Raportul prezidențial „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile”, lansat în dezbatere publică: Se propune actualizarea programelor școlare de biologie, geografie, economie, cu noțiuni de mediu și schimbări climatice

Foto: Presidency.ro

S-a lansat în dezbatere publică a Raportului „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, elaborat de Grupul de lucru pe tema educației cu privire la schimbări climatice și mediu înființat la nivelul Administrației Prezidențiale. Raportul îl găsiți pe presidency.ro și va fi în dezbatere publică până în 11 februarie 2022. Se așteaptă opinii pe adresa educ@presidency.ro 

Președintele Klaus Iohannis, declarații:

Cu toții ne dorim un mediu curat, fără deșeuri la tot pasul. Cu toții ne dorim să nu ne fie pusă în pericol sănătatea și să fim feriți de efectele devastatoare ale fenomenelor meteo extreme. Putem reuși asta prin politici publice adecvate, prin instituții care aplică legea, dar mai ales prin acțiunile individuale ale fiecăruia dintre noi. De aceea protejarea mediului nu se poate realiza fără un parteneriat între instituții și cetățeni.

Școlile în care învață elevii noștri trebuie să devină ele exemple de bune practici pentru a inspira elevii să protejeze mediul. Beneficiile – crearea unui mediu creșterea calității învățării și performanței școlare. Vă invit să lucrăm împreună pentru o Românie educată, sănătoasă și sustenabilă“, a spus președintele Klaus Iohannis.

Se propune:

Premierul României, Nicolae Ciucă:

Europenii, în special tinerii, sunt foarte îngrijorați de schimbările climatice. 93% dintre cetățenii europeni consideră schimbările climatice o problemă gravă, iar 96% s-au implicat în cel puţin o acţiune pentru combaterea acestui fenomen. Şi noi, în România, resimţim efectele schimbărilor climatice. Seceta, ploile torenţiale, inundaţiile, fenomenele meteorologice extreme şi codurile roşii de căldură au devenit tot mai frecvente în ultimii ani. Rapoartele ANM arată clar: încălzirea climei a generat cea mai călduroasă perioadă de zece ani din istoria măsurătorilor meteo. Două treimi dintre români văd schimbările climatice ca fiind o problemă foarte gravă, iar noi trebuie să găsim soluţii“, a spus premierul, la evenimentul de la Palatul Cotroceni.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna:

Atâta vreme cât ne vom ocupa de educație și schimbări climatice în școli și vom investi sume importante, schimbările nu vor marca generațiile următoare ci vor rămâne in istorie doar ca o provocarea ce ne-a învățat să luptăm împreună“, a conchis ministrul mediului prezent la lansarea raportului în dezbatere publică.  

Şeful statului „a promovat constant educaţia, protecţia mediului şi combaterea schimbărilor climatice ca teme prioritare ale mandatelor sale. Pentru a genera politici publice şi soluţii concrete în domeniile de protecția mediului si combaterea schimbărilor climatice, preşedintele Klaus Iohannis a decis organizarea, la nivelul Administraţiei Prezidenţiale, a unor formate diverse de lucru, desfăşurate pe parcursul mai multor ani, precum cele care s-au finalizat cu Proiectul România Educată, altele pe subiecte punctuale, precum grupul de lucru pe tema ‘Combaterea schimbărilor climatice: o abordare integrată’, înfiinţat la începutul anului 2022”, arată un comunicat de presă al Administraţiei Prezidenţiale.

Totodată, începând cu anul 2021, funcţionează Grupul de lucru pe tema educaţiei cu privire la schimbări climatice şi mediu, care reuneşte reprezentanţi ai Administraţiei Prezidenţiale, ai Ministerului Educaţiei, ai Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, ai instituţiilor de învăţământ, ai elevilor, ai profesorilor şi ai părinţilor, precum şi ai unor ONG-uri cu experienţă relevantă, mai arată comunicatul de presă.

Care sunt obiectivele Grupului? “Îmbunătăţirea calităţii educaţiei privind schimbările climatice şi mediul, prin dezvoltarea unui program de educaţie pentru climă la nivel naţional. Tocmai de aceea, unul dintre criteriile principale avute în vedere pentru selectarea membrilor grupului l-a constituit experienţa anterioară în elaborarea şi implementarea unor proiecte educaţionale în materie de schimbări climatice şi mediu.

Grupul de lucru s-a reunit în mod constant pe parcursul anului 2021 pentru a aborda teme legate de infrastructură, formarea cadrelor didactice, aria curriculară, materialele didactice, instrumentele digitale pentru educaţia privind clima, activităţile educative în natură ş.a. Toate aceste elemente au fost sintetizate în raportul Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile, lansat marţi, 11 ianuarie 2022, la Palatul Cotroceni, în dezbatere publică, până în 11 februarie 2022″. Se așteaptă opinii pe adresa educ@presidency.ro

Citește raportul aici:
Cine participă la lansare:
Mai jos, montaj cu testimoniale video ale unor tineri privind protecția mediului:
Exit mobile version