Educatoarea Lorena-Eliza Dascălu, după ce a luat 9,90 la Titularizare 2023: Profesorii sunt respectați atât timp cât pun suflet în activitatea pe care o desfășoară. Nu suntem superiori părinților, ci parteneri educaționali cu un scop precis: bunăstarea copiilor

23.934 de vizualizări
Foto: © Sergey Novikov – Dreamstime.com
O educatoare din Botoșani a reușit să obțină cea mai mare notă din județ la examenul de Titularizare, 9,90. „Îmi doresc să continui ceea ce am început acum 2 ani: să fiu cadrul didactic care ajunge mai întâi de toate la inimile copiilor. Provocările pe care le-am întâmpinat în activitatea mea sunt cele care m-au ambiționat să găsesc soluții adaptate nevoilor copiilor. Profesorii sunt respectați atât timp cât pun suflet în activitatea pe care o desfășoară”, a declarat educatoarea Lorena-Eliza Dascălu, pentru Botoșani News.

Lorena-Eliza Dascălu are 21 de ani și este absolventă a Liceului Pedagogic “Nicolae Iorga” Botoșani și studentă în anul 2 la Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice, specializarea Asistență Socială, din cadrul Universității “Alexandru Ioan Cuza” Iași. De anul acesta este alumn Teach for Romania, potrivit sursei citate. 

„Din punctul meu de vedere, în ziua de astăzi, cadrele didactice sunt respectate atâta timp cât pun suflet în activitatea pe care o desfășoară. Mereu va fi respectat un profesor axat de dezvoltarea globală a copiilor, care duce în sala de clasă materiale diversificate, adaptate nevoilor acestora. De asemenea, este extrem de important modul în care aceștia se raportează la comunitate. Nu suntem superiori părinților, ci parteneri educaționali cu un scop precis: bunăstarea copiilor.

Lorena-Eliza Dascălu

Îmi doresc să continui ceea ce am început acum 2 ani: să fiu cadrul didactic care ajunge mai întâi de toate la inimile copiilor, să transform grădinița într-un spațiu plăcut pentru ca preșcolarii să vină cu drag la grădiniță. De asemenea, îmi doresc să continui parteneriatele educaționale începute la nivelul școlii, deoarece am sesizat importanța acestora și modul în care învață copiii dincolo de sala de grupă”, a declarat Lorena-Eliza Dascălu, pentru Botoșani News.

Potrivit sursei citate, educatoarea ar schimba modul în care este văzută grădinița în sistemul de învățământ. „În prezent, grădinița este văzută drept un spațiu de joacă, deși este un spațiu de învățare, axat pe dezvoltarea competențelor cheie. Educația timpurie vizează dezvoltarea autonomiei și a procesului de socializare a preșcolarilor, pregătindu-i astfel pentru viața de școlar. De asemenea, aș interveni asupra modificării programelor școlare și a modului de aplicare a acestora”.

Foto: © Sergey Novikov – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


16 comments
  1. Ce educație timpurie , sunteți fraiere sa recunoașteți că nu faceți nimic la serviciu si vreti bani fara număr.Nu vedeți ce se întâmplă acum, se merge la școală și grădiniță 12-15 ani și cât de nepregătiți pentru viața și needucați sunt adulții ,educați de voi .Priviti realitatea nu va mai supra apreciați atat ,că vai și amar ,doar poze pe Facebook cu marile voastre activități pentru a primi like și a păcălii părinții .Salarii mari ,dar monitorizare non stop audio video accesata de părinți in toate sălile de clasă și atunci mai vorbim de calitate ,sacrificiu și implicare la educatoare,învățătoare și profesori.

    1. Femeie… Cu cine stă copilul mai mult? Cu educatoarea/învățătorul/profesorii sau cu TINE?

      CINE ar trebui să se asigure că elevul își face temele și se pregătește pentru școală? Cu cine e acasă 16 ore pe zi?

      Creșteți-vă copiii, nu lăsați în seama școlii să-i educe/dreseze/formeze/toarne în forme fixe!!

      Problemele majore ale copiilor vin din familie și din anturaj, mai puțin din școală. Asumați-vă, cei care nu sunteți capabili, să nu mai aduceți pe lume copii pe care apoi să-i aruncați în grija străinilor să vi-i crească!

