Accesul la educație – printre principalele probleme cauzate de pandemie pentru copiii și tinerii din România – consultare UNICEF

Sursa: UNICEF

Respectarea regulilor de izolare, nesiguranța locului de muncă al părinților și lipsa materialelor de igienă și protecție sunt principalele dificultăți menționate, în legătură cu pandemia Covid-19, de participanții la o consultare realizată de UNICEF în România. Această organizație arată că pandemia a dus la o creștere a vulnerabilităților copiilor aflați în situație de risc, pe măsură ce reducerea activității economice a cauzat o creștere a numărului de familii cu venituri în scădere. Raportul descrie și cum s-au adâncit percepțiile privind problemele accesului la educație, în condițiile închiderii școlilor și trecerii la predarea online.

Cea de-a doua rundă a Evaluării rapide a UNCIEF privind situația copiilor și familiilor, cu accent pe categoriile vulnerabile, în contextul epidemiei de COVID-19 în România, s-a făcut pe baza rezultatelor unei consultări online realizată prin intermediul platformei U-Report. În cadrul acesteia au răspuns 2.230 de adolescenți și tineri din întreaga țară. În plus, au fost intervievați peste 120 de profesioniști – lucrători comunitari, reprezentanți ai autorităților locale și județene, ai societății civile și personal din instituții rezidențiale – din județele Brașov, Bacău, Ilfov și Dolj.

Concluziile evaluării, conform unui comunicat UNICEF:

Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România:

Categoriile de copii cele mai afectate de pandemia COVID-19:

Raportul UNICEF, despre accesul la educație:

Comunicatul mai subliniază necesitatea ca fiecare copil din România să aibă acces la serviciile de bază de la nivelul comunității: “Acest lucru poate fi realizat prin extinderea Pachetului Minim de Servicii (PMS) la nivelul întregii țări, astfel ca fiecare comunitate și școală să aibă un asistent comunitar, un lucrător/asistent social și un consilier școlar. PMS a fost implementat cu succes de UNICEF în 45 de comunități din județul Bacău. Rezultatele mai arată și că autoritățile trebuie să dezvolte materiale și capacități de învățare online, inclusiv de instruire a cadrelor didactice și a părinților pentru asigurarea accesului copiilor celor mai vulnerabili la educație incluzivă de calitate, în vederea eliminării lacunelor educaționale și digitale existente. Guvernul ar trebui să îmbunătățească