Studiu CNCD – Aproape jumătate dintre profesori nu sunt de acord cu căsătoria între persoane de același sex

1.644 de vizualizări
Foto: 162057377 © Deelu9 | Dreamstime.com
Doar 30% dintre profesori sunt de acord cu afirmația „căsătoria dintre persoane de același sex este acceptabilă”, potrivit studiului Percepții și atitudini privind discriminarea în școli făcut de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Sondajul a fost făcut în mai-iunie 2021, pe 689 de profesori, iar întrebările au fost puse în interviuri. Profesorii au fost contactați telefonic, dar o parte dintre ei au dorit să răspundă fie online, fie față în față. Din eșantionul de 689 de interviuri, 378 au fost realizate doar telefonic, 58 față-în-față și 253 online. Eșantionul a fost unul probabilistic stratificat, având o marjă de eroare de +/-4%, grad de încredere de 95%

Profesorii sunt percepuți atât de părinți, cât și de reprezentanții ISJ, a fi categoria de persoane care discriminează cel mai puțin. Acest lucru, în combinație cu importanța alocată școlii, conferă o mare responsabilitate profesorilor în acest domeniu, după cum arată rezultatele studiului.

De aceea, este îngrijorător faptul că aproape jumătate dintre profesorii respondenți declară că nu sunt de acord cu căsătoria între persoanele de același sex, 21% dintre profesori sunt parțial de acord cu afirmația că maghiarii nu sunt loiali statului român și aproape 1 din 5 consideră că majoritatea romilor sunt leneși și încalcă legea, conform rezultatelor studiului.

Profesorii cred că școala ar putea interveni mai activ în dezvoltarea de activități pentru promovarea toleranței (81%). Aproape 1 din 3 profesori au declarat că intervin doar atunci când apare o situație critică de discriminare fără să întreprindă activități de prevenire sau combatere a acestor incidente, reiese o oportunitate de a oferi mai multe resurse profesorilor pentru prevenție și combatere.

Datele arată că măsurile care se iau în prezent – discuția incidentului / abordarea discriminării la orele de dirigenție sau la orele cu părinții – sunt insuficiente pentru combaterea discriminării. 

Sondajul mai arată că o majoritate covârșitoare de părinți, profesori și reprezentanți ISJ consideră că lipsa educației este cauza principală a discriminării. 

La întrebarea dacă au participat în ultimii doi ani la studii de perfecționare, 88% dintre profesori au răspuns afirmativ și 93% dintre cadrele didactice cred că sunt utile cursurile de perfecționare.

Informațiile indică faptul că există nevoia unor cursuri privind legislația și politicile naționale, cât și ale școlii cu privire la discriminare. De asemenea, este nevoie ca toți profesorii să fie la același nivel de informare cu privire la discriminare. Astfel, sunt recomandate organizarea de sesiuni de informări în cadrul școlii la nivel regulat (o dată sau de două ori pe an) cu toți profesorii din acea școală.

Foto: © Deelu9 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. 


5 comments
  1. Nu ma deranjeaza/priveste personal ce face x sau y, spuneam ca fiecare om/profesor e LIBER sa aiba o parere.
    Si de fapt comentam titlului…

  2. Profesorii sunt oameni, nu casetofoane. Au dreptul la o parere personala.
    Mda, maine poimaine vom tolera canibalismul, si acestia sunt oameni, au si ei drepturi, acelea sunt traditiile lor. Sau poate vom tolera chiar deschiderea unui restaurant cu bunatati canibalice?
    De ce nu ?

    1. Sunteti un exemplu prim de a fi spalat pe creier de religie/traditi.Drepturile umane nu sunt de opinie.Canibalismul raneste pe cineva,daca 2 baieti se fut unul cu altul nu ranesc pe nimeni.Daca esti deranjate de oamenii gay esti la fel de rau ca un racist.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu: Eliminarea unor incompatibilități la promovarea pe post a fost cerută de toate universitățile și elimină ipocrizia existentă în sistemul de învățământ superior românesc

Eliminarea anumitor incompatibilități din metodologia de concurs pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare vacante în universități a fost cerută de toate universitățile românești, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului Rectorilor, Sorin…
Vezi articolul

Profesorii au acces la lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, conform procedurii. Sorin Ion: Rezultatele și modul de rezolvare se discută cu elevii cu lucrările pe masă și cu borderourile de corectare, în format digital

„După simulare, fiecare profesor discută cu elevii rezultatele și modul de rezolvare. Se poate face cu lucrările pe masă. Se poate face cu borderourile de corectare, care vin în format…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Educație, susține trecerea clasei a IX-a la gimnaziu și examen de admitere la liceu la 16 ani, vârstă la care elevul poate să facă școala de ucenicie la locul de muncă sau poate merge în învățământ dual

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Ministerul Educației, susține că învățământul obligatoriu ar trebui să se termine la 16 ani, cu trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, pe modelul…
Vezi articolul