    2. toxica creatura sunteti. Bucuria mea e insa uriasa: asa cum a demonstrat un studiu recent, prmul “beneficiar ” al acestei toxicități sunteți chiar dvs. Zilnic vă faceți enorm de mult rău construind o chimie interioară care vă distruge, încet, încet. Pornind cu sistemul neurovegetativ, microbiomul, etc.
      Țineți-o tot așa, noi vom fi acolo si vom aplauda.
      PS. nu incercati sa deveniti un om bun, sa ajutati societatea in care traiti. Fiți distructiva in continuare. Doar asa scăpăm mai repede de dvs

  2. Domnisoara are perfecta dreptate! Daca Dascalul este un “Model uman” pentru Elev, este adevarat ca ” se pot face minuni”, si cu Elevul cel mai putin dotat intelectual sau cu Elevul ….recalcitrant! Eu as putea scrie o Carte, relatand “Intamplari adevarate”, din truda mea, pe Etape: 1.Cu Tiganii caramizari, adusi la ore, integrati si convinsi sa scrie “Teme” ; 2.Cu Oligofrenii de la o “Scoala speciala”, pe care i-am “imblanzit”, educat si instruit, ca am fost de invidiat ce superba “Ora deschisa” am tinut cu Clasa, la “Inspectia” ptr. “Definitivat”; 3.Cu Studentii, la Universitate, in majoritate, Arabi, pe care, 1 an, ii invatam LR si ii obligam sa aiba 4 “Caiete de Teme”, intrucat daca Arabul nu exerseaza scrisul, ” e mort”! Toti, dar absolut toti, au fost ” obtuzi ” cand au vazut ce Dascal riguros au, dar…, dar, in cel mai scurt timp, cand au vazut cat sunt de punctuala, ce “Metoda” pe intelesul lor am si cum duc zilnic, Acasa, Plase cu “Caiete de Teme” ca sa le corectrz “cu simt de raspundere”, nu “diagonal”, la ore, Doamne, ajunsesera toti, mai ales Arabii, in “Epoca de Aur”, sa uite sa mai plece la Camin, ca si asa, acolo era fff.frig! Deci, se poate “sa marchezi Destine, in Bine”, daca “esti Om si daca esti un Dascal, bine pregatit profesional!” Punct!

    1. este de admirat ce povestiți, dar eu tind să fiu de părerea unui comentator de mai jos, care spune că într-un fel își privesc copiii de 6-7 ani educatoarea/învățătoarea (și, putem adăuga, studenții, care sunt deja adulți, și care sunt la facultate din dorința proprie – nu mai spunem că în epoca de aur și chiar în anii de după revoluție alta era raportarea elevilor la profesori și în general la autoritate) și în cu totul alt fel se comportă adolescenții cu profesorii.
      sigur, filmele și cărțile sunt pline de profesori care ajung la orice fel de elevi, și chiar sunt și specialiști care consideră că există metode să îti apropii elevii, indiferent cum sunt ei.
      daca ar fi mai puțini elevi în clasă, vreau sa cred că unii, acei profesori dedicați, umani, “cu metodă” ar reuși să ajungă și la cei mai rebeli adolescenți..dar cu 25-30 de elevi în clasa, elevi din zilele noastre care fac semne obscene pe la spatele profesorului, care își înjură părinții, care beau alcool înainte de ore (am văzut personal in parcul școlii primare si generale unde învață copilul meu) ..cred că poți să fii și Iisus și nu ai ce sa schimbi.

    2. Dacă ați predat în ”Epoca de aur”, sunteți probabil de mult la pensie. Totul s-a schimbat în învățământ de atunci, și nu în bine. Dacă ați încerca acum aceleași metode, v-ar găsi nebună, neadecvată, v-ar face plângeri de la director până la ministru, v-ar numi hoașcă comunistă, v-ați trezi ”vedetă” de presă și târâtă prin mocirlă pentru simplul motiv că încercați să vă faceți treaba așa cum trebuie.

      Acum nu mai contează rezultatele, ele trebuie atinse exact așa cum acceptă ”comunitatea”. Cu frumosul (între haidamaci care se bat în clasă), cu politețe (când părintele vă scuipă în față), cu tact pedagogic (când copilul cu CES, nu din vina lui, are un acces de furie și sparge tot în jur, pe masa lui și pe ale colegilor).

      Lumea s-a schimbat.

      Cât despre doamna/domnișoara educatoare, un singur lucru: toți pornim cu entuziasm în primii ani, iar sistemul se luptă cu noi tot restul carierei. La un moment dat (mai devreme sau mai târziu) realizezi că doar o viață ai și o mănânci cu alții, în loc să-ți vezi de sănătatea ta fizică și mintală. Profesia e profesie, nu ține loc de viață. ”Dascăl” găsiți la biserică. Eu nu sunt așa ceva. Eu sunt profesor, iar pentru integritatea mea fizică și mintală îmi voi vedea strict de profesie, fără a deveni factotum (pseudo-părinte, psiholog, polițist, medic, agent de protecție și pază, etc.)

