Un ghid pentru profesori referitor la abordarea egalității de gen la clasă – ținta unei campanii de petiții către inspectorate și Ministerul Educației / Luciana Antoci, ISJ Iași: Același conținut, semnături diferite, același scenariu ca într-o campanie anti-mască desfășurată în pandemie

4.164 de vizualizări
Foto: captură – manual
Un material destinat profesorilor, intitulat “Egalitatea de gen – predarea și integrarea în învățământul preuniversitar”, realizat de un grup de cercetătoare și lansat la începutul acestui an școlar, a devenit ținta unei campanii de petiții către Ministerul Educației și către inspectoratele școlare, potrivit informațiilor Edupedu.ro. Petițiile, semnate de persoane fizice, pretind că materialul ar fi unul care, “recomandat de inspectorate”, ar urma să fie folosit la clasă și ar urmări “îndoctrinarea” elevilor cu “ideologia de gen”. Contactată de Edupedu.ro, Luciana Antoci, inspector școlar general la Iași, a confirmat că instituția pe care o conduce a primit un număr semnificativ de petiții de acest fel, arătând că în ele “se face confuzie gravă” între “egalitatea de gen” și “identitatea de gen”.
  • Ea a spus că plângerile sunt îndreptate împotriva unui material “consistent și relevant” și că e urmărit un tipar folosit și acum un an și jumătate, într-o campanie anti-mască din timpul pandemiei.

Documentul, ce poate fi folosit opțional de cadrele didactice, a fost lansat la începutul lunii septembrie, în primele zile ale noului an școlar. G4Media.ro a prezentat pe larg materialul la acea dată. “Manualul pentru cadre didactice” este semnat de un grup de autoare active în mediul cercetării sociologice și de gen, din universități (instituții precum Universitatea Babeș-Bolyai sau SNSPA) sau din mediul ONG: Alexandra Columban, Irina Ilisei, Dana Marțiș, Laura Grünberg, Georgiana Lincan și Andreea Voina.

  • Ghidul pentru profesori atinge subiecte precum: ce sunt stereotipurile, care este cadrul legislativ antidiscriminare, legislația relevantă națională și internațională, concepte de bază ale egalității de gen, poziții și date furnizate de Comisia Europeană, UNESCO sau Forumul Economic Mondial, sugestii de abordare a tematicii pentru diverse materii.
  • Manualul poate fi descărcat gratuit de aici.

La două luni de la lansare, el a devenit, potrivit informațiilor Edupedu.ro, ținta unor atacuri lansate de persoane fizice, transmise sub forma unor petiții adresate Ministerului Educației și Inspectoratelor Școlare Județene.

Contactată, miercuri, de Edupedu.ro, Luciana Antoci, inspector general la ISJ Iași, a confirmat că a primit “un număr semnificativ de petiții (…) cu același conținut, semnat de persoane diferite”. Ea a spus că situația este similară uneia petrecute acum un an și jumătate: “Am mai întâlnit o astfel de situație în perioada pandemiei, în care de asemenea am primit un număr foarte mare de petiții, vreo 50, cu același conținut și semnatari diferiți, părinți care opinau că nu își vor lăsa copiii să poarte mască la școală. Suntem în același scenariu”.

Ea a menționat că, “din ceea ce știu, această petiție a fost trimisă către toate inspectoratele și către minister. Exact cu același conținut. Vedem scenariul de acum un an și jumătate, când exact aceeași petiție a fost generată la nivel național și a trebuit să dăm răspuns cu toții”

  • Și acum, a declarat ea, documentele primite au intrat pe circuit instituțional și petiționarii trebuie să primească răspunsuri în termen de 30 de zile. 

Pe de altă parte, a comentat Luciana Antoci, “campania declanșată e, din păcate, pe o zonă de confuzie gravă între identitatea de gen și egalitatea de gen. Activitățile propuse prin acest ghid sunt exclusiv legate de egalitatea de gen”.  

