Bugetul Ministerului Educației ar trebui suplimentat cu 150 milioane lei la rectificarea bugetară, „să poată să preia creșele din septembrie”, susține ministrul Educației

596 de vizualizări
creșe noi
Foto: Captură MDLAP
Pentru a putea prelua creşele în sistemul educaţional din luna septembrie, aşa cum prevede în prezent Legea Educaţiei Naţionale, este nevoie de buget aferent alocat la rectificare, costurile estimate pentru ultimele patru luni ale acestui an fiind de 150 de milioane de lei, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, scrie Agerpres.

„Legea Educaţiei Naţionale prevede preluarea creşelor în sistemul de educaţie începând cu luna septembrie a acestui an. În creşele din Româna, în momentul de faţă, avem 22.000 de copii, avem 4% din copiii de această vârstă care au la dispoziţie servicii în creşe. (…) Vom vedea dacă suntem pregătiţi, dacă se prorogă sau dacă nu se prorogă preluarea creşelor în sistemul de educaţie de la autorităţile locale. Atunci când se preiau aceste creşe, spre exemplu, la un cost standard definit de 15.000 de lei un copil în creşă, faţă de 7.400 de lei, spre exemplu, un copil în grădiniţă, ar fi vorba de un buget considerabil.

E drept, doar pentru lunile septembrie, octombrie, noiembrie şi decembrie. Pentru ca Ministerul Educaţiei să poată să preia creşele din septembrie, va trebui să aibă şi bugetul aferent la rectificare, în plus. Dacă vom creşte de la 22.000 de elevi la 30.000, înseamnă 30.000 ori 15.000, 450 de milioane, având în vedere că sunt doar 4 luni din 12, sunt doar 150 de milioane, anul acesta. Dar anul viitor vor fi 600 de milioane”, a explicat ministrul, într-o emisiune la postul B1 TV.

Sorin Cîmpeanu a adăugat că Ministerul Educaţiei este dator să asigure resursa umană din creşe, astfel că a cerut clase noi de educatori puericultori.

„Ministerul Educaţiei este dator, într-adevăr, cu asigurarea resursei umane. Începând încă de anul acesta, am solicitat imperativ să fie formaţi educatori puericultori. Existau clase care funcţionau, una da, una nu, sau clase care funcţionau pe jumătate. Nu, am spus, începând de anul acesta, în fiecare şcoală de profil se va forma o clasă de educatori puericultori. Statul finanţează, statul are dreptul să îşi definească nevoia şi să solicite acest lucru”, a declarat ministrul.

Cîmpeanu a ţinut să aprecieze, în acelaşi timp, „determinarea şi eficienţa” Ministerului Dezvoltării în proiectul privind construcţia a 110 creşe noi, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

„Prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, am început prin a dori construcţia a 140 de creşe noi, din bugetul pe care îl va gestiona Ministerul Educaţiei, pentru că este sub tutela ‘România Educată’, în colaborare cu Ministerul Dezvoltării, care va realiza construcţia acestor creşe, va realiza şi proiectele – şi apreciez foarte mult determinarea şi eficienţa Ministerului Dezvoltării, pentru că avem aceste proiecte de creşe. Nu vor fi 140, după ultimele negocieri, vor fi doar 110. Vor fi doar 110 pentru că sunt condiţii impuse pentru a avea componenta de verde, pentru a fi prietenoase cu mediul toate, lucruri care cresc costul unitar. Crescând costul unitar, sigur că micşorezi numărul creşelor”, a mai spus ministrul Educaţiei. 

Foto: MDLPA


1 comment
  1. Bună ziua!Știți că la acest moment in România, în unele creșe sunt angajați kinetoterapeuți?Acești kinetoterapeuți nu au spațiu și nici materiale necesare lucrului cu copiii.Bucătarie și spălătorie există și la acest moment. Copiii de acum și din viitor vor avea nevoie kinetoterapeuți, psihologi,asistenți medicali și lista poate continua. Vă mulțumesc și aștept răspunsul dumneavoastră!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, întrebată de un director de școală cum vede „aerisirea planurilor-cadru”, dacă va fi făcută pe modelul polonez: Cred că ceva similar ne-ar fi și nouă util. Polonia „taie din materie și dă mai mult timp pentru fixare” / Poate că, da, avem nevoie de mai mult timp de școală

Ministra educației le-a spus directorilor de școli din județul Mureș, cu care a avut o întâlnire vineri, organizată de Inspectoratul Școlar Județean, că prin „aerisirea planurilor-cadru” „nu m-am referit la…
Vezi articolul

Respectul pentru autoritate se învață în familie și la școală, spune premierul Franței, care anunță muncă „de tip educativ” în folosul comunității pentru tinerii delincvenți: Să ne întoarcem la un principiu simplu – dacă spargi, repari, dacă murdărești, cureți

Întoarcerea la respectul față de autoritate este una din prioritățile din mandatul său de prim-ministru, spune Gabriel Attal, fost ministru al Educației din Franța, în discursul său de politică generală…
Vezi articolul