Școlile particulare au propus Guvernului ca infrastructura lor să fie folosită și de școlile de stat, din septembrie. Turcan: Un număr mare de copii cum avem în momentul de față în clasă va trebui să rămână o amintire

3.013 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Vicepremierul Raluca Turcan anunță că astăzi a avut o nouă întâlnire cu reprezentanții Asociației Școlilor Private, alături de premierul Ludovic Orban și Ministrul Educației, Monica Anisie. “Școlile particulare au propus folosirea infrastructurii pe care o dețin pentru anul școlar următor, în vederea implementării distanțării fizice a elevilor în clasă și a măsurilor de igienă recomandate de specialiști”, spune Turcan.

Contactată de Edupedu.ro, Raluca Turcan a declarat că “inclusiv în discuțiile de astăzi, doamna ministru al Educației a reafirmat că, în paralel cu procesul de organziare a examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat, se fac pregătiri intense pentru începerea viitorului an școlar, astfel încât să avem condiții care să asigure sănătatea copiilor în școală“.

“În mod evident, un număr mare de copii cum avem în momentul de față în clasă va trebui să rămână o amintire“, a afirmat vicepremierul, pentru Edupedu.ro.

În ceea ce privește detaliile accesării infrastructurii școlilor private de către școlile de stat aglomerate, Turcan a precizat că “s-a stabilit că vor mai fi consultări cu Asociația Școlilor Private și, prin aceste consultări, să reușim să găsim soluția ca infrastructura școlară din România să permită la nivel național reducerea numărului de elevi la clasă“.

“În acest plan de reducere a numărului de elevi la clasă, autoritățile locale nu pot fi excluse din discuții și decizii”, a adăugat vicepremierul.

Precizăm că autoritățile locale sunt cele care au în responsabilitate spațiile și infrastructura școlare.

Concluziile discuțiilor dintre guvern și reprezentanții școlilor private, anunțate de Turcan printr-un comunicat de presă:
  • “Există intenția de continuare a acordării finanțării per elev pentru instituțiile particulare autorizate până la sfârșitul anului școlar;
  • Există un angajament de intenție în ceea ce privește identificarea modalităților de deschidere a unor activități educaționale pe perioada vacanței de vară, după data de 15 iunie;
  • Pentru școlile particulare acreditate, se ia în calcul acordarea finanțării în avans, pentru perioada vacanței elevilor;
  • Școlile particulare doresc să fie parteneri ai MEC în procesul de transformare și îmbunătățire a educației din țara noastră;
  • Școlile particulare doresc să piloteze măsuri de reorganizare a activităților educaționale, pentru pregătirea reînceperii cursurilor din anul școlar următor;
  • Școlile particulare au propus folosirea infrastructurii pe care o dețin pentru anul școlar următor, în vederea implementării distanțării fizice a elevilor în clasă și a măsurilor de igienă recomandate de specialiști”.

Turcan precizează că învățământul particular preuniversitar din România este parte a sistemului național de educație și reprezintă:

  • 1140 unități de învățământ autorizate / acreditate: 404 acreditate, 736 unități autorizate și / sau cu niveluri, specializări acreditate (ARACIP);
  • 114396 elevi care studiază în acest sistem, 92216 în unități acreditate (ARACIP);
  • Aproximativ 19000 cadre didactice;
  • Aproximativ 7000 săli de clasă.

Problemele discutate astăzi, 28 mai, “au vizat:

  • Acordarea finanțării de bază pentru elevii din învățământul particular autorizat, până la sfârșitul anului școlar;
  • Posibilitatea deschiderii unor activități educaționale pe perioada vacanței de vară;
  • Posibilitatea accesării unor fonduri europene care să contribuie la implementarea și pilotarea unor măsuri de reluarea activităților educaționale.”

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației ar putea încălca Legea învățământului preuniversitar. Regulamentul pentru portofoliul educațional ar urma să fie gata până pe 31 august 2025, deși legea prevede că portofoliul este obligatoriu pentru copiii care intră în grupa mijlocie și în clasa pregătitoare, în anul școlar 2024-2025

Formatul portofoliului educațional și modalitatea de funcționare a acestuia ar urma să fie gata până la data de 31 august 2025, potrivit potrivit ordinului nr. 3.069 din 15 ianuarie 2024,…
Vezi articolul

Educatoarea Lorena-Eliza Dascălu, după ce a luat 9,90 la Titularizare 2023: Profesorii sunt respectați atât timp cât pun suflet în activitatea pe care o desfășoară. Nu suntem superiori părinților, ci parteneri educaționali cu un scop precis: bunăstarea copiilor

O educatoare din Botoșani a reușit să obțină cea mai mare notă din județ la examenul de Titularizare, 9,90. „Îmi doresc să continui ceea ce am început acum 2 ani:…
Vezi articolul
Înscrierea la Evaluarea Națională Documente / Foto: Pexels.com

PSD şi PNL vor să voteze astăzi controversatele legi ale educației, sub acoperirea mediatică a grevei profesorilor – acuză studenții din Iași, care le cer senatorilor să amâne votul final pe proiectele Deca, iar sindicatelor din învățământ le solicită să ia o poziție clară împotriva legilor

PSD şi PNL vor să voteze astăzi, 22 mai 2023, controversatele legi ale Educației propuse de Ligia Deca, chiar în prima zi de grevă generală a peste 200.000 de angajați…
Vezi articolul