Sorin Cîmpeanu despre familiile care pleacă din țară pentru educația copiilor: Foarte tristă perspectiva

4.217 vizualizări
Foto: © Tatyana Tomsickova | Dreamstime.com
Părinții nemulțumiți de cum se face școală în România sunt dispuși să renunțe la salarii mari și la rostul pe care și l-au făcut în România, cu gândul la viitorul copiilor lor, potrivit experților, după cum informează Digi 24. Vor școli bune pentru ei și nu le găsesc în România. Ministrul Educației este de părere că „există o inerție care poate fi depășită doar prin consecvența și prin măsuri clare, bine structurate, măsuri care nu se pot lua într-o săptămână, într-o lună”.

Întrebat de fenomenul românilor care decid să părăsească România pentru a le oferi copiilor o educație de calitate, fenomen despre care a scris pe Facebook Oana Moraru, expert în educație, profesor și proprietar de școală privată, Sorin Cîmpeanu a spus că este „foarte tristă perspectiva”: „Mi-aș dori să am argumente să o contrazic pe doamna profesor Oana Moraru. Din păcate, suntem mai puțini aceia care am înțeles că școala este într-adevăr esențială. Doamna profesor Oana Moraru a înțeles foarte bine acest lucru și trage un semnal de alarmă, unul în plus, foarte îngrijorător”.

Aceasta a subliniat că doar prin consecvență și măsuri clare, pe termen mediu și lung, se poate ajunge la o diminuare: „Există o inerție care poate fi depășită doar prin consecvența și prin măsuri clare, bine structurate, măsuri care nu se pot lua într-o săptămână, într-o lună, măsuri care trebuie luate susținut și coerent, pe termen mai lung decât am avut până acum, pentru că rezultatele în educație se pot vedea pe termen mediu și lung, prin excelență. Sperăm să avem acea stabilitate și coerență pentru a avea măsuri care să nu mai facă din școala românească un motiv de plecare, ci dimpotrivă, așa cum a fost mult timp până acum”.

La afirmația că lumea de schimbă, „iar noi încă le cerem tinerilor de 18 ani să comenteze la bac ‘Moara cu noroc’”, Sorin Cîmpeanu a menționat că nu s-a ajuns la un acord în privința planurilor cadru pentru liceu:

„În gimnaziu am început să implementăm educația bazată pe competențe, ci nu pe cunoștințe. Trebuie continuată la liceu – planurile cadru întârzie, n-am reușit să cădem de acord asupra lor. Da, un bacalaureat bazat pe evaluarea competențelor, unor competențe de bază, peste care să adăugăm verificarea unor competențe specifice fiecărui tânăr, adică peste disciplinele clare – ca idee acele competențe digitale care în momentul de față sunt strict formale să fie înlocuite cu competențe de comunicare limbi străine, competențe IT, competențe de orice alt fel are elevul, care să aibă dreptul să opteze pentru evaluarea acelor competențe, o evaluare relevantă și credibilă atât pentru mediul universitar, pentru cei care vor să continue și care ar putea lua în calcul rezultatele de la un bacalaureat care să cuprindă aceste evaluări, cât și pentru piața muncii”.

Postarea Oanei Moraru:

Foto: © Tatyana Tomsickova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


15 comments
  1. Tristetea dumneavoastra domnule Ministru este sinonima cu tristetea unui ‘pai ‘care a trait toata viata lui intr o plapuma si a avut senzatia ca lumea are o singura dimensiune si anume ‘greutatea ‘.Romania avea ocazia sa digitalizeze ,dar cand capul se opune cu inversunare ce pretentii ai la ‘coada ‘….’coada ‘celor din aerporturi care emigreaza nu catre educatie ci catre ideea de respect ,claritate ,forta ,curaj ,incurajare si predictibilate !asa ca pana una alta ,dumneavoastra si tristetea dumneavoastra puteti pleca intr o vacanta !cand va intoarceti din vacanta poate nu mai sunteti sinonim nici cu Joitica si nici cu Zoe si deveniti un om de stat !

