Programele remediale: Consiliul Național al Elevilor cere Ministerului proceduri pentru cadrele didactice privind orele online, așa încât elevii să recupereze unitar materia pierdută

Foto: © Madhourse - Dreamstime.com

“Pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizați se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei”, arată Consiliul Național al Elevilor într-un comunicat prin care cere să fie lansate de urgență programe remediale. CNE cere Ministerului Educației să realizeze urgent “o procedură metodică adresată cadrelor didactice privind desfășurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unitățile de învățământ”.

Organizația elevilor mai afirmă că, fără recuperarea materiei, prelungirea perioadei de încheiere a mediilor ar fi doar o formă fără fond. Iar CNE arată că “este imperios ca Ministerul Educației să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naționale, incluzând data desfășurării și conținuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate”. 

Comunicatul CNE:

Niciun elev lăsat în urmă – programele remediale reprezintă o datorie a Ministerului Educației! 

Conform datelor furnizate de către Ministerul Educației în ultimele zile, peste 65 de mii de elevi se află în situația de a rămâne cu mediile neîncheiate la acest moment. O corelare cu numărul elevilor care nu au avut acces la internet pe durata școlii online (peste 230 de mii, conform datelor ministerului) ne arată că, pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizați se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei. 

Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației realizarea, în regim de urgență, a unei proceduri metodice adresate cadrelor didactice privind desfășurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unitățile de învățământ. În plus, considerăm că este absolut necesar ca modul de desfășurare al orelor remediale, precum și conținutul și frecvența acestora să fie decise la nivelul fiecărei clase, de către elevi și profesori, în funcțiile de nevoile specifice de învățare ale elevilor. 

În aceeași notă, este imperios ca Ministerul Educației să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naționale, incluzând data desfășurării și conținuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate. 

În ceea ce privește încheierea mediilor, măsura prelungirii perioadei dedicate acestui proces reprezintă, în lipsa unui parcurs coerent de recuperare a materiei, doar o formă fără fond, deoarece elevii, chiar dacă vor avea mediile încheiate, tot nu vor fi parcurs/asimilat toate conținuturile din programa școlară. 

„Educația remedială trebuie să înceapă cât mai devreme cu putință, astfel încât acest proces să nu fie unul grăbit, ci unul care să se deruleze în timp. Prioritară este recuperarea pentru elevii din clasele terminale și pentru cei din mediile dezavantajate, care nu au putut intra la orele online. În aceste momente, Ministerul Educației trebuie să acționeze cu celeritate, respectând drepturile și având în vedere interesul superior al elevilor! Educația trebuie să continue, însă nu oricum, ci respectând un set de norme de calitate. Nu ne putem face că facem educație.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.””

Photo 177536967 © MadhourseDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version