Unii directori de şcoli din Tulcea semnalează că deficitul de profesori la unele materii este tot mai mare / “Îmi permit să trag un mic semnal de alarmă în ceea ce priveşte obligativitatea aducerii profesorii în şcoli, a revitalizării meseriei de profesor”, spune directorul Colegiului “Spiru Haret” din Tulcea

Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com

Un reportaj Agerpres privind situația școlilor din județul Tulcea înainte de începerea școlii arată că unităţile de învăţământ din județ sunt pregătite în proporţie de 90% să-i primească pe elevi, în unele școli abia au început igienizările, iar unii directori de şcoli semnalează acutizarea deficitului de profesori la unele materii.

Școala din Văcăreni, județul Tulcea, cu 195 de elevi înscriși, este dotată cu table inteligente în fiecare clasă, proiectoare, laptopuri şi imprimante, achiziţionate de Primăria comunei printr-un proiect european, dar are nevoie de cadre didactice. “Acum, avem 21 de profesori, dar ca orice altă şcoală am avea nevoie şi de doi învăţători, pentru că avem un cadru didactic care a ieşit la pensie şi un cadru didactic a cărui situaţie este neclară, fiind director la o unitate şcolară dintr-o localitate din apropiere. Am mai avea nevoie de un profesor de fizică şi de chimie. În ultimii ani, avem doar profesori la plata cu ora şi am vrea să avem continuitate”, a spus directorul şcolii.

Directorul Colegiului dobrogean “Spiru Haret”, Florin Anastasiu, declară că principala problemă la începutul anului şcolar o reprezintă deficitul de cadre didactice pentru cei aproape 850 de elevi ai Colegiului: “Sunt anumite materii la care ne confruntăm şi noi, ca şi mulţi alţi colegi de-ai noştri, cu lipsă de personal nu neapărat calificat cât titular. La chimie, la disciplinele socio-umane, ne confruntăm de ceva vreme cu această problemă. Din nefericire, este posibil ca această lipsă de personal să se acutizeze şi-mi permit să trag un mic semnal de alarmă în cea ce priveşte obligativitatea aducerii profesorii în şcoli, a revitalizării meseriei de profesor, a creării din această meserie a unei oportunităţi pentru tinerii valoroşi mai ales. Principala problemă a învăţământului românesc la ora actuală nu o constituie infrastructura, ci lipsa cadrelor didactice”, a mai spus directorul Colegiului.

Potrivit ISJ, în perioada 16-31 august, o comisie formată din inspectori şcolari şi reprezentanţi ai Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) monitorizează modul în care unităţile de învăţământ asigură condiţiile necesare debutului noului an şcolar.

“Şcolile sunt pregătite în proporţie de 90% să-i primească pe elevi. În toate unităţile s-a realizat curăţenia generală, iar toate pregătirile se vor încheia la 1 septembrie”, a precizat inspectorul general al ISJ, Viorica Pavel.

La fel ca la fiecare început de an şcolar, sunt unităţi care nu au autorizaţie de securitate pentru incendiu şi nici autorizaţie din partea DSP, însă numărul lor este mai mic decât cel din anii trecuţi.

“În cele 146 de unităţi de învăţământ, avem 12 clădiri fără autorizaţie sanitară de funcţionare, iar cinci unităţi nu au autorizaţie din partea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, dar în cazul acestora documentaţia a fost depusă şi se aşteaptă primirea acestei autorizaţii”, a menţionat inspectorul general Pavel.

Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version