„Psihologul ne-a recomandat să o mutăm de urgență” – mărturiile părinților care și-au retras copiii de la clasa învățătoarei din Târgu Mureș care-i umilea și agresa fizic și verbal pe elevi

Foto: © Elena Koleva | Dreamstime.com

Părinții care și-au retras elevii de la clasa învățătoarei Alexa Mariana de la școala gimnazială „Romulus Guga” din Târgu Mureș continuă să scrie pe adresa redacție@edupedu.ro. Doi părinți care și-au mutat fata în altă școală din cauza abuzurilor suferite la clasă din partea învățătoarei, au povestit revoltați cum și astăzi se duc la psiholog cu fiica lor și lucrează să repare caracteristicile comportamentale învățate de la cadrul didactic. Dintr-un copil bun, ajutător cu semenii și calm, fetița lor a început să devină agresivă în vorbire și în gesturile folosite cu alți copii sau atunci când se juca cu câinele familiei, povestesc oamenii. Înainte să se întâmple această transformare, fetița își implora părinții să nu o mai trimită la școală. Tatăl ei s-a alarmat când cea mică i-a spus că „nu mai rezistă” și s-a temut ca fata să nu își facă vreun rău. Mai mult, la școală copila făcea tot felul de lucruri pentru a fi dată afară de la cursuri, ca să scape de umilința la care era supusă, ne-au explicat părinții ei.

Din 21 de copii, plus unul venit pe parcurs, câți au fost la început la clasa actuală a învățătoarei Alexa, doar 16 au rămas, restul părinților retrăgându-și copiii pentru a-i salva de traumele prin care treceau, ne-au mărturisit aceștia. Toți părinții cu care am vorbit până la ora publicării acestui al doilea material ne-au spus că directoarea școlii, Daniela Macavei, nu a spus adevărul atunci când a declarat pentru Edupedu.ro că doar doi copii au fost mutați de la clasă și că decizia nu ar fi fost făcută din cauza vreunei agresiuni asupra copiilor. Edupedu.ro a vorbit cu ambele familii la care face referire directoarea și părinții ne-au spus că au plecat din cauza comportamentului învățătoarei Alexa și că au sesizat schimbări la copiii lor.

Am ales să păstrăm identitatea părinților și a copiilor lor anonimă pentru a-i proteja. Mai jos, mărturia părinților fetei cu care Edupedu.ro a stat de vorbă în același timp:

Mamă: Noi am sesizat în comportamentul fiicei noastre că s-a schimbat ceva – faptul că nu mai putea să doarmă singură și avea coșmaruri noaptea. Fata noastră nu este genul care să vină să se plângă, ea de mică încerca să-și rezolve singură problemele, drept pentru care nu am observat imediat, doar atunci când ea și-a schimbat comportamentul, era foarte stresată.

Încet, încet am început să investigăm să vedem de unde vine acest comportament. Spre exemplu, într-o după-amiază, când am luat-o de la școală, nu își terminase temele de la programul prelungit, am avut niște drumuri de făcut, am ajuns acasă târziu și i-am zis să-și facă un duș și să se culce ca să fie odihnită a doua zi. În momentul acela a început să plângă și să-mi spună că nu și-a terminat tema la matematică și că nu poate să se ducă cu tema neterminată fiindcă o face de râs doamna învățătoare și e speriată.

Atunci am început să discutăm cu ea, să înțelegem ce se întâmplă, era absolut terorizată de a se duce cu o temă nefăcută sau vreun exercițiu nefinalizat. Nouă ni s-a părut ciudat. Am început să căpătăm informații de la fată, dar parțial. Ne-a spus că le pune porecle, făceau colegii glume pe seama ei. Toți aveau porecle date de învățătoare ca „puturoasă”, „leneșă”, „încăpățânată” și îi încuraja pe ceilalți copii să râdă de ei.

Spre exemplu, dacă îl scotea pe unul la tablă și nu știa, ceea ce se întâmplă, mai ales că erau toți foarte stresați, nu era niciunul calm sau relaxat, se pierdeau și ea îi încuraja pe ceilalți să râdă de copilul de la tablă care nu se descurca.

Tată: Fata noastră s-a închis în ea, noi și acum lucrăm la psihicul ei, ca să înțelegeți în ce stadiu am ajuns și să știți că și alți elevi au ajuns la psiholog. Când ne-am dat seama despre ce e vorba, am contactat învățătoarea, până atunci avusesem încredere în ea. Am abordat-o pe doamna învățătoare la școală, toată discuția a luat o turnură ca și cum noi suntem cei vinovați că nu ne ocupăm de copil.

Mamă: Noi ne-am angajat să plătim un afterschool unde am înțeles că doamna învățătoare se ocupă de partea de teme și dacă sunt probleme cu temele, ne contactează și ne spune. (…) Din clasa pregătitoare au început problemele. Ea și cu o altă colegă erau tot timpul criticate, că vorbesc, că nu învață bine, că țin nivelul clasei. (…) După ce am aflat de probleme, ne-am gândit să ne mutăm copila în ideea de a o scăpa de ce se întâmplă fiindcă venea acasă și ne spunea să nu o mai trimitem la școală, să o mutăm sau să o lăsăm acasă că ea la școală nu mai merge.

Am fost la altă școală, am depus cerere de transfer și ne-a anunțat doamna învățătoare Alexa că nu ni s-a aprobat cererea de transfer, deși eu nu vorbisem cu ea despre transfer, dar foarte satisfăcută mi-a zis că nu s-a aprobat cererea de transfer.

