Profesorul anonim: Învăț din mers. Experimentez. Mai adaug câte o dioptrie la fiecare șase luni. S-a stricat balamaua de la laptop. Am două camere web – una are doar sunet și alta doar imagine / Mă simt produsul unui experiment neștiințific, eșuat

9.060 de vizualizări
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
“Niște oameni de știință au împerecheat un leu cu un tigru și le-a ieșit un…. ligru. Un fel de leu cu dungi, steril și cu speranță mică de viață. Cam așa e și cu școala hibrid care în „captivitate” ar putea trăi mai mult dacă experimentul ar fi observat și făcut cu atenție, pe principii științifice. În învățământul românesc noi am creat „ligrul” și i-am dat drumul in junglă. Și acum ne lăudăm că avem ligru – școala online”, scrie profesorul anonim într-un mesaj primit de Edupedu.ro
  • Profesorul aninom este un proiect Edupedu.ro prin care orice cadru didactic poate scrie pe adresa redactie@edupedu.ro despre problemele sau soluțiile identificate în școală/învățământ, sub protecția anonimatului.

Redăm analiza Profesorului anonim:

“Hibridul în școala mea înseamnă ceea ce înseamnă în majoritatea școlilor din Romania. Profesori neinstruiți care nici nu se vor instruiți, profesori neinstruiți care se chinuie să învețe singuri și profesori instruiți (de capul lor) care nu au cu ce, lipsa echipamentelor și o programă neadaptată.

Facem experimente: laptop (personal) două telefoane cu date mobile, boxe donate. Nu merge camera, microfonul de gaming nu „bate” la distanță, elevii urlă în boxe că nu se vede bine, cei din clasă se plictisesc în timp ce profesorul e ocupat cu poziționarea telefonului, care telefon e conectat la laptop, care laptop nu are cameră. După vreo 10-15 minute toată lumea e conectată.

– Copii, se aude?
– Se audeeeee da’ nu se vedeeee ( ecou/microfonie). Mai la dreapta dom’ profesor că nu se vede tabla.

După 45 de minute dom’ profesor mai pierde 5 minute în care își strânge jucăriile și se mută la altă clasă. Cu laptop, cu cabluri cu boxe. Au trecut cele 5 minute de pauză în care trebuia să-i păzească pe elevii care n-au voie să meargă la toaletă în grupuri mari. Deci nu și-a făcut datoria de paznic.

Unii dintre noi așteaptă salariul. Alții așteaptă scenariul verde. Câțiva așteaptă echipamentele cu care să-și facă meseria pe care și-au ales-o. Copiii nici nu știu ce așteaptă.

Orele online la liceu se desfășoară sub protecția GDPR. Pentru că nu-i poți obliga să-și țină camerele deschise sau pur și simplu pentru că unii nu au acces la un laptop cu webcam, profesorul poartă un dialog cu niște buline colorate pe un ecran. L portocaliu e Laurențiu, C mov e Cristina.

– Cine îmi spune……..?
Pauză. Bulinele de pe ecran stau nemișcate.
– Va rog frumos…
Pauză.
– Mă aude cineva sau doar mă ignorați?
Pauză.
– Ionel, te rog să-mi răspunzi la întrebare…

Ionel își deschide într-un final microfonul și produce o propoziție cu subiect și predicat. Pe fundal se aud niște împușcături. Un elev care și-a uitat microfonul deschis e pe o platformă de gaming.

După 45 de minute profesorul mulțumește bulinelor colorate de pe ecran și iese din clasa virtuală.

Proiectarea unei lecții pentru hibrid îți ia mult timp. Dacă ai un laptop, scanner și softuri piratate reușești în câteva ore să-ți proiectezi o lecție bună. Versiunile free de soft sau aplicații sunt întotdeauna basic și te limitează. Ar trebui de exemplu să plătesc pentru video voice recorder ca să mă lase să fac tutoriale mai lungi de 5 minute, să plătesc la Adobe pentru a avea acces la toate instrumentele de protecție pentru documente.

Platforma mea e plină cu teme care așteaptă să fie corectate. Individual. La clasă aș fi provocat elevii să își spună părerea și să vină cu soluții. Pe platformă trebuie să le dau eu. Pierd ore în șir corectând știind că nu mai mult de 5% din elevii mei se uită pe comentariile făcute la temă.

