Profesorii rămași cu mai puțin de jumătate de normă în școală, după aplicarea Legii 141, pot solicita restrângere de activitate la inspectorat

Cerere tip pentru soluționarea cererilor de restrângere de activitate / Foto: ISJ Harghita

Profesorii titulari, debutanții și cei angajați pe durata de viabilitate a postului, care nu pot avea cel puțin jumătate de normă didactică în școală, după aplicarea Legii 141/2025, pot depune cerere de restrângere de activitate pentru anul școlar 2025-2026, însoțită de documentele justificative, la inspectoratul școlar, potrivit inspectoratului școlar Harghita.
Cererea tip pentru soluționarea cererilor de restrângere de activitate pentru personalul didactic pentru anul școlar 2025-2026

Precizările transmise de ISJ Harghita

  1. „La această etapă de mișcare participă cadrele didactice titulare, cadrele didactice debutante, precum și cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru care nu se poate constitui cel puţin jumătate de normă didactică de predare în specialitate, la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ, în conformitate cu documentul de numire/transfer/repartizare pe post/catedră la nivelul unităților de învățământ, ca urmare a aplicării legii 141/2025.
  2. În vederea soluționării restrângerii de activitate, cadrele didactice depun, în data de 14 august 2025, între orele 9-13 cerere, însoțită de documentele justificative, la inspectoratul școlar (sediul C.S.Ș. Miercurea Ciuc, str. Toplița nr. 20, camera 201).
  3. În data de 18 august 2025, ora 12 se afișează pe pagina web a inspectoratului şcolar lista cu punctajele cadrelor didactice care solicită soluționarea restrângerii de activitate.
  4. În data de 18 august 2025, între orele 12-15 și în data de 19 august 2025, între orele 8-10 se înregistrează contestațiile la punctajele acordate, la secretariatul inspectoratului.
  5. În cazul în care un cadru didactic nu depune dosarul în perioada de mai înainte, conducerea unităţii de învăţământ depune/transmite dosarul acestuia la inspectoratul școlar, iar comisia îi atribuie, din oficiu, un post didactic/o catedră vacant(ă) la finalul ședinței de repartizare din lista afişată, conform punctajului
  6. Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care necesită avize sau atestate suplimentare prevăzute de Metodologia-cadru, cadrele didactice trebuie să anexeze la cererea pe care o depun respectivele avize sau atestate.
  7. Ședinţele de repartizare se vor desfășura în perioada 20-22 august 2025. Revenim cu precizări privind data și locul de desfășurare a ședinței de repartizare.”
Citește și:
Profesorii care nu își pot completa norma de predare în școală depun cerere pentru completarea normei didactice la inspectorat, pe 14 august / Cererea tip și precizările inspectoratului școlar Harghita
ULTIMA ORĂ: Noul calendar al mobilității profesorilor pentru anul școlar 2025-2026 prevede reluarea etapelor de continuitate, detașare, restrângerile de activitate – proiect
Încadrare profesori. Titularii care și-au făcut completare de normă într-o altă școală, începând cu anul școlar 2025-2026, nu sunt cuprinși în procedura Ministerului Educației – proiect
Exit mobile version