Școlile particulare au propus Guvernului ca infrastructura lor să fie folosită și de școlile de stat, din septembrie. Turcan: Un număr mare de copii cum avem în momentul de față în clasă va trebui să rămână o amintire

Foto: Pixabay.com

Vicepremierul Raluca Turcan anunță că astăzi a avut o nouă întâlnire cu reprezentanții Asociației Școlilor Private, alături de premierul Ludovic Orban și Ministrul Educației, Monica Anisie. “Școlile particulare au propus folosirea infrastructurii pe care o dețin pentru anul școlar următor, în vederea implementării distanțării fizice a elevilor în clasă și a măsurilor de igienă recomandate de specialiști”, spune Turcan.

Contactată de Edupedu.ro, Raluca Turcan a declarat că “inclusiv în discuțiile de astăzi, doamna ministru al Educației a reafirmat că, în paralel cu procesul de organziare a examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat, se fac pregătiri intense pentru începerea viitorului an școlar, astfel încât să avem condiții care să asigure sănătatea copiilor în școală“.

“În mod evident, un număr mare de copii cum avem în momentul de față în clasă va trebui să rămână o amintire“, a afirmat vicepremierul, pentru Edupedu.ro.

În ceea ce privește detaliile accesării infrastructurii școlilor private de către școlile de stat aglomerate, Turcan a precizat că “s-a stabilit că vor mai fi consultări cu Asociația Școlilor Private și, prin aceste consultări, să reușim să găsim soluția ca infrastructura școlară din România să permită la nivel național reducerea numărului de elevi la clasă“.

“În acest plan de reducere a numărului de elevi la clasă, autoritățile locale nu pot fi excluse din discuții și decizii”, a adăugat vicepremierul.

Precizăm că autoritățile locale sunt cele care au în responsabilitate spațiile și infrastructura școlare.

Concluziile discuțiilor dintre guvern și reprezentanții școlilor private, anunțate de Turcan printr-un comunicat de presă:
  • “Există intenția de continuare a acordării finanțării per elev pentru instituțiile particulare autorizate până la sfârșitul anului școlar;
  • Există un angajament de intenție în ceea ce privește identificarea modalităților de deschidere a unor activități educaționale pe perioada vacanței de vară, după data de 15 iunie;
  • Pentru școlile particulare acreditate, se ia în calcul acordarea finanțării în avans, pentru perioada vacanței elevilor;
  • Școlile particulare doresc să fie parteneri ai MEC în procesul de transformare și îmbunătățire a educației din țara noastră;
  • Școlile particulare doresc să piloteze măsuri de reorganizare a activităților educaționale, pentru pregătirea reînceperii cursurilor din anul școlar următor;
  • Școlile particulare au propus folosirea infrastructurii pe care o dețin pentru anul școlar următor, în vederea implementării distanțării fizice a elevilor în clasă și a măsurilor de igienă recomandate de specialiști”.

Turcan precizează că învățământul particular preuniversitar din România este parte a sistemului național de educație și reprezintă:

  • 1140 unități de învățământ autorizate / acreditate: 404 acreditate, 736 unități autorizate și / sau cu niveluri, specializări acreditate (ARACIP);
  • 114396 elevi care studiază în acest sistem, 92216 în unități acreditate (ARACIP);
  • Aproximativ 19000 cadre didactice;
  • Aproximativ 7000 săli de clasă.

Problemele discutate astăzi, 28 mai, “au vizat:

  • Acordarea finanțării de bază pentru elevii din învățământul particular autorizat, până la sfârșitul anului școlar;
  • Posibilitatea deschiderii unor activități educaționale pe perioada vacanței de vară;
  • Posibilitatea accesării unor fonduri europene care să contribuie la implementarea și pilotarea unor măsuri de reluarea activităților educaționale.”
Exit mobile version