  2. Haideți să facem un bine in al nouălea ceas și să cerem demisia acestui ministru, așa nu se mai poate. Acest guvern și-a bătut și își bate joc in cel mai crunt și sinistru mod de noi toți. Copii lor sunt bine, copii noștri sunt carne de tun.

  3. Ministrul Câmpeanu sa si dea demisia,ca nu l mai suporta nimeni.Ce sa suportam?Faptul ca e un slugoi si ca ia niste decizii vai steaua lor?! RUȘINE,DEMISA CAMPEANU.

  4. Pe langa toate categoriile mentionate în articol mai sunt și tinerii care pleacă la studii în străinătate sătui de 12 ani de bataie de joc în scoala românească. Și cei mai mulți dintre ei nu se mai întorc în tara.
    România va ajunge sa fie locuita de pensionari șiasistați sociali și migranți…

  5. Totuși școală românească încă mai trăiește.Si ei nu îi trebuie cine știe ce.Ii trebuie lăsat pe bune acel 6 la sută din PIB din care să se investească și în cabinete și laboratoare dar sa se mărească și salariile profesorilor.Intr-un cuvânt,sa se respecte legea,că apoi sa vină și dedicația cadrelor didactice,numai pt carieră și pt binele elevilor.

  6. De ce nu incercati sa schimbati filosofia si formatul examenelor intai, chiar inainte de a incerca sa schimbati programele (ceea ce ar putea dura ani de zile – daca ar incepe cumva….)?

    In prezent, modul in care se face scoala este determinat in mare masura de ceea ce se cere la examene; e. g. daca ceri elevilor comentarii nedigerate si vei aprecia ‘corectitudinea’ reproducerii din diverse carti, exact asta va fi predat/ invatat. Daca schimbi structura si formatul examenului/ probelor in sensul verificarii reale a unor competente, ai putea obtine o schimbare a modului de predare / invatare in directia dorita. Se numeste efectul “washback” sau ‘backwash” In felul acesta s-ar incerca ceva, macar…..

  7. Politrucul mesteca vorbe. Nu a fost în post de decizie? Ce a făcut cu cap și ce a făcut la ordin? Și-a dat demisia pe motiv de buget? Nu, a băgat o vacanta fara noimă, că oricum nu sunt bani pentru plata salariilor normale!

  8. PARINTII DECISI SA EMIGREZE DIN ROMANIA DOAR PENTRU A OFERI COPIILOR LOR O SCOALA PE MASURA NEVOILOR, ASPIRATIILOR SI ASTEPTARILOR ACESTORA AU TOT DREPTUL SA PROCEDEZE ASTFEL INTRUCAT PRIMUL DREPT AL CONSUMATORULUI DE PRODUSE SI SERVICII (INCLUSIV EDUCATIONALE) ESTE “DE-A AVEA DE UNDE ALEGE”!…ACUM AVEM DE UNDE!!…SI PUTEM CACI AVEM SI DREPTUL LA LIBERA CIRCULATIE!!!!… DAR CE MAI RAMANE IN ROMANIA? TRISTETEA DLUI MINISTRU NU REZOLVA ABSOLUT NIMIC!

  9. Tu te auzi tov. Ministru? Ce decizii ai luat tu bune pana acum și nu știm noi? Te-a ținut ministru tov. Iohhanis ca dansezi după cum îți dictează. Sa va fie rușine, mai ales ca sunteți profesori amândoi. Da plecam cu regret din tara noastră pentru un viitor mai bun. Acolo unde politicianul respecta cetățeanul. Nu va este rușine, va țineți de scaune ca să puteți fura în continuare. Câți o placa on-line nu este bun, era o barca de salvare pana la diminuarea cazurilor, este pandemie tov Cîmpeanu se aude acolo sus unde ești tu pe tron. Nu mai putem avea încredere în minciunile voastre, hoților. Ați distrus tot ce ați atins pentru ca nu sunteți adevărați profesioniști. Toate partidele politice sunt corupte nu vreți decât sa furați tara asta și pe noi ne țineți sa trăim dintr-un salariu de mizerie. 😠

