Ministrul Educației: Învăţământul simultan trebuie să dispară, este o nenorocire

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Ministrul Educaţiei Naţionale, Sorin Cîmpeanu, cataloghează învăţământul în sistem simultan drept ”o nenorocire” şi susţine că acesta trebuie să dispară, potrivit news.ro.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a criticat, marţi seară, la Antena 3, modalitatea de predare în sistem simultan şi afirmă că este ”o nenorocire”.

”Învăţământul simultan este o nenorocire, dar este o problemă cronică a învăţământului românesc. Nu ştiu de situaţii în care, în vremuri de criză, să se facă reforme care să vină într-un cadru propice. Şi, totuşi, trebuie să se facă lucrul acesta. Învăţământul simultan trebuie să dispară, o spun cu toată răspunderea”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.

El s-a arătat sceptic cu privire la calitatea învăţământului în online acolo unde elevii nu au acces la mijloace informatice, dar şi acolo unde un copil este nevoit să împartă spaţiul cu fraţi sau părinţi în timpul şcolii online.

Ministrul Educaţiei a mai afirmat că ”este foarte greu şi ca profesor să predai unei clase, unui ecran negru, este demotivant”.

Învățământul simultan este specific școlilor din mediul rural, unde multe clase de învățământ primar sunt cu predare simultană – fie că vorbim de Simultan II (adică două clase simultane), Simultan III, sau chiar Simultan IV – acolo unde învățătorul are în structura clasei elevi de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a.

În România, organizarea acestui tip de învăţământ este reglementată prin Legea Educaţiei Naţionale 1/2011 şi Ordinul MECTS 3062/19.01.2012.

Există o metodologie specifică pentru acest tip de predare, iar clasele simultane sunt înființate din cauza numărului insuficient de copii (natalitate în scădere sau depopulare) pentru a înființa o clasă separată.

Acest tip de învățământ este răspândit în multe state din întreaga lume.

Cîmpeanu a mai spus că directorii de școli trebuie să fie aleși prin vot de profesorii titulari cu normă întreagă din școlile respective.

Dacă școala nu se va putea deschide în format clasic, trebuie adoptate schimbări la examene, pe care nu le dorim a explicat Cîmpeanu, care a făcut și o greșeală gramaticală vorbind despre “nivele” de probleme ale educației.

Cîmpeanu a mai spus despre creșterea salariilor pentru profesori că “prioritate am să dau cheltuielilor de funcționare a școlilor“.

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version