Senatorul USR Ștefan Pălărie, despre propunerea ca elevii să fie mustrați în fața clasei, din proiectul noului Statut al Elevului: Propunerile de sancționare a copiilor trebuie discutate cu psihologi specializați pentru vârsta minorilor

Foto: Ștefan Pălărie

Senatorul USR Ștefan Pălărie scrie, despre proiectul pentru noul Statut al Elevului, că “elementele din el aduc aminte nu de Comunism, ci de Evul Mediu – cu mustrarea elevilor în fața clasei, cu obsesia de a pedepsi elevii”. Pe pagina sa de Facebook, Ștefan Pălărie precizează că propunerile de sancțiuni ar trebui discutate, de fapt, “cu psihologi specializați pentru vârsta minorilor și apoi să fie propuse niște instrumente care să fie funcționale, cu accentul pe partea de consiliere”.

În prezent, mustrarea elevilor în fața clasei ca formă de sancțiune, este interzisă, în orice context, dar noul Statut al Elevului obținut pe surse de Edupedu.ro menționează reintroducerea acestei forme de sancțiune. Concret, ordinul ar urma să modifice alin. (6) de la art. 16 astfel: “Sancţionarea elevilor sub forma mustrării se poate face în faţa colectivului clasei”.

Senatorul USR Ștefan Pălărie remarcă pe pagina sa de Facebook că proiectul privind Statutul Elevului are elemente ce “aduc aminte nu de Comunism, ci de Evul Mediu – cu mustrarea elevilor în fața clasei, cu obsesia de a pedepsi elevii. Sunt acolo niște propuneri de sancționare a elevilor care ar trebui discutate, de fapt, real, cu psihologi specializați pentru vârsta minorilor și apoi să fie propuse niște instrumente care să fie funcționale, cu accentul pe partea de consiliere”.

Senatorul USR amintește și de faptul că, după ce s-a decis în noul ROFUIP că un elev nu mai poate fi exmatriculat, acum în noul Statul al Elevului “se încearcă o compensare a ei (n. red. a exmatriculării), dar nu este ceva gândit, ci este ceva permanent reactiv. Și profesorii și școlile au nevoie de instrumente, de la blânde până la severe, dar ele trebuie discutate cu partenerii sociali, elevii și părinții. Regulile trebuie stabilite și apoi vegheată să fi oprită orice formă de alunecare, de abuz, în aplicarea lor.

E absurd să fie politizate inclusiv aceste decizii. Ele ar trebui făcute de către un grup de specialiști care a fost delegat să se pronunțe asupra modificărilor la Statutul Elevului. Această politizare excesivă înnebunitoare nu face decât să îndepărteze cetățeanul în relația cu statul”, scrie Pălărie.

Senatorul mai subliniază că aceste decizii trebuie bine gândite, nu grăbite, mai ales nu trebuie luate în timp ce ministrul Educației nu este în țară.

“Vedem că nu doamna ministru Ligia Deca conduce ministerul educației. Tot batalionul de oameni lăsați în urmă de domnul Cîmpeanu face legea în minister. Nu ne face bine această grăbire, în timp ce inclusiv ministrul este plecat într-o delegație în Coreea de Sud. Cineva care vine cu idei atât de idioate ar trebui izolat a doua zi, să nu mai poată să ajungă să dezonoreze un întreg minister, un guvern. E chiar și asta o formă de bullying a statului în relația cu cetățeanul, cu astfel de inițiative proaste”, mai scrie Ștefan Pălărie.

Declarația integrală a senatorului USR, Ștefan Pălărie:

Chiar dacă proiectul pentru noul Statut al Elevului a fost retras de pe ordinea de zi a Comisiei de Dialog Social, elementele din el aduc aminte nu de Comunism, ci de Evul Mediu – cu mustrarea elevilor în fața clasei, cu obsesia de a pedepsi elevii. Sunt acolo niște propuneri de sancționare a elevilor care ar trebui discutate, de fapt, real, cu psihologi specializați pentru vârsta minorilor și apoi să fie propuse niște instrumente care să fie funcționale, cu accentul pe partea de consiliere.

Vă dau un singur exemplu de lucru făcut aiurea: după eliminarea exmatriculării, o decizie pripită, acum se încearcă o compensare a ei, dar nu este ceva gândit, ci este ceva permanent reactiv.

Și profesorii și școlile au nevoie de instrumente, de la blânde până la severe, dar ele trebuie discutate cu partenerii sociali, elevii și părinții. Regulile trebuie stabilite și apoi vegheată să fi oprită orice formă de alunecare, de abuz, în aplicarea lor.

E absurd să fie politizate inclusiv aceste decizii. Ele ar trebui făcute de către un grup de specialiști care a fost delegat să se pronunțe asupra modificărilor la Statutul Elevului. Această politizare excesivă înnebunitoare nu face decât să îndepărteze cetățeanul în relația cu statul.

Pare că suntem în Țara lui Papură Vodă. Alt ministru, dar aceleași obiceiuri. Să nu uităm că de Crăciunul anterior, Ministerul Educației demola ARACIP, printr-o politizare masivă și reorganizare, într-o dezbatere avută fix de Crăciun. Apoi, vara trecută, fix în vacanță, am avut legile educației puse în transparență publică.

Vedem că nu doamna ministru Ligia Deca conduce ministerul educației. Tot batalionul de oameni lăsați în urmă de domnul Cîmpeanu face legea în minister.

E o batjocură în formă continuată. Să ai iar, în această perioadă, niște modificări la Statutul Elevului, este din nou o batjocură și nu am cum decât să înțeleg pe deplin indignarea cetățenilor. Statul îi tratează ca pe niște proști, cu forme de abuz, cu încălcarea dialogului social.

Nu ne face bine această grăbire, în timp ce inclusiv ministrul este plecat într-o delegație în Coreea de Sud. Cineva care vine cu idei atât de idioate ar trebui izolat a doua zi, să nu mai poată să ajungă să dezonoreze un întreg minister, un guvern. E chiar și asta o formă de bullying a statului în relația cu cetățeanul, cu astfel de inițiative proaste“.

Exit mobile version