Eu am vorbit cu copila, i-am zis că trebuie să așteptăm până la vacanța de vară, că nu pot să o transfer și reacția a fost că s-a închis și mai tare în ea. Știa, bănuiesc, ce o așteaptă, noi nu am știut, abia acum cu înregistrările am aflat cât de rău era, atunci doar bănuiam. (…)

Nu am știut efectiv tot. Am ajuns la probleme grave, începuse să se certe cu toată lumea, încerca să se apere. Într-o zi ne-a scris doamna învățătoare că a furat. Fata a dat totul înapoi. Copila ne-a spus că s-a gândit că dacă face probleme, nu o mai primește la școală și nu trebuie să se mai ducă la școală.

Tată: În discuția pe care am avut-o cu ea atunci, s-a întors cu ochii mari la mine și mi-a spus: „Te rog frumos să mă muți că nu mai rezist”. Când am auzit… am mai citit despre cazuri în care copiii se sinucid…

Mamă: Până la urmă am reușit să o transferăm. Când ne-am dus la directoare cu transferul de la școala respectivă semnat de conducerea de acolo, doamna învățătoare nu a crezut că am transferat-o, a vrut să vadă…

Tată: I-a smuls din mâini soției mele hârtia, necrezând că este semnat transferul, așa ceva nu ne-am închipuit să se poate…

Mamă: Ne-am dus la domana directoare care ne-a zis, asta m-a șocat la articolul publicat de dvs inițial, ne-a zis „Dar de ce nu ați venit să-mi spuneți mie problemele, nu să transferați copilul, că le rezolvam”.

(…)

Tată: Așa îi formează pentru societate pe copii…

Mamă: Până la urmă ne-au trimis la psihologul școlii. (…) Am lăsat-o pe fată să discute cu psiholoaga, care ne-a recomandat să o mutăm de urgență. (…) Ce vedem la copilul nostru care tot sperăm că își va reveni la copilul care a fost…

Tată: Lucrăm și noi, lucrează și bunicii, lucrează și doamna învățătoare nouă foarte mult. Noi recunoaștem efectiv ce se întâmplă… ca să rupi un copil la o vârstă așa de fragedă, să nu creadă cineva că este chiar așa de ușor de readus pe linia de plutire. E totuși un copil de clasa a III-a, 8-9 ani… mai mic, 7 ani, din clasa pregătitoare (când au început problemele). Dacă atunci îl bruschezi și atunci în nenorocești, nici prin gând să-ți treacă să ai așteptări. (…)

Dacă tu (învățător) nu cauți să-i găsești copilului inspirația de care are nevoie și după care tu poți să lucrezi, atunci mai bine pleci. Tu pregătești un copil, îl formezi, nu discutăm de adulți, și el ajunge la psiholog!?

(…)

Mamă: Din păcate, nu a găsit o altă metodă să-i aducă la un nivel decât să-i jignească și să-i umilească.

Tată: Din punctul meu de vedere, doamna învățătoare ar trebui să-și dea demisia și să plece pentru că să strici un copil psihic… nu mă mai interesează pe mine nota 10.

(…)

Mamă: Așa ajungem să avem o societate ca cea pe care o vedem în ziua de astăzi… Școala și învățătorii ar trebui să ne sprijine, nu trebuie să jignești și să umilești copilul…

Ce se aude pe înregistrările primite de Edupedu.ro de la mama care a depus sesizările și dovezile audio la instituțiile competente:

„Ce-i cu capul ăsta al tău, groapă de nisip, ce-i în capul tău, creier nu este nici într-un caz, nici într-un caz”.

„2 împărțit la 8! Tu, deșteaptă care ești! 2 împărțit la 8!? Așa se află jumătatea lui 8?! Le împarți pe 2 la 8, tu, tu, minte îngustă! Minte îngustă!”

„Ce-i cu capul tău, măi, (…) ce-i în capul ăla al tău, varză că învățătură nu-i, varză! Nu știu ce e în capul ăla al tău că minte nu ai deloc”.

„Mulțumită câtorva specimene de colegi care nu se străduiesc să învețe, dar sunt campioni la prostii și la bârfe și la povești, dar la învățat ferescă sfântul!”

„Uite ce specimente avem în clasă! Vedeți?! O …, o … [nume de copii – N.Red.] care nu-și fac temele oră de oră, zi de zi, zi de zi, zi de zi, nu-și fac temele ca lumea, uitați-vă și voi cum ne trag înapoi și stăm pe loc”.

„Ce să-ți zic, măi, copile, ce să-ți zic? Care-i prima întrebare, că deja m-am lămurit cu tine! (…) Doamne, dă-mi răbdare! Doamne, unul mai bătut în cap ca altul, și moldovean, și (…)”.

„Bun, la școală specială pentru ăștia care nu învață, eu nu o să mă mai… cu ei, este școală specială pentru copiii care nu învață sau nu pot să învețe, dragă, și este loc suficient și pentru voi, n-am ce să vă fac”.

Citește și:
Mărturiile părinților care și-au retras copiii de la clasa învățătoarei din Târgu Mureș care-i umilea și agresa fizic și verbal: Îi trata așa pe cei din familii cu probleme sau care nu se descurcau la fel de bine la învățătură / Fata mea venea mereu mai nervoasă de la școală și începuse să strige la surorile ei
„O învățătoare din Târgu Mureș, către elevii ei de clasa a III-a: „Ce-i în capul ăsta al tău, groapă de nisip? Creier în niciun caz”, „minte îngustă!”, „unul mai bătut în cap ca altul, și moldovean și…”, Un părinte a făcut multiple sesizări la autorități, fără niciun rezultat: Fata mea merge la psiholog. A lovit-o cu cartea în cap, a luat-o de maxilar, a bruscat-o din bancă”

Foto: © Elena Koleva | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version