  10. INSATISFACTIA parintilor, elevilor, studentilor si chiar a multor cadre didactice si angajatori fata de sistemul educational din Romania – de fapt fata de NON CALITATEA acestuia – este un VOT DE BLAM CU AVERTISMENT acordat celor care au nascocit, avizat si aprobat OG 75-2005 privind asigurarea calitatii educatiei (aprobata prin L86-2006) dar si trist-celebrele ARACIS si ARACIP, infiintate prin aceasta lege (tocmai pentru a nu putea fi desfiintate!) menite sa acorde o anumita credibilitate si onorabilitate scolilor si universitatilor noastre (culmea, prin UZURPAREA conceptului asigurarea calitatii si justificarea puerila “asa vrea CE/ UE”!) dar si sa functioneze in calitate de …. Curte de conturi a Ministerului Educatiei, pe banii scolilor si universitatilor !! A se vedea ce sarcini marete a avut si are ARACIP astfel incat nu poate ramane cateva luni fara presedinte (ultimul fiind in fine destituit, dupa 16 ani, un succesor al sau fiind foarte greu de gasit, dupa ce dl.ministru ar fi primit 40 de refuzuri!) …. Pentru ARACIS si ARACIP, CALITATEA ACTULUI EDUCATIONAL inseamna doar conformitatea cu legislatia si reglementarile (inclusiv cerintele – denumite abuziv dar exotic “standarde” – stabilite de ele din birouri, fara implicarea scolilor si universitatilor, deci fara consensus-ul dar si fara implicarea acestora)….A rezultat nu numai o noua, costisitoare dar ineficienta si inutila “birocratie obeza” (de care se plang absolut toti angajatii scolilor si universitatilor noastre) dar si o SIMULARE a asigurarii calitatii (cunoscuta si aplicata in Romania inca din anii 80, conform realelor standarde internationale!) in numele … exceptionalismului educatiei si al creativitatii dambovitene… Autorii legislatiei si emulii lor din ARACIS si ARACIP nu au luat in consideratie initial definitia CALITATE = SATISFACTIA CLIENTILOR/ BENEFICIARILOR, intrucat mult timp au considerat ca scolile/ universitatile nu ar avea ca beneficiari decat … societatea romaneasca! Sub presiunea mai multor factori, au acceptat, dupa un timp, sa considere drept beneficiari elevii, studentii si absolventii, dar nu au acceptat sa-i considere si pe parinti (finantatorii studiilor si reprezentanti legali ai minorilor) si, mai ales, angajatorii…. Conform lor, mediul de afaceri, interesat doar de cifra de afaceri si profit, nu ar putea colabora cu mediul educational, finantat de la buget si fiind astfel … total dezinteresat de cifra de afaceri si de profit!!!! Abia dupa un deceniu de la promulgarea L86-2006, ARACIS a avut in vedere la topul universitatilor din Romania criteriul “rata angajabilitatii absolventilor” (unic utilizat in SUA la evaluarea universitatilor americane si realizarea topului lor) – dar la noi cu o pondere infinit mica, alaturi de multe alte zeci de criterii, marea majoritate pur contabile si irelevante pentru calitate (= satisfactia clientilor/ beneficiarilor)!
    Mai grav este faptul ca, in ciuda a numeroase semnalizari critice (prin articole stiintifice nu de presa, comunicari, teze de masterat si doctorat chiar carti) si solicitari, timp de peste 15 ani, decidentii nostri din Executiv, Parlament, Curtea de conturi si Consiliul Legislativ nu au fost in stare (sau nu au vrut!) sa descopere simulacrul de asigurare a calitatii educatiei introdus prin OG 75-2005 (de deja 16 ani) – o colectie de erori conceptuale, confuzii, prejudecati, lacune, etc. Abia acum in 2021, descoperim ca parintii tot mai multor copii din Romania decid sa emigreze din tara noastra doar pentru a scapa de scolile romanesti cu onorabilitatea si credibilitatea asigurata de ARACIP! Este de rasu-plansu? Nu !! – este tragic!!!! Avem ceea ce meritam? Populatia cu siguranta nu merita asa ceva datorita ignorantilor, suficientilor si arogantilor nostri decidenti, desi unii au fost alesi de popor…

