Și cu elevii din mediile dezavantajate, care nu sunt în ani terminali și nu au acces la orele online cum rămâne? Lipsesc de pe agenda prezidențială #RomâniaEducată – acuză Consiliul Elevilor, care cere cumpărarea urgentă de echipamente pentru școala digitală

Foto: Pexels.com

“Și cu elevii din mediile dezavantajate, care nu sunt în ani terminali și nu au acces la dispozitive pentru a beneficia de orele online cum rămâne? Știam că acei elevi lipsesc de pe agenda Ministerului, dar acum aflăm că lipsesc și de pe agenda prezidențială, #RomâniaEducată. Este nevoie mai mult decât oricând de achiziționarea urgentă a echipamentelor prin care elevii și profesorii să poată continua orele online, având în vedere faptul că cei peste 300.000 de elevi dezavantajați nu se regăsesc nici pe agenda guvernamentală, nici pe cea prezidențială”, spune Consiliul Național al Elevilor.

CNE susține că “anunțul Președintelui este binevenit după 6 săptămâni de incertitudine, însă la ce folos dacă sistemul educațional online rămâne inechitabil? Ministerul Educației și Cercetării trebuie să își asume un plan coerent cu termene clare, nu mai putem funcționa în baza promisiunilor, a scenariilor și a declarațiilor contradictorii.”

Reacția Consiliului Național al Elevilor, la decizia anunțată de președintele Klaus Iohannis:

“În urmă cu câteva minute, Președintele României, Klaus Iohannis, a anunțat public faptul că elevii din România, cu excepția celor din clasele a VIII-a și a XII-a, nu se vor întoarce pe băncile școlii în acest an școlar. Mediile la fiecare materie vor fi încheiate cu notele consemnate până în prezent în catalog, iar examenele naționale se vor susține conform calendarului în vigoare. Doar elevii de clasele a VIII-a și a XII-a pot relua cursurile în format fizic, începând cu data de 2 iunie. Anul școlar se încheie la data de 12 iunie, iar până atunci, elevii vor continua educația în regim online.

Ce se întâmplă, însă, cu elevii care nu au acces la Internet? Consiliul Național al Elevilor, structura de reprezentare a tuturor elevilor din România, își exprimă îngrijorarea cu privire la starea actuală din sistemul de învățământ preuniversitar, având în vedere faptul că elevii care nu au acces la educația online sunt prejudiciați și vor fi impactați într-un mod negativ de deciziile asumate la nivelul administrației centrale.

Solicităm, pe această cale, clarificări din partea Ministerului Educației și Cercetării privind situația elevilor dezavantajați din punct de vedere socio-economic, atât a celor aflați în clasele terminale, care vor susține examenele naționale nefiind complet pregătiți, cât și a celor care nu se află în clasele terminale, al căror drept la educație este încălcat până în punctul în care se vor întoarce din nou pe băncile școlii.

Și cu elevii din mediile dezavantajate, care nu sunt în ani terminali și nu au acces la dispozitive pentru a beneficia de orele online cum rămâne? Știam că acei elevi lipsesc de pe agenda Ministerului, dar acum aflăm că lipsesc și de pe agenda prezidențială, #RomâniaEducată. Este nevoie mai mult decât oricând de achiziționarea urgentă a echipamentelor prin care elevii și profesorii să poată continua orele online, având în vedere faptul că cei peste 300.000 de elevi dezavantajați nu se regăsesc nici pe agenda guvernamentală, nici pe cea prezidențială.

Anunțul Președintelui este binevenit după 6 săptămâni de incertitudine, însă la ce folos dacă sistemul educațional online rămâne inechitabil? Ministerul Educației și Cercetării trebuie să își asume un plan coerent cu termene clare, nu mai putem funcționa în baza promisiunilor, a scenariilor și a declarațiilor contradictorii.”

Citește și:

 

 

Exit mobile version