Soluția anunțată deja părinților, de o școală de stat: Cursuri față în față pentru toți elevii din primar, a VIII-a și a XII-a și rotație în ordine alfabetică a celorlalți elevi la ore la școală și online

Colegiul Național ”George Coșbuc” Năsăud / Foto de arhivă: www.gcosbucnasaud.ro

“Stimați părinți, 1 septembrie este data de debut a noului an școlar! Vă transmit toate gândurile bune din partea mea și a colegilor mei pentru acest nou și greu început! Vom reveni la desfășurarea activității școlare pe scenariul 2 (hibrid)”, le-a transmis părinților directoarea Colegiului Național ”George Coșbuc” din Năsăud. Aceasta a detaliat elevii căror clase vor veni fizic la școală, dar și soluția inedită pentru rotirea celor din gimnaziu și liceu între online și fizic, după cum a relatat Timponline.ro.

Anunțul a venit pe 1 septembrie, prima zi a noului an școlar 2020-2021 pentru profesori. Directoarea le-a precizat părinților că scenariul de mai sus este propunerea conturată de școală după consultarea Inspectoratului Școlar Județean și mai așteaptă avizul Direcției de Sănătate Publică (DSP).

Care este soluția inedită propusă părinților pentru rotirea elevilor la cursuri online și fizic, pentru clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a IX-a, a X-a și a XI-a?
Scrisoarea integrală transmisă părinților de directoarea Anca-Mariana Cârcu, de la Colegiul Național ”George Coșbuc” din Năsăud, potrivit Timponline.ro:

“Stimați părinți, 1 septembrie este data de debut a noului an școlar! Vă transmit toate gândurile bune din partea mea și a colegilor mei pentru acest nou și greu început!

Vom reveni la desfășurarea activității școlare pe scenariul 2 (hibrid), fiind unul dintre cele trei scenarii propus de Ministerul Educației, care se pretează specificului școlii noastre: clasele primare, clasa a VIII-a, clasele a XII-a participă la activități față în față în proporție de 100%, iar celelalte clase, în funcție de efective și de spațiile/sălile care le avem la dispoziție, cu respectarea distanțării impuse, vor desfășura activitate îmbinată “față în față și on-line”.

Explic printr-un exemplu ce înseamnă activitatea îmbinată “față în față și on-line”: dacă o clasă are un efectiv de 30 de elevi, iar locuri în sală, datorită distanțării, sunt doar 25, în prima săptămână de școală primii 5 elevi din catalog desfășoară activitate on-line iar ceilalți 25 activitate față în față; în săptămâna a doua următorii 5 din catalog desfășoară activitate on-line iar ceilați 25 activitate față în față, și așa mai departe, astfel încât fiecare elev al clasei, la un interval de 5 săptămâni va face activitate on-line iar celelalte săptămâni activitatea și-o desfășoară față în față.

Aceasta este propunerea noastră, discutată și adoptată în Consiliu Profesoral, cu consultarea ISJBN și cu condiția de obținere a avizul DSP.

Ne bazăm pe sprijinul d-voastră în privința informării și conștientizării elevilor în tot ceea ce privește respectarea regulilor impuse și a măsurilor igienico-sanitare.

De asemenea, la fel ca și noi, cadrele didactice implicate 100% în contact direct cu elevii, vreau să vă asumați responsabilitatea și riscul apariției posibilelor probleme, chiar cu toate regulile respectate cu strictețe.

Cu informări legate de deschiderea și organizarea cursurilor precum și alte situații sau noutăți ce apar pe parcurs, am rugămintea de a ține legătura cu dirigintele/învățătorul clasei.

Director prof. Anca-Mariana Cârcu”

Informații de background

Tot pe 1 septembrie, ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a anunțat într-o conferință susținută alături de ministrul Educației că “pe 7 septembrie Institutul Național de Sănătate Publică va face publică evaluarea fiecărei unități administrativ teritoriale”.

“Pe 10 septembrie consiliile de administrație ale școlilor vor prezenta comitetelor județene, Direcțiilor de Sănătate Publică (DSP-urilor) și Inspectoratului Școlar scenariul la care s-au hotărât să înceapă acel an școlar. Libertatea acordată unităților de învățământ sub coordonarea inspectoratelor școlare și a comunității Comitetul pentru Situații de Urgență este aceea de centralizare în contextul în care vrem ca fiecare unitate școlară să înceapă pe un scenariu particular acest an școlar”, a susținut Tătaru.

 

 

 

Exit mobile version