Salariile mici alimentează criza cadrelor didactice din Italia: circa 150.000 de posturi de profesor nu au titular la începutul noului an școlar

Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com

Lipsa acută de forță de muncă în sistemul italian de educație, lipsă care se manifestă de mai mulți ani, persistă și la începutul noului an școlar: potrivit sindicatelor din această țară, nu mai puțin de 150.000 de posturi de profesor nu au titulari și sunt ocupate, în parte, prin contracte temporare, relatează France 24. Motivul principal al crizei este nivelul scăzut al salariilor, coroborat cu îmbătrânirea populației. 

Autoritățile italiene au luat unele măsuri în încercarea de a ameliora situația, iar liderii politici fac promisiuni de creștere a salariilor profesorilor, în campania pentru alegerile generale din 25 septembrie. Dar, potrivit sursei citate, situația gravă persistă, cu două săptămâni înainte ca școlile să se deschidă pentru noul an în majoritatea regiunilor italiene.

Astfel, arată France 24, potrivit raportărilor oficiale 150.000 de posturi de profesor nu sunt ocupate permanent, iar 10.000 de posturi nedidactice și 200 de posturi de director sunt, de asemenea, neocupate.

Aceasta arată că, pe scena politică, există un acord deplin că trebuie crescute salariile profesorilor, în special acum, când se apropie alegerile generale din 25 septembrie. Dar, conform sursei citate, un sondaj recent a arătat că 92% dintre profesori nu cred ce promit politicienii, considerând că totul e propagandă politică.

Citește și:
Ce face Italia cu scopul de a întineri populația de cadre didactice: program complex de formare inițială, ce include un an de stagiatură, plus măsuri obligatorii pentru formarea continuă

Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version