Profesorul Marius Lobază: O grevă generală nu ar face altceva decât să îi bucure pe guvernanți, pentru că n-ar plăti salariile, îi doare la bască de câtă școală fac elevii / Nu cred că astăzi este suficientă, dar la vară, înainte de examene, când doare, s-ar putea să facem grevă

Marius Lobază / Foto: captură Radio România Timișoara - YouTube.com

O grevă generală în acest moment ar avantaja guvernanții, care „n-ar plăti salariile” și „nu sunt deloc interesați de nivelul de educație al elevilor”, a afirmat profesorul și liderul sindical Marius Lobază, într-un interviu la Banatul Azi. El subliniază că profesorii ar putea declanșa o grevă generală în vară, chiar înaintea examenelor de Evaluarea Națională și de Bacalaureat, când impactul este mai mare.

Profesorul Marius Lobază: Pentru că suntem la început de an școlar, trebuie să fim conștienți de acest lucru: o grevă generală, chiar dacă este foarte bine justificată din punctul meu de vedere, și, repet, e un punct personal de vedere, nu ar face altceva decât să îi bucure pe guvernanți, pentru că n-ar plăti salariile.

E clar că acești guvernanți nu sunt deloc de interesați de nivelul de educație. Îi doare la bască de câtă școală fac elevii. E clar din tot modul lor de a lucra. Deci nu ar fi deloc deranjați că școala ar fi suspendată. Ar face un chef, o paranghelie, cum spun ei pe-acolo, că nu trebuie să plătească salariile în educație. De aceea, nu cred că o grevă generală astăzi este suficientă. Dar asta nu înseamnă că la vară, înainte de examene, când doare, s-ar putea să facem o grevă generală. Până atunci încercăm să conștientizăm clasa politică. Vom protesta periodic. Vom arăta de fiecare dată unde ne-au condus aceste măsuri luate de Guvern, total în necunoștință de cauză, fără niciun fel de analiză preliminară. La toate observațiile noastre, primul-ministru a spus „o să vedem”. Dar dacă lucrăm în învățământ, pe principiul „o să vedem”, nu facem decât să distrugem generații.

Uitați-vă că avem generații deja care au terminat liceul și n-au avut manuale, n-au avut programă, n-au avut curriculă de liceu adaptată. A fost o ruptură totală între curricula de primar, gimnaziu și cea de liceu și de ani de zile ministerul n-a fost capabil să elaboreze acele planuri-cadru. Le-a elaborat acest ministru, în niște condiții foarte ciudate și așteptăm acum să vedem ce alte catastrofe va realiza la nivelul Ministerului Educației.

În legătură cu deschiderea anului școlar 2025-2026, Marius Lobază a completat:

O parte dintre colegii mei vor fi la București, o parte vor fi în fața Prefecturii Timiș, o parte dintre colegi vor fi în fața școlilor și de ce nu, să fim sinceri, s-ar putea ca o parte să fie, frumos, în sala de clasă. Cam asta este ceea ce ne așteptăm. Din păcate, noi suntem între viața noastră și conștiința educației și copii. Destul de trist ca un copil de clasă pregătitoare sau un copil de clasa a V-a sau a IX-a să nu aibă prima lui zi de școală. Dar nu putem, în condițiile acestor măsuri luate de Guvern, să sărbătorim. Nu avem ce”, a mai spus el.

Principalele prevederi din Legea 141/2025, care afectează Educația: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă
Citește și:
Profesoara Mona Coțofan: Voi renunța la salariu, dacă asta presupune greva, dar nu voi renunța la ore. Voi fi alături de elevii mei, pentru că la 8 septembrie anul școlar este deja întemeiat pe o normare, pe o repartizare la clasă și nu văd ce mai putem schimba dacă nu am schimbat până acum
FOTO VIDEO A 18-a zi de proteste organizate de sindicate în fața Ministerului Educației și Cercetării, față de Legea Bolojan

Exit mobile version