PROIECT 12 milioane de euro, granturi pentru școlile care vor să piloteze noi modele curriculare, de evaluare sau carieră didactică. Pot primi până la 200.000 de euro, prin PNRR, per proiect / Cererile pentru înscriere, fișa de evaluare și documentele esențiale

Foto: © Jevanto | Dreamstime.com

Cel puțin 60 de școli vor putea primi câte maximum 200.000 de euro granturi dacă doresc să devină școli-pilot din anul școlar 2022-2023, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației. Suma alocată se ridică la 12 milioane de euro acordate prin Planul Național de Redresare și Rezistență (PNRR). În acest sens, ministerul a și pus la dispoziție Ghidul solicitantului “Granturi pentru unitățile de învățământ pilot” care poate fi consultat mai jos, în format .pdf. Acest document este lansat în consultare publică, de altfel ca tot proiectul.

“Scopul apelului de proiecte este crearea unei rețele de școli-pilot, prin finanțarea pilotării unor intervenții educaționale inovative, a unor noi modele curriculare și de carieră didactică, modele noi de management descentralizat, pentru a spori treptat, în mod sustenabil, autonomia unităților de învățământ preuniversitar”, se mai arată în informarea oficială.

Ministerul Educației lansează în consultare publică Ghidul Solicitantului

Comunicatul de presă arată că „pentru prima dată în România vor fi finanțate programe-pilot propuse direct de unități de învățământ”, de la creșe până la școli postliceale, sau de „parteneriate și rețele formate de acestea, atât pentru a încuraja subsidiaritatea, cât și pentru a testa impactul schimbărilor sistemice în vederea ajustării, corectării și adaptării acestora la nevoile comunității”.

Acestui apel îi sunt alocate 12 milioane de euro pentru a finanța cel puțin 60 de unități de învățământ, individual sau în parteneriate. 

Ce activități vor fi finanțate: „activitățile de inovare educațională sau de experimentare a unor măsuri individuale, specifice, pentru a testa abordări noi, inovative, de predare-învățare-evaluare, de dezvoltare a unui învățământ incluziv, de eficientizare a costurilor, de digitalizare sau de colaborare la nivel local. Măsurile pilotate trebuie să aibă potențial de a îmbunătăți managementul școlar, performanțele elevilor, practicile de lucru în școli, starea de bine a participanților la procesul de educație, în general calitatea procesului didactic și trebuie să abordeze cel puțin două din următoarele priorități:

  1. Managementul unității de învățământ, inclusiv finanțare alternativă;
  2. Elemente inovative la nivel de curriculum, plan-cadru, arii curriculare, programe școlare;
  3. Metode și standarde de evaluare a performanțelor elevilor;
  4. Metode de evaluare instituțională și asigurare a calității;
  5. Dezvoltarea carierei didactice”.

Finanțarea  poate ajunge până la 200.000 de euro pentru unitățile de învățământ care aplică individual și până la 1.000.000 de euro pentru parteneriatele sau rețelele care implică mai multe unități de învățământ. Sunt eligibile pentru finanțare toate unitățile din rețeaua națională de învățământ, publice sau private. Sunt eligibile de asemenea orice tipuri de cheltuieli cu excepția investițiilor în infrastructură mare,  precum și cheltuielile recurente cu personalul. 

Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reformă, va asigura procesul de selecție, contractare și monitorizare a implementării, potrivit instituției.

Ghidul solicitantului:
DOCUMENTE Cererile care trebuie completate de școli

Documentele necesare înscrierii în concursul pentru granturi acordate școlilor sunt, cele mai multe, în format .docx, deci documente care pot fi editate în aplicație. Toate trebuie semnate de către reprezentantul legal al persoanei juridice.

1. Primul document necesar este Cererea de Finanțare – se poate descărca de aici.

2. Chestionarul de mediu – se poate descărca de aici.

3. Declarația pe proprie răspundere privind evitarea dublei finanțări – se poate descărca de aici.

4. Declarație de angajament pentru colectarea datelor privind beneficiarul real al fondurilor – se poate descărca de aici.

5. Grila de evaluare a eligibilității solicitantului și a proiectului – se poate descărca de aici.

6. Grila de evaluare a calității proiectului (document Excel) – se poate descărca de aici.

7. Mandat special – împuternicire specială pentru semnarea anumitor documente, dacă este cazul – se poate descărca de aici.

8. Declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal – se poate descărca de aici.

9. Declarație privind conflictul de interese – se poate descărca de aici.

10. Declarație privind respectarea principiului DNSH – se poate descărca de aici.

11. Declarație privind TVA aferentă cheltuielilor proiectului – se poate descărca de aici.

Foto: © Jevanto | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version