Profesorii titulari, debutanții și cei angajați pe durata de viabilitate a postului, care nu pot avea cel puțin jumătate de normă didactică în școală, după aplicarea Legii 141/2025, pot depune cerere de restrângere de activitate pentru anul școlar 2025-2026, însoțită de documentele justificative, la inspectoratul școlar, potrivit inspectoratului școlar Harghita.
- Amintim că distribuirea orelor pentru profesori, astfel încât norma didactică să fie majorată, conform Legii Bolojan, se face în perioada 8-22 august, pentru anul școlar 2025-2026, potrivit proiectului privind calendarul mobilității profesorilor.
- În ce ordine vor fi încadrați profesorii pentru anul școlar 2025-2026, după creșterea normei didactice. În perioada 8-14 august se reiau activitățile privind constituirea posturilor didactice, încadrarea profesorilor și soluționarea cererilor de completare a normei – proiect
- Care sunt profesorii care ar putea să nu mai fie încadrați pentru anul școlar 2025-2026, potrivit procedurii puse în consultare publică de Ministerul Educației.
Cererea tip pentru soluționarea cererilor de restrângere de activitate pentru personalul didactic pentru anul școlar 2025-2026
Precizările transmise de ISJ Harghita
- „La această etapă de mișcare participă cadrele didactice titulare, cadrele didactice debutante, precum și cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru care nu se poate constitui cel puţin jumătate de normă didactică de predare în specialitate, la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ, în conformitate cu documentul de numire/transfer/repartizare pe post/catedră la nivelul unităților de învățământ, ca urmare a aplicării legii 141/2025.
- În vederea soluționării restrângerii de activitate, cadrele didactice depun, în data de 14 august 2025, între orele 9-13 cerere, însoțită de documentele justificative, la inspectoratul școlar (sediul C.S.Ș. Miercurea Ciuc, str. Toplița nr. 20, camera 201).
- În data de 18 august 2025, ora 12 se afișează pe pagina web a inspectoratului şcolar lista cu punctajele cadrelor didactice care solicită soluționarea restrângerii de activitate.
- În data de 18 august 2025, între orele 12-15 și în data de 19 august 2025, între orele 8-10 se înregistrează contestațiile la punctajele acordate, la secretariatul inspectoratului.
- În cazul în care un cadru didactic nu depune dosarul în perioada de mai înainte, conducerea unităţii de învăţământ depune/transmite dosarul acestuia la inspectoratul școlar, iar comisia îi atribuie, din oficiu, un post didactic/o catedră vacant(ă) la finalul ședinței de repartizare din lista afişată, conform punctajului
- Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care necesită avize sau atestate suplimentare prevăzute de Metodologia-cadru, cadrele didactice trebuie să anexeze la cererea pe care o depun respectivele avize sau atestate.
- Ședinţele de repartizare se vor desfășura în perioada 20-22 august 2025. Revenim cu precizări privind data și locul de desfășurare a ședinței de repartizare.”