Învăț din mers. Experimentez. Mai adaug câte o dioptrie la fiecare șase luni. S-a stricat balamaua de la laptop. Am doua camere web (una are doar sunet și alta doar imagine). Vreau. Știu că trebuie să mă adaptez. Uneori reușesc. Alteori nu. Dar mă simt abandonată de sistem, lăsată ca un ligru în junglă, produsul unui experiment neștiințific, eșuat. Avem doar un nume- Școală ONLINE”

Profesorul anonim este un proiect Edupedu.ro destinat cadrelor didactice. Aici profesorii, învățătorii, educatorii pot scrie despre lucrurile care nu funcționează în învățământ, sub protecția anonimatului. Adresa noastră este redactie@edupedu.ro.

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. 


9 comentarii
  1. Unii dau examen an de an pentru ca pur și simplu nu sunt posturi titularizabile. Nu pentru ca sunt incompetenti. Nu va mai grăbiți sa judecați.

  2. Nu am calculator nu platesc net din banii mei…pt.ce! Dau titularizare an de an vai de mine pe unde gasesc ceva ore si vrem perfectiune.
    Scoaleti persoanele de 60 ani la pensie domnilor ministri ca ei aduc covid prin scoli!

    1. ”Dau titularizare an de an vai de mine …Scoaleti persoanele de 60 ani la pensie”

      aha, deci madam Carmen iși recunoaște incompetența dând an de an (degeaba) examene dar îi vrea afară pe ăi de șai’j de ani să vină domnia sa să umple elevii de (in)cultură

      1. Unii dau examen an de an pentru ca pur și simplu nu sunt posturi titularizabile. Nu pentru ca sunt incompetenti. Nu va mai grăbiți sa judecați.

  3. Foarte adevarat,dar ce folos! Guvernanții și ministerul se fac că nu pricep(Sau poate că nu sunt capabili să priceapă) și amenință profesorii cu desfacerea contractului de muncă dacă nu fac aceste lucruri absolut inutile ! De practică online ce părere aveți? Cum vor arăta viitorii meseriași? Sau ne vom repara singuri mașinile(Evident online) și nu vom mai avea DELOC industrie! Vom importa totul!!!!!Super!!!!!!!!

  4. Pentru parinti e si mai greu. Daca ai 3-4 copii, trebuie sa ai tot atatea laptop-uri cu camere si incaperi goale, pentru ca nu poti sa tii doi copii din clase diferite in aceasi camera si sa mai ai si pretentia sa participe la ora online. E o prostie. Copiii ar trebui sa mearga la scoala fara masti, sa respire liberi in pauze si la ore, profesorii sa strige catalogul, sa puna absente si sa isi faca orele asa cum trebuie, cu note la oral si lucrari de control.Pandemia asta fortata este o boata viroza, slabita de vreme si imunizarea inevitabila , asa ca nu ar trebui sa se mai faca caz de ea.

  5. Un stop-cadru autentic din experiența oricărui profesor (care vrea și se străduiește) în școala hibrid/online. Exact asta e radiografia momentului. Tehnologia e bună, cu condiția să funcționeze impecabil. Dar nu se întâmplă așa. Rezultatul? Frustrare, stres, epuizare nervoasă, totul pentru mai nimic…

  6. Si pentru elevi este greu. Tot cu “instrumentele lor” asa cum au putut parintii sa le achiziționeze. Ca nu toti au multi bani si stau 6-7 ore intepeniti pe scaune incercand sa vada si sa auda… Si sa priceapa notiunile predate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Consilierul prezidențial pe Educație: Președintele Iohannis va discuta cu partidele și guvernul pentru ca orice viitoare lege a Educației să aibă la bază rezultatele proiectului ‘România Educată’

Preşedintele Klaus Iohannis se va consulta în următoarele 3 luni cu partidele și guvernul pe marginea proiectului “România Educată”, care urmează să fie lansat miercuri, 5 decembrie, a declarat consilierul…
Vezi articolul

Gologan, despre predarea matematicii: Nu ar trebui să se bazeze pe reținerea unor rețete, ci pe contexte de viață și raționamente originale

Profesorul Radu Gologan, care pregătește lotul național al olimpicilor de matematică, a postat un mesaj pe Facebook în care cere Ministerului Educației să revină la predarea matematicii „cât mai aproape…
Vezi articolul

Ne spuneți să învățăm, dar dumneavoastră aveți trei facultăți și cu ce mașină mergeți? Uite, vecinul de peste stradă de școală n-a terminat liceul și are mașină decapotabilă, este răspunsul pe care l-a primit Cecilia Călinescu de la elevii săi, directoarea Școlii Gimnaziale Pesceana din județul Vâlcea

În discuțiile purtate cu elevii pentru a-i convinge să nu abandoneze școala și să o trateze cu responsabilitate, directoarea Școlii Gimnaziale Pesceana din județul Vâlcea, Cecilia Călinescu, a primit următorul…
Vezi articolul