Vacanța de două săptămâni înseamnă pentru noi materie pierdută, ceea ce rezultă că materia pierdută, egal examene pierdute – Teodora Grîu, membru al Consiliului Consultativ al Copiilor

Teodora Grîu / Foto: captură live - dezbatere World Vision România și EduPedu

„Sunt elevă în clasa a XII-a, iar vacanța de două săptămâni înseamnă pentru noi materie pierdută, ceea ce rezultă că materia pierdută, egal examene pierdute. Nimeni nu știe cum va fi recuperată materia sau dacă va mai fi vreodată”, a spus  Teodora Grîu, membru al Consiliului Consultativ al Copiilor, în cadrul dezbaterii Viitorul este al copiilor. Dar vocea lor contează în deciziile pentru viitor?, organizată de World Vision România. EduPedu.ro este partener media al evenimentului.

Aceasta a subliniat că elevii nu sunt incluși în luarea deciziilor la nivel național: „Dacă ne uităm atât la includerea copiilor în luarea deciziilor la nivel național, situația nu e roz deloc. Ultimul sondaj pe această temă desfășurat de World Vision România arată că peste jumătate dintre copii spun că nu au fost consultați nici măcar o singură dată cu privire la deciziile luate în pandemie, mai ales cele legate de educație”.

„Astfel, în acest an, am fost profund dezamăgiți de lipsa solicitării părerilor noastre cu privire la școala în mediul online. Și din cei care au probat vacanța de o lună de zile, nimeni nu s-a gândit la consecințele pe care aceasta le-ar avea asupra noastră, iar lucrurile s-au repetat și de curând”, a completat Teodora Grîu.

Eleva a explicat de ce ar trebui să fie copiii implicați: „Când suntem implicați, ne sunt respectate niște drepturi: dreptul de a fi ascultat, dreptul la libera exprimare și totodată prin participare și prin consultare, ne dezvoltăm niște abilități necesare unor cetățeni activi, abilități de comunicare spre exemplu. Și un copil care își exercită dreptul la participare este un viitor adult implicat, dar și foarte informat, ceea ce reprezintă baza unei societăți ideale, democratice. Cel mai important din toate acestea, consultarea noastră, a copiilor, vine și în sprijinul adulților. Copiii și tinerii sunt cele mai bune autorități în problemele ce se referă la viața lor. Doar noi putem comunica cel mai bine ce funcționează pentru noi și ce nu, sau ce provocări întâlnim. Doar prin consultarea noastră, a copiilor, deciziile luate de adulți vor răspunde cât mai clar și mai prompt nevoilor reale cu care noi ne confruntăm”.

Exit mobile version