Un ghid pentru profesori referitor la abordarea egalității de gen la clasă – ținta unei campanii de petiții către inspectorate și Ministerul Educației / Luciana Antoci, ISJ Iași: Același conținut, semnături diferite, același scenariu ca într-o campanie anti-mască desfășurată în pandemie

Foto: captură - manual

Un material destinat profesorilor, intitulat “Egalitatea de gen – predarea și integrarea în învățământul preuniversitar”, realizat de un grup de cercetătoare și lansat la începutul acestui an școlar, a devenit ținta unei campanii de petiții către Ministerul Educației și către inspectoratele școlare, potrivit informațiilor Edupedu.ro. Petițiile, semnate de persoane fizice, pretind că materialul ar fi unul care, “recomandat de inspectorate”, ar urma să fie folosit la clasă și ar urmări “îndoctrinarea” elevilor cu “ideologia de gen”. Contactată de Edupedu.ro, Luciana Antoci, inspector școlar general la Iași, a confirmat că instituția pe care o conduce a primit un număr semnificativ de petiții de acest fel, arătând că în ele “se face confuzie gravă” între “egalitatea de gen” și “identitatea de gen”.

Documentul, ce poate fi folosit opțional de cadrele didactice, a fost lansat la începutul lunii septembrie, în primele zile ale noului an școlar. G4Media.ro a prezentat pe larg materialul la acea dată. “Manualul pentru cadre didactice” este semnat de un grup de autoare active în mediul cercetării sociologice și de gen, din universități (instituții precum Universitatea Babeș-Bolyai sau SNSPA) sau din mediul ONG: Alexandra Columban, Irina Ilisei, Dana Marțiș, Laura Grünberg, Georgiana Lincan și Andreea Voina.

La două luni de la lansare, el a devenit, potrivit informațiilor Edupedu.ro, ținta unor atacuri lansate de persoane fizice, transmise sub forma unor petiții adresate Ministerului Educației și Inspectoratelor Școlare Județene.

Contactată, miercuri, de Edupedu.ro, Luciana Antoci, inspector general la ISJ Iași, a confirmat că a primit “un număr semnificativ de petiții (…) cu același conținut, semnat de persoane diferite”. Ea a spus că situația este similară uneia petrecute acum un an și jumătate: “Am mai întâlnit o astfel de situație în perioada pandemiei, în care de asemenea am primit un număr foarte mare de petiții, vreo 50, cu același conținut și semnatari diferiți, părinți care opinau că nu își vor lăsa copiii să poarte mască la școală. Suntem în același scenariu”.

Ea a menționat că, “din ceea ce știu, această petiție a fost trimisă către toate inspectoratele și către minister. Exact cu același conținut. Vedem scenariul de acum un an și jumătate, când exact aceeași petiție a fost generată la nivel național și a trebuit să dăm răspuns cu toții”

Pe de altă parte, a comentat Luciana Antoci, “campania declanșată e, din păcate, pe o zonă de confuzie gravă între identitatea de gen și egalitatea de gen. Activitățile propuse prin acest ghid sunt exclusiv legate de egalitatea de gen”.  

Ea a descris documentul vizat – care se numește manual, dar este de fapt un ghid adresat profesorilor – drept unul “verificat și relevant”, care a stârnit reacții după ce inspectoratul a transmis informații către profesori cu privire la existența lui:

Una dintre scrisori, datată marți, 1 noiembrie, consultată de Edupedu.ro, susține că materialul ar fi unul menit să fie folosit la clasă și ar “oferi copiilor explicații” cu privire la “ideologia” LGBTQ+ și ar promova “clișeele propagandei LGBTQ+”, sintagmă folosită repetat în textul scrisorii. Aceasta apelează la mulți alți termeni și teme anti-gay, susținând că manualul ar include și “atacuri la adresa valorilor creștine”. Aceeași scrisoare critică, nominal, activitatea a cel puțin uneia dintre autoarele ghidului.

Exit mobile version