  11. Hehe şi tot vor mai pleca, stai să se termine pandemia să vezi exod. Dar partea bună e că vor scădea preţurile la apartamente de la scăderea populaţiei.

  12. Am scos din context, “Aceasta a subliniat că doar prin consecvență și măsuri clare, pe termen mediu și lung,” exact asta NU face tov. Ministru, e deja a doua oara cand ne da vacanta fortata, de pe o zi pe alta, bulibaseste scoala, vacantele, atenteaza la sarbatorile religioase, si toata lumea sta si priveste. Pana cand ? Nu e suficient stresul “covid” ?
    Asa NU.

    1. Face multe greșeli domnul ministru. Dar nici nouă ( adică părinți, elevi, profesori) nu ne convine nimic. Nu vrem școală online, nu încercăm să o facem funcțională, vrem școală clasică în vremuri de pandemie și ne plângem de atentat la sărbătorile religioase. Unde e atentatul? Suntem acasă de Crăciun, de sf. Andrei, de Moș Nicolae, de Paște, de Rusalii, de sf. Maria. Anul ăsta ne prinde sf. Ion în activitate, e chiar așa dezastruos?

      1. Alis, cred ca n-ai priceput ideea. Vrem scoala NU vacanta aiurea !
        Daca insa starea “covirus” nu e buna, nu vad de ce trebuie inventate tot soiul de reguli care strica.
        Poate tie putin iti pasa sa intri din scoala in sarbatorile de iarna, sau dupa Revelion direct la scoala. Am stat in vacanta ca prostii 2 saptamani si ne dam peste cap sarbatorile. Iar acum bulibaseala maxima , stau in online scoli intregi unde covirusul e lipsa si in alte cazuri scoli deschisa spre care circula prin mijloace de transport aglomerate armate de elevi la peste 10 rata “covirus”.
        Unde e predictibilitatea aceea, regulile se schimba dupa cum bate vantul, nu au logica, fundament de nici un fel.
        Dupa 2 saptamani de vacanta prima saptamana e pierduta, la fel cele doua saptamani din ianuarie. Deci, in loc de 2 saptamani on-line le-am inlocuit cu 3 saptamani “fizice” sau on-line inutile. Halal logica.
        Si atunci sa nu-ti iei lumea in cap si sa pleci (daca poti si ai unde) ca sa oferi copilului o scoala “normala” cat de cat ? Cu toate barierele de cultura, limba, civilizate sau alte aspecte, rezultatul e mai bun, garantat.

        1. Cu lipsa predictibilității sunt și eu de acord, dl ministru ia măsuri insuficient gândite, deci proaste, apoi le mai cârpește după ceva zile și așa o ținem la nesfârșit.
          Din punctul meu de vedere, însă, putem renunța la săptămâna din vacanță de iarnă pentru că este o situație excepțională care cere efort și distruge confortul. Putem face asta, nu ne distruge viețile. Și ar fi bine de data asta să facem școală în mod serios și în prima săptămână după vacanță și în ultima înainte de vacanță, că nu suntem așa de obosiți.
          Chiar nu mă deranjează să vin la școală imediat după Anul Nou. Mulți oameni din țară asta fac același lucru, eu de ce n-aș putea?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like