  3. o sa ii treaca cand o sa vada că “colegii” intrati cu 7 si care freaca telefonul la munca iau aceiasi bani ca ea…cand o sa fie singura valoroasa dintr un grup de 10 si ca oamenilor li s a cam acrit de așa zisii dascali si o vor trata si pe ea la fel

  4. Sa avem pardon și sa fim sinceri
    a înnebunit toată lumea ce mare ,esențial și important este ,,invățământul “de la creșă și grădinița. Cucoanele astea sunt educatoare ,nu mare profesoare.Analizati subiectele de la titularizare și de la puiericultoare și educatoare ,ex sa dai exemplu de sinonime,omonime …și obțineai nota 4.

    1. Esti limitata tare daca aceasta este parerea ta despre educatia timpurie! Stiai ca 75% din toate cunostintele pe care un om le are la maturitate sunt dobandite pana la varsta de 8 ani ?! Sunt cercetari pe baza asta! Educatia timpurie e baza unei cresteri sanatoase si a succesului de mai tarziu in scoala a copilului!!!
      Doamne, nu va educati mentalitatea comunista in veci!
      Si apropo, la sinonime ai vreo 2 puncte, deci ai avea minunata nota 1,2 … sau toata gramatica nota 2,5!

  5. „Nu suntem superiori părinților, ci parteneri educaționali cu un scop precis: bunăstarea copiilor”, cu condiția ca nici părinții să nu se considere superiori profesorilor. Din păcate, din ce în ce mai des se întâlnesc astfel de situații.

  6. Este o diferenta imensa intre felul in care copiii de 6-7 vad o educatoare si cel in care copiii de 17-18 ani se manifesta in fata unui profesor de liceu.
    Oricat suflet ar pune cel din urma.

    1. Nu, nu vorbește ca un politician. Vorbește cu sufletul deschis și se vede că este un dascăl dedicat copiilor, dar din păcate, sunt extrem de puțini oameni, care pot fi numiți, cu adevărat “dascăli”, restul sunt lipsiți de orice fel de empatie, vin la școală doar pentru a avea de unde pleca de acasă, habar nu au să predea, îi consideră pe copii niște animale sau posibili clienți pentru meditații, îi jignesc și nu au respect față de ei, doar cer respect și atât, fără să dea înapoi. Dascălii, ca această domnișoară, pe nume Lorena-Eliza, merită mărire de salariu, restul, nu merită, pentru că nu au habar de nimic. Sunt pământ de flori și lipsiți, chiar ei, de minimum de educație, de cei 7 ani de acasă.

    2. Opinia domnișoarei se naște din lipsa de experiență, din naivitatea omului tănăr care crede că va îndrepta lumea. Și noi am fost la fel…Sunt mugurii speranței care se vor frânge încet, striviți de țepii indiferenței.
      Sistemul nostru este bolnav, iar societatea în care trăim, haotică.
      Să dea Dumnezeu ca peste 25 de ani să aveți aceleași opinii, stimată colegă!
      P.S
      Si eu am absolvit Școala Normală din București(Liceul Pedagogic), dar acum 26 de ani…Si eu am fost susținătoarea copiilor, fie din medii defavorizate, fie cu cerințe speciale.
      Nu știu dacă am obținut acel respect de care vorbeați…
      Oricum, felicitări pentru nota obținută!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectoratul Școlar al Municipiului București transmite că sunt 8 școli și licee din București unde elevii vor învăța în trei schimburi, ministrul Educației și prefectul Capitalei anunță că sunt 11

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a transmis că sunt 8 școli și licee din București unde elevii vor învăța în trei schimburi, la solicitarea Edupedu.ro. Ministrul Educației, Ligia Deca, și…
Vezi articolul

CNE, reacție la ghidul de predare online: Elevii au obligația de a participa la cursurile online, dar ministerul nu asigura un cadru legal care să permită achiziționarea infrastructurii, ceea ce e profund discriminatoriu

Elevii au obligația de a participa la cursurile online, dar ministerul nu asigura un cadru legal care să permită achiziționarea infrastructurii pentru elevi și pentru profesori, ceea ce e profund…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu, despre jurnaliștii care susțin testarea obligatorie a elevilor: Calific imbecile ideile prin care se propune limitarea accesului la educație / Eu o să merg până la capăt pe prevenție și încredere în responsabilitatea părinților

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a spus luni seara, la Antena 3, despre jurnaliștii care susțin testarea obligatorie a elevilor că sunt „imbecile ideile prin care se propune limitarea accesului la…
Vezi articolul