Programele remediale: Consiliul Național al Elevilor cere Ministerului proceduri pentru cadrele didactice privind orele online, așa încât elevii să recupereze unitar materia pierdută

5.014 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
“Pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizați se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei”, arată Consiliul Național al Elevilor într-un comunicat prin care cere să fie lansate de urgență programe remediale. CNE cere Ministerului Educației să realizeze urgent “o procedură metodică adresată cadrelor didactice privind desfășurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unitățile de învățământ”.

Organizația elevilor mai afirmă că, fără recuperarea materiei, prelungirea perioadei de încheiere a mediilor ar fi doar o formă fără fond. Iar CNE arată că “este imperios ca Ministerul Educației să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naționale, incluzând data desfășurării și conținuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate”. 

Comunicatul CNE:

Niciun elev lăsat în urmă – programele remediale reprezintă o datorie a Ministerului Educației! 

Conform datelor furnizate de către Ministerul Educației în ultimele zile, peste 65 de mii de elevi se află în situația de a rămâne cu mediile neîncheiate la acest moment. O corelare cu numărul elevilor care nu au avut acces la internet pe durata școlii online (peste 230 de mii, conform datelor ministerului) ne arată că, pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizați se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei. 

Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației realizarea, în regim de urgență, a unei proceduri metodice adresate cadrelor didactice privind desfășurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unitățile de învățământ. În plus, considerăm că este absolut necesar ca modul de desfășurare al orelor remediale, precum și conținutul și frecvența acestora să fie decise la nivelul fiecărei clase, de către elevi și profesori, în funcțiile de nevoile specifice de învățare ale elevilor. 

În aceeași notă, este imperios ca Ministerul Educației să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naționale, incluzând data desfășurării și conținuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate. 

În ceea ce privește încheierea mediilor, măsura prelungirii perioadei dedicate acestui proces reprezintă, în lipsa unui parcurs coerent de recuperare a materiei, doar o formă fără fond, deoarece elevii, chiar dacă vor avea mediile încheiate, tot nu vor fi parcurs/asimilat toate conținuturile din programa școlară. 

„Educația remedială trebuie să înceapă cât mai devreme cu putință, astfel încât acest proces să nu fie unul grăbit, ci unul care să se deruleze în timp. Prioritară este recuperarea pentru elevii din clasele terminale și pentru cei din mediile dezavantajate, care nu au putut intra la orele online. În aceste momente, Ministerul Educației trebuie să acționeze cu celeritate, respectând drepturile și având în vedere interesul superior al elevilor! Educația trebuie să continue, însă nu oricum, ci respectând un set de norme de calitate. Nu ne putem face că facem educație.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.””

Photo 177536967 © MadhourseDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Cinstit ar fi sa se înghețe anul școlar.
    Altfel vom perpetua inegalități si lacune in educație,câte nu vor mai putea fi recuperate decât foarte târziu,poate niciodată.

  2. Să se ia în calculul mediei de intrare la liceu,o pondere mult mai mare a mediilor.
    Ar fi echitabil și pt cei din rural,care au învățat 3 ani,iar acum nu au avut net sau i a murit cineva drag.
    Prin formula veche sunt favorizați cei care au avut bani de pregătire anul acesta

  3. Îi interesează doar cantitatea,să fie predată materia stufoasă,nu ceea ce poate asimila un copil,nu calitatea,nu dezvoltarea lui că ființa umană

  4. Si daca elevul nu a vrut sa participe la ore? Vacanta perpetua… Cum poti face diferenta? Cine si-o asuma? Directorul, inspectoratul, parintii, elevul?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Bursele pentru studenții de la doctorat cresc cu 500 de lei pe lună / Decizia ministrei Educației – luată la o lună de la începerea anului universitar, publicată cu o săptămână înainte de începutul campaniei electorale

Toți studenții doctoranzi care studiază pe locuri cu burse primesc 3.700 de lei lunar, sume mai mari cu 500 de lei decât anul universitar trecut, potrivit ordinului de ministru 7.296…
Vezi articolul

Daniel David: Când eu am propus să gândim titularizarea pe școală, nu în sistem, atunci tot sindicatele mi s-au opus / În luna ianuarie, ministrul Educației spunea că angajarea profesorilor direct de către școli „pe hârtie, da, arată bine, dar tot noi știm cum funcționează lucrurile în anumite zone”

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a adus în discuție, joi dimineața, la Radio Guerrilla, titularizarea pe școală, dar a menționat că sindicatele profesorilor s-au opus. În ianuarie, Daniel David…
Vezi articolul

Caz de plagiat didactic semnalat de un fost profesor, după ce Inspectoratul Școlar Gorj i-ar fi preluat o problemă de geometrie în subiectele de Matematică la simularea județeană a Evaluării Naționale de clasa a VIII-a fără să citeze sursa / Instituția susține că nu a plagiat

Un fost profesor reclamă un plagiat didactic făcut de Inspectoratul Școlar Județean Gorj. Acesta arată într-un clip pe Youtube că instituția a luat o problemă de geometrie publicată de el…
Vezi articolul

Afacerea Informatica lipsă de la BAC-ul propus de Andronescu. Explicația Ministerului Educației: Probele din cadrul diferitelor tipuri de Bacalaureat vor fi definite în metodologii, nu într-o viitoare lege a educației

Ministerul Educației reacționează la scrisoarea profesorilor universitari care au criticat scoaterea informaticii din bacalaureatul anunțat de Ecaterina Andronescu. „Probele din cadrul diferitelor tipuri de Bacalaureat vor fi stabilite în urma…
Vezi articolul