Profesorul anonim: Învăț din mers. Experimentez. Mai adaug câte o dioptrie la fiecare șase luni. S-a stricat balamaua de la laptop. Am două camere web – una are doar sunet și alta doar imagine / Mă simt produsul unui experiment neștiințific, eșuat

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

“Niște oameni de știință au împerecheat un leu cu un tigru și le-a ieșit un…. ligru. Un fel de leu cu dungi, steril și cu speranță mică de viață. Cam așa e și cu școala hibrid care în „captivitate” ar putea trăi mai mult dacă experimentul ar fi observat și făcut cu atenție, pe principii științifice. În învățământul românesc noi am creat „ligrul” și i-am dat drumul in junglă. Și acum ne lăudăm că avem ligru – școala online”, scrie profesorul anonim într-un mesaj primit de Edupedu.ro

Redăm analiza Profesorului anonim:

“Hibridul în școala mea înseamnă ceea ce înseamnă în majoritatea școlilor din Romania. Profesori neinstruiți care nici nu se vor instruiți, profesori neinstruiți care se chinuie să învețe singuri și profesori instruiți (de capul lor) care nu au cu ce, lipsa echipamentelor și o programă neadaptată.

Facem experimente: laptop (personal) două telefoane cu date mobile, boxe donate. Nu merge camera, microfonul de gaming nu „bate” la distanță, elevii urlă în boxe că nu se vede bine, cei din clasă se plictisesc în timp ce profesorul e ocupat cu poziționarea telefonului, care telefon e conectat la laptop, care laptop nu are cameră. După vreo 10-15 minute toată lumea e conectată.

– Copii, se aude?
– Se audeeeee da’ nu se vedeeee ( ecou/microfonie). Mai la dreapta dom’ profesor că nu se vede tabla.

După 45 de minute dom’ profesor mai pierde 5 minute în care își strânge jucăriile și se mută la altă clasă. Cu laptop, cu cabluri cu boxe. Au trecut cele 5 minute de pauză în care trebuia să-i păzească pe elevii care n-au voie să meargă la toaletă în grupuri mari. Deci nu și-a făcut datoria de paznic.

Unii dintre noi așteaptă salariul. Alții așteaptă scenariul verde. Câțiva așteaptă echipamentele cu care să-și facă meseria pe care și-au ales-o. Copiii nici nu știu ce așteaptă.

Orele online la liceu se desfășoară sub protecția GDPR. Pentru că nu-i poți obliga să-și țină camerele deschise sau pur și simplu pentru că unii nu au acces la un laptop cu webcam, profesorul poartă un dialog cu niște buline colorate pe un ecran. L portocaliu e Laurențiu, C mov e Cristina.

– Cine îmi spune……..?
Pauză. Bulinele de pe ecran stau nemișcate.
– Va rog frumos…
Pauză.
– Mă aude cineva sau doar mă ignorați?
Pauză.
– Ionel, te rog să-mi răspunzi la întrebare…

Ionel își deschide într-un final microfonul și produce o propoziție cu subiect și predicat. Pe fundal se aud niște împușcături. Un elev care și-a uitat microfonul deschis e pe o platformă de gaming.

După 45 de minute profesorul mulțumește bulinelor colorate de pe ecran și iese din clasa virtuală.

Proiectarea unei lecții pentru hibrid îți ia mult timp. Dacă ai un laptop, scanner și softuri piratate reușești în câteva ore să-ți proiectezi o lecție bună. Versiunile free de soft sau aplicații sunt întotdeauna basic și te limitează. Ar trebui de exemplu să plătesc pentru video voice recorder ca să mă lase să fac tutoriale mai lungi de 5 minute, să plătesc la Adobe pentru a avea acces la toate instrumentele de protecție pentru documente.

Platforma mea e plină cu teme care așteaptă să fie corectate. Individual. La clasă aș fi provocat elevii să își spună părerea și să vină cu soluții. Pe platformă trebuie să le dau eu. Pierd ore în șir corectând știind că nu mai mult de 5% din elevii mei se uită pe comentariile făcute la temă.

Învăț din mers. Experimentez. Mai adaug câte o dioptrie la fiecare șase luni. S-a stricat balamaua de la laptop. Am doua camere web (una are doar sunet și alta doar imagine). Vreau. Știu că trebuie să mă adaptez. Uneori reușesc. Alteori nu. Dar mă simt abandonată de sistem, lăsată ca un ligru în junglă, produsul unui experiment neștiințific, eșuat. Avem doar un nume- Școală ONLINE”

Profesorul anonim este un proiect Edupedu.ro destinat cadrelor didactice. Aici profesorii, învățătorii, educatorii pot scrie despre lucrurile care nu funcționează în învățământ, sub protecția anonimatului. Adresa noastră este redactie@edupedu.ro.

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. 

Exit mobile version