Salariile mici alimentează criza cadrelor didactice din Italia: circa 150.000 de posturi de profesor nu au titular la începutul noului an școlar

3.235 de vizualizări
Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com
Lipsa acută de forță de muncă în sistemul italian de educație, lipsă care se manifestă de mai mulți ani, persistă și la începutul noului an școlar: potrivit sindicatelor din această țară, nu mai puțin de 150.000 de posturi de profesor nu au titulari și sunt ocupate, în parte, prin contracte temporare, relatează France 24. Motivul principal al crizei este nivelul scăzut al salariilor, coroborat cu îmbătrânirea populației. 

Autoritățile italiene au luat unele măsuri în încercarea de a ameliora situația, iar liderii politici fac promisiuni de creștere a salariilor profesorilor, în campania pentru alegerile generale din 25 septembrie. Dar, potrivit sursei citate, situația gravă persistă, cu două săptămâni înainte ca școlile să se deschidă pentru noul an în majoritatea regiunilor italiene.

Astfel, arată France 24, potrivit raportărilor oficiale 150.000 de posturi de profesor nu sunt ocupate permanent, iar 10.000 de posturi nedidactice și 200 de posturi de director sunt, de asemenea, neocupate.

  • Sursa menționată arată că salariile mici au rămas neschimbate din 2018, când a avut loc ultima creștere salarială din ultimii 12 ani. Aceasta face ca tinerii să nu fie interesați de o carieră didactică, în condițiile în care 55% dintre profesorii italieni au peste 50 de ani, iar 18% – peste 60 de ani. Drept urmare, mulți ajung la vârsta pensionării sau, mai ales în contextul pandemiei, au ales să se retragă din motive de sănătate sau din sentimentul lipsei de siguranță în școală, iar în locul lor nu vine nimeni, potrivit France 24.

Aceasta arată că, pe scena politică, există un acord deplin că trebuie crescute salariile profesorilor, în special acum, când se apropie alegerile generale din 25 septembrie. Dar, conform sursei citate, un sondaj recent a arătat că 92% dintre profesori nu cred ce promit politicienii, considerând că totul e propagandă politică.

Citește și:
Ce face Italia cu scopul de a întineri populația de cadre didactice: program complex de formare inițială, ce include un an de stagiatură, plus măsuri obligatorii pentru formarea continuă

Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Predau la un liceu teoretic , avem și gimnaziu. Nu avem profesor la educație tehnologică , religie penticostală, germană ( o catedră este vacanta) , TIC … Începutul s-a făcut și în România. Distracția majoră va fi peste 10 ani , când începe să iasă la pensie ( dacă apucă !) generația mea . De ce ? Uite, de aia ! De nesimțirea tuturor , bătaia de joc , de ” experți ” și specialiști .

  2. La scoala unde funcționez nu avem invatatori la doua clase , Titularii s-au pensionat anticipat din cauza bătăii de joc din sistem .Au venit vineri doua suplinitoare dar su anunțat ieri ca nu mai vin.Una s-a angajat la Kultho u de salariul e mult mai mare.

  3. Deja suntem în situația Italiei,numai că la noi este diferența de mentalitate, în ceea ce privește politica salarială.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PSD se opune grădiniței cu predare doar în limba maghiară la Huedin, proiect propus de primarul PNL / Pesediștii vor ca de investiția guvernului maghiar să beneficieze toți copiii orașului indiferent de naționalitate

Președintele PSD Huedin, Oana Goga, declară că salută finalizarea investiției Guvernului Ungariei în infrastructură școlară, respectiv un nou sediu modern, o nouă grădiniță în orașul Huedin, dar spune că speră…
Vezi articolul