Profesorii și angajații din învățământul de stat primesc din nou vouchere de vacanță, după un an în care au fost tăiate, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență

Foto: Pexels.com

Vouchere de vacanță pentru angajații din instituțiile publice, în valoare de 1.450 de lei, prevede un proiect de Ordonanță de Urgență privind modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, pus în dezbatere publică de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Potrivit notei de fundamentare, în perioada 2022 – 2026, voucherele de vacanță vor fi emise doar pe suport electronic. 

Perioada de valabilitate a voucherelor emise în ianuarie – decembrie 2020 se prelungește până la 31 decembrie 2022: „(2) Prin derogare de la prevederile alin. (4) al art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările și completările ulterioare, perioada de valabilitate a voucherelor de vacanță, emise în perioada ianuarie 2020 – decembrie 2020, indiferent de suport, se prelungește până la data de 31 decembrie 2022”, după cum apare în proiectul de lege.

În descrierea situației actuale, se arată că această măsură a atenuat o mare parte din efectele negative ale pandemiei COVID-19 asupra sectorului turistic, cetățenii români posesori de vouchere de vacanță achiziționând pachete turistice în țară în perioadele în care structurile de primire turistice nu au avut activitatea suspendată. 

Alineatul (2) al articolului 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanță s-ar modifica astfel: „(2) Instituțiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, inclusiv activitățile finanțate integral din venituri proprii, înființate pe lângă instituțiile publice, acordă, anual, în perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2026, vouchere de vacanță în cuantum de 1.450 lei pentru un salariat”.

Pentru ca angajații din instituțiile publice să primească aceste vouchere, proiectul trebuie să primească aviz de la unele ministere, apoi urmează aprobarea de la Guvern. Ultimul pas este publicarea în Monitorul Oficial, moment în care se va pune în aplicare.

Modificarea se face prin proiect de Ordonanță de Urgență, deși inițiatorii nu justifică urgența, ci doar amintesc că măsura „va sprijini industria ospitalității, puternic afectată de efectele pandemiei de COVID-19, în sensul recuperării pierderilor suferite ca urmare a suspendării sau a restrângerii activității structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și/sau alimentație publică sau a restrângerii circulației persoanelor în anumite zone, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie situații de urgență și extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată”.

Potrivit datelor Ministerului Finanțelor, în luna septembrie 2021, erau 1.233.386 de persoane angajate în instituțiile publice din România. În cadrul Ministerului Educației erau 273.076 de angajați în perioada menționată anterior.

Exit mobile version