Ea a descris documentul vizat – care se numește manual, dar este de fapt un ghid adresat profesorilor – drept unul “verificat și relevant”, care a stârnit reacții după ce inspectoratul a transmis informații către profesori cu privire la existența lui:

  • “Este un suport de lucru, ghid dedicat exclusiv profesorilor. A nu se face confuzie cu un manual, care este dedicat elevilor. În programa școlară, la liceu, la orele de consiliere și la științe sociale, există această temă. Iar acest ghid nu a fost trimis cu titlu de recomandare sau cu solicitarea de a fi valorificat, ci ca informare – au fost informați profesorii din unitățile de învățământ că există acest ghid suport. Acest lucru s-a întâmplat recent. Dar înainte să fie trimisă informarea către școli s-a făcut o verificare a ghidului, acesta este elaborat de o echipă de specialiști, sociologi. Practic e un material de lucru consistent și relevant și ancorat în legislația specifică. Este un material verificat și relevant.”

Una dintre scrisori, datată marți, 1 noiembrie, consultată de Edupedu.ro, susține că materialul ar fi unul menit să fie folosit la clasă și ar “oferi copiilor explicații” cu privire la “ideologia” LGBTQ+ și ar promova “clișeele propagandei LGBTQ+”, sintagmă folosită repetat în textul scrisorii. Aceasta apelează la mulți alți termeni și teme anti-gay, susținând că manualul ar include și “atacuri la adresa valorilor creștine”. Aceeași scrisoare critică, nominal, activitatea a cel puțin uneia dintre autoarele ghidului.


4 comments
  1. Ne prefacem că nu înțelegem si amestecăm intenționat ,,egalitatea de gen” cu ,,identitatea de gen” ca să se creeze confuzie permanentă.

    Ca tot a venit vorba de egalitate de gen de politici publice, ghiduri și reguli obligatorii pentru școli …

    Ghicitoare:
    Câte femei sunt în guvernul României?
    Cu tot cu secretari de stat si subsecretari.

  2. >>confuzie gravă între identitatea de gen și egalitatea de gen
    Probabil nu e nici o confuzie. Numai cuvantul gen ridica parul in cap unora, iar altii nu sunt fani ai egalitatii de gen, dupa principiul femeia la cratita.

    Violenta de gen este la tara la ea acasa si este incurajata prin pasivitate sau ignoranta atat de biserica cat si de autoritati.

  3. “Fiecare pasăre pe limba ei piere”.
    Am atras atenția de multă vreme că termenul de “gen” este utilizat eronat la toate nivelurile, inclusiv politic!
    Ori acum, prin această confuzie, s-a evidențiat un deserviciu profund, ambelor categorii implicate.
    Prima categorie, care este în directă legătură și are o valoare autentică, se referă la orientarea de gen a fiecărui individ, în funcție de propriul profil psiho-social, uneori cu manifestări erotice, anume lgbt+.
    A doua categorie, în care în mod eronat se utilizează termenul de “gen” este cel al valorii biologice, de sex masculin, respectiv feminin, în mod irefutabil demonstrat genetic (XY/XX).
    Ambele categorii de abordare socială sunt acum și mai mult ostracizate de societate prin prisma acestei confuzii, datorită faptul că, creează confuzie nu doar în rândul societății dar și a celor implicați activist în reducerea anumitor discrepanțe semnalate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Institutul pentru Cercetare Aerospațială a decis să recupereze prejudiciul de 21 de milioane de lei de la fostul șef, Cătălin Nae, cercetat de DNA pentru abuz în serviciu în formă continuată

Ministerul Cercetării anunță că Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială Elie Carafoli – INCAS a luat decizia să se constituie parte civilă în procesul penal deschis de DNA pe numele fostului…
Vezi articolul

Inspectorul Școlar General al Capitalei a fost confirmat cu coronavirus. Pușcaș a fost în campanie electorală, candidând săptămâna trecută pentru un loc în Consiliul General al Municipiului București

Inspectorul Școlar General al Bucureștiului, Ionel Pușcaș, a fost confirmat cu noul coronavirus, după ce testul făcut zilele trecute a ieșit pozitiv, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul general adjunct Marina…
Vezi articolul

Kitul educațional care i-a făcut pe 90% dintre părinții care l-au primit să se joace mai mult cu copiii lor și care le-a dezvoltat celor mici abilitățile cognitive și creative / Rezultatele unuia dintre cele mai ample studii realizate vreodată în educația timpurie din România: 45% dintre părinți invocă lipsa banilor, ca motiv pentru care nu își trimit copiii la grădiniță, iar 37% spun că discută lunar sau mai rar cu copiii lor

La începutul anului școlar trecut, în septembrie 2022, în peste 700 de comunități defavorizate din 40 de județe a început derularea proiectului „Start în educație“. Timp de un an școlar,…
Vezi articolul