Sorin Cîmpeanu despre familiile care pleacă din țară pentru educația copiilor: Foarte tristă perspectiva

Foto: © Tatyana Tomsickova | Dreamstime.com

Părinții nemulțumiți de cum se face școală în România sunt dispuși să renunțe la salarii mari și la rostul pe care și l-au făcut în România, cu gândul la viitorul copiilor lor, potrivit experților, după cum informează Digi 24. Vor școli bune pentru ei și nu le găsesc în România. Ministrul Educației este de părere că „există o inerție care poate fi depășită doar prin consecvența și prin măsuri clare, bine structurate, măsuri care nu se pot lua într-o săptămână, într-o lună”.

Întrebat de fenomenul românilor care decid să părăsească România pentru a le oferi copiilor o educație de calitate, fenomen despre care a scris pe Facebook Oana Moraru, expert în educație, profesor și proprietar de școală privată, Sorin Cîmpeanu a spus că este „foarte tristă perspectiva”: „Mi-aș dori să am argumente să o contrazic pe doamna profesor Oana Moraru. Din păcate, suntem mai puțini aceia care am înțeles că școala este într-adevăr esențială. Doamna profesor Oana Moraru a înțeles foarte bine acest lucru și trage un semnal de alarmă, unul în plus, foarte îngrijorător”.

Aceasta a subliniat că doar prin consecvență și măsuri clare, pe termen mediu și lung, se poate ajunge la o diminuare: „Există o inerție care poate fi depășită doar prin consecvența și prin măsuri clare, bine structurate, măsuri care nu se pot lua într-o săptămână, într-o lună, măsuri care trebuie luate susținut și coerent, pe termen mai lung decât am avut până acum, pentru că rezultatele în educație se pot vedea pe termen mediu și lung, prin excelență. Sperăm să avem acea stabilitate și coerență pentru a avea măsuri care să nu mai facă din școala românească un motiv de plecare, ci dimpotrivă, așa cum a fost mult timp până acum”.

La afirmația că lumea de schimbă, „iar noi încă le cerem tinerilor de 18 ani să comenteze la bac ‘Moara cu noroc’”, Sorin Cîmpeanu a menționat că nu s-a ajuns la un acord în privința planurilor cadru pentru liceu:

„În gimnaziu am început să implementăm educația bazată pe competențe, ci nu pe cunoștințe. Trebuie continuată la liceu – planurile cadru întârzie, n-am reușit să cădem de acord asupra lor. Da, un bacalaureat bazat pe evaluarea competențelor, unor competențe de bază, peste care să adăugăm verificarea unor competențe specifice fiecărui tânăr, adică peste disciplinele clare – ca idee acele competențe digitale care în momentul de față sunt strict formale să fie înlocuite cu competențe de comunicare limbi străine, competențe IT, competențe de orice alt fel are elevul, care să aibă dreptul să opteze pentru evaluarea acelor competențe, o evaluare relevantă și credibilă atât pentru mediul universitar, pentru cei care vor să continue și care ar putea lua în calcul rezultatele de la un bacalaureat care să cuprindă aceste evaluări, cât și pentru piața muncii”.

Postarea Oanei Moraru:

Foto: © Tatyana Tomsickova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version