Programele remediale: Consiliul Național al Elevilor cere Ministerului proceduri pentru cadrele didactice privind orele online, așa încât elevii să recupereze unitar materia pierdută

5.009 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
“Pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizați se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei”, arată Consiliul Național al Elevilor într-un comunicat prin care cere să fie lansate de urgență programe remediale. CNE cere Ministerului Educației să realizeze urgent “o procedură metodică adresată cadrelor didactice privind desfășurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unitățile de învățământ”.

Organizația elevilor mai afirmă că, fără recuperarea materiei, prelungirea perioadei de încheiere a mediilor ar fi doar o formă fără fond. Iar CNE arată că “este imperios ca Ministerul Educației să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naționale, incluzând data desfășurării și conținuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate”. 

Comunicatul CNE:

Niciun elev lăsat în urmă – programele remediale reprezintă o datorie a Ministerului Educației! 

Conform datelor furnizate de către Ministerul Educației în ultimele zile, peste 65 de mii de elevi se află în situația de a rămâne cu mediile neîncheiate la acest moment. O corelare cu numărul elevilor care nu au avut acces la internet pe durata școlii online (peste 230 de mii, conform datelor ministerului) ne arată că, pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizați se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei. 

Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației realizarea, în regim de urgență, a unei proceduri metodice adresate cadrelor didactice privind desfășurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unitățile de învățământ. În plus, considerăm că este absolut necesar ca modul de desfășurare al orelor remediale, precum și conținutul și frecvența acestora să fie decise la nivelul fiecărei clase, de către elevi și profesori, în funcțiile de nevoile specifice de învățare ale elevilor. 

În aceeași notă, este imperios ca Ministerul Educației să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naționale, incluzând data desfășurării și conținuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate. 

În ceea ce privește încheierea mediilor, măsura prelungirii perioadei dedicate acestui proces reprezintă, în lipsa unui parcurs coerent de recuperare a materiei, doar o formă fără fond, deoarece elevii, chiar dacă vor avea mediile încheiate, tot nu vor fi parcurs/asimilat toate conținuturile din programa școlară. 

„Educația remedială trebuie să înceapă cât mai devreme cu putință, astfel încât acest proces să nu fie unul grăbit, ci unul care să se deruleze în timp. Prioritară este recuperarea pentru elevii din clasele terminale și pentru cei din mediile dezavantajate, care nu au putut intra la orele online. În aceste momente, Ministerul Educației trebuie să acționeze cu celeritate, respectând drepturile și având în vedere interesul superior al elevilor! Educația trebuie să continue, însă nu oricum, ci respectând un set de norme de calitate. Nu ne putem face că facem educație.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.””

Photo 177536967 © MadhourseDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Cinstit ar fi sa se înghețe anul școlar.
    Altfel vom perpetua inegalități si lacune in educație,câte nu vor mai putea fi recuperate decât foarte târziu,poate niciodată.

  2. Să se ia în calculul mediei de intrare la liceu,o pondere mult mai mare a mediilor.
    Ar fi echitabil și pt cei din rural,care au învățat 3 ani,iar acum nu au avut net sau i a murit cineva drag.
    Prin formula veche sunt favorizați cei care au avut bani de pregătire anul acesta

  3. Îi interesează doar cantitatea,să fie predată materia stufoasă,nu ceea ce poate asimila un copil,nu calitatea,nu dezvoltarea lui că ființa umană

  4. Si daca elevul nu a vrut sa participe la ore? Vacanta perpetua… Cum poti face diferenta? Cine si-o asuma? Directorul, inspectoratul, parintii, elevul?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației primește amendamente la proiectele noi ale legilor Educației, deși acestea nu sunt publice. Președintele Federației Părinților: Am avut un scurt dialog cu doamna ministru, i-am înaintat câteva propuneri de amendamente formulate de către Federație

Ministerul Educației primește amendamentele la cele două proiecte de legi, Legea învățământului preuniversitar și Legea învățământului superior, deși acestea nu au fost făcute publice. Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a…
Vezi articolul

Înscrieri în programul gratuit CODE Kids pentru copiii între 10-14 ani. Cursuri de programare care se adresează elevilor cu note medii sau chiar sub medie / Directorul programului: Sunt județe în care părinții spun că nu își lasă copiii pentru că aceștia oricum ar sta prea mult să se joace la calculator și că ar avea foarte multe teme

Copiii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani se pot înscrie până pe 31 martie la cursuri gratuite de programare în cadrul proiectului CODE Kids, care se desfășoară în…
Vezi articolul

VIDEO “Fă-o pentru mine! Vreau să am încredere în educația pe care o primesc. Ies la vot pentru că nu mai vreau să ies în stradă.” Elevi de liceu îndeamnă tinerii să meargă la vot pe 26 mai

Mai mulți elevi de liceu s-au implicat în campanii pro vot pentru alegerile europarlamentare din 26 mai, demersurile fiind organizate de diverse organizații pe paginile de socializare. Consiliile elevilor din…
Vezi articolul

Kelemen Hunor: La legile educației nu ar trebui să avem amendamente, nici noi, nici colegii din coaliție, în Parlament. Eu de la bun început am spus să trecem legea prin asumare, cum am făcut în 2011 cu legea lui Funeriu, dar nu au fost de acord colegii

Vicepremierul Kelemen Hunor a spus că “UDMR nu are amendamente la legile Educației și nici colegii de coaliție nu ar trebui să aibă în Parlament”. Proiectele legilor Educației se află…
Vezi articolul