelor evaluate. Ele nu au fost adaptate pentru că erau identice cu cele de la examenul anterior în proporție de 90%. Examenul s-a reluat în cursul acestei săptămâni pe serii, prima serie de aproape 150 de studenți a susținut deja examenul, urmează a doua serie azi și apoi mâine cu aproximativ 3 serii de câte 200 de studenți, supravegheați cu toată mobilizarea colectivului de Teoria generală a dreptului, cu excepția doamnei profesor Cristea care este indisponibilă pe motive medicale”, a mai precizat decanul facultății.

Foto: captură video

Exit mobile version