Profesorii pot decide cu câte note încheie media anuală, după eliminarea obligativității tezei, propune ministerul Educației / Trebuie să aibă anual cel puțin trei note peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, potrivit unei propuneri aduse ROFUIP, în urma schimbării structurii anului școlar -Surse

Foto: INQUAM Photos - Octav Ganea

Noua structură a anului școlar din toamna aceasta în 5 module și 5 vacanțe, dar și eliminarea obligativității tezelor (care erau evaluări semestriale scrise) aduc modificări în modul de calculare al mediilor elevilor. Potrivit unui document obținut de Edupedu.ro, ministerul Educației propune în Regulamentul de funcționare și organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitare (ROFUIP) ca media să se încheie anual, fără să existe un număr impus de note/calificative.

Începând anul școlar 2022-2023, tezele nu mai sunt obligatorii. Acestea erau evaluări scrise semestriale, iar notele erau folosite pentru încheierea mediei pe fiecare semestru. Însă, cu noile modificări aduse structurii anului școlar (5 module de învățare în loc de 2 semestre), notele vor fi puse de profesor în funcție de numărul de ore alocat săptămânal disciplinei. Profesorii vor decide câte note acordă elevului pe an, în funcție de numărul de ore prevăzut în planul cadru.

După eliminarea obligativității tezei, media va fi încheiată anual, iar elevii vor primi cu cel puțin trei note mai mult peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, iar media se va încheia anual.

De exemplu, dacă un elev are 3 ore de matematică pe săptămână, profesorul trebuie să acorde pe an cel puțin 6 note.

Ministerul Educației propune astfel modificarea art 106/ alin. 4: “Numărul de calificative/note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, este stabilit de cadrul didactic în funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul cadru. La orice disciplină numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.”

O altă modificare care survine în contextul organizării anului școlar pe module, art 10:

(1) La fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie o singură medie, calculată din numărul de note prevăzut de prezentul regulament, prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.

Potrivit modificărilor propuse de ministerul Educației, la Art. 109 (8), media anuală generală se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, prin trunchiere, a mediilor anuale de la toate disciplinele/modulele şi de la purtare. Anterior se calcula ca medie aritmetică, fără rotunjire.

Elevii din clasele primare, gimnaziu și postliceal și cel postliceal vor avea cel puțin două evaluări scrise pe an școlar, față cel puțin o evaluare scrisă pe semestrul. Se propune:

Art. 104  (2) În învăţământul primar, la clasele I – IV, în cel secundar şi în cel postliceal, elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an școlar.

Exit mobile version