Studiu CNCD – Aproape jumătate dintre profesori nu sunt de acord cu căsătoria între persoane de același sex

Foto: 162057377 © Deelu9 | Dreamstime.com

Doar 30% dintre profesori sunt de acord cu afirmația „căsătoria dintre persoane de același sex este acceptabilă”, potrivit studiului Percepții și atitudini privind discriminarea în școli făcut de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Sondajul a fost făcut în mai-iunie 2021, pe 689 de profesori, iar întrebările au fost puse în interviuri. Profesorii au fost contactați telefonic, dar o parte dintre ei au dorit să răspundă fie online, fie față în față. Din eșantionul de 689 de interviuri, 378 au fost realizate doar telefonic, 58 față-în-față și 253 online. Eșantionul a fost unul probabilistic stratificat, având o marjă de eroare de +/-4%, grad de încredere de 95%

Profesorii sunt percepuți atât de părinți, cât și de reprezentanții ISJ, a fi categoria de persoane care discriminează cel mai puțin. Acest lucru, în combinație cu importanța alocată școlii, conferă o mare responsabilitate profesorilor în acest domeniu, după cum arată rezultatele studiului.

De aceea, este îngrijorător faptul că aproape jumătate dintre profesorii respondenți declară că nu sunt de acord cu căsătoria între persoanele de același sex, 21% dintre profesori sunt parțial de acord cu afirmația că maghiarii nu sunt loiali statului român și aproape 1 din 5 consideră că majoritatea romilor sunt leneși și încalcă legea, conform rezultatelor studiului.

Profesorii cred că școala ar putea interveni mai activ în dezvoltarea de activități pentru promovarea toleranței (81%). Aproape 1 din 3 profesori au declarat că intervin doar atunci când apare o situație critică de discriminare fără să întreprindă activități de prevenire sau combatere a acestor incidente, reiese o oportunitate de a oferi mai multe resurse profesorilor pentru prevenție și combatere.

Datele arată că măsurile care se iau în prezent – discuția incidentului / abordarea discriminării la orele de dirigenție sau la orele cu părinții – sunt insuficiente pentru combaterea discriminării. 

Sondajul mai arată că o majoritate covârșitoare de părinți, profesori și reprezentanți ISJ consideră că lipsa educației este cauza principală a discriminării. 

La întrebarea dacă au participat în ultimii doi ani la studii de perfecționare, 88% dintre profesori au răspuns afirmativ și 93% dintre cadrele didactice cred că sunt utile cursurile de perfecționare.

Informațiile indică faptul că există nevoia unor cursuri privind legislația și politicile naționale, cât și ale școlii cu privire la discriminare. De asemenea, este nevoie ca toți profesorii să fie la același nivel de informare cu privire la discriminare. Astfel, sunt recomandate organizarea de sesiuni de informări în cadrul școlii la nivel regulat (o dată sau de două ori pe an) cu toți profesorii din acea școală.

Foto: © Deelu9 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. 

Exit mobile version