Programul de lucru al angajaților din școli: „Desfășurarea muncii de la domiciliu pentru o parte din personal” transmite ministerul Educației. Recomandare: Profesorii să comunice permanent cu elevii prin activități online

scoala online si accesul elevilor la ore

Foto: Edu.ro

Într-o adresă trimisă către toate inspectoratele, obținută de Edupedu.ro, ministerul Educației face recomandări privind programul de lucru. Astfel „o parte” din profesorii, învățătorii și educatorii, precum și personalul nedidactic, sau didactic auxialiar din școli, grădinițe și licee, inspectorate școlare și casele corpului didactic, ar trebui ”să lucreze de la domiciliu”, potrivit ministerului, care recomandă să se respecte Hotărârea Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență. Reacția vine după ce sindicatele au atras atenția că în sute de școli toți angajații sunt chemați la serviciu în fiecare zi.

Nu este clar ce înseamnă „o parte dintre angajați” și nici cum se poate aplica Legea telemuncii în Educație.

Redăm textul notei ministerului Educației:

„Programul de lucru în cadrul inspectoratelor școlare/caselor corpului didactic/unităților de învățământ se realizează în conformitate cu prevederile art. 9 din Hotărârea nr. 6/09.03.2020 privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului coronavirus, care stipulează că instituțiile publice analizează și pot dispune, în măsura posibilităților, desfășurarea muncii de la domiciliu pentru o parte din personal cu respectarea dispozițiilor art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, coroborate cu prevederile art. 2 din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă.

Ministerul Educației și Cercetării reiterează următoarele recomandări: reducerea interacțiunii cu publicul, depunerea petițiilor online, sistarea audiențelor, comunicarea permanentă a cadrelor didactice cu elevii prin intermediul activităților organizate online.”

FOTO: edu.ro

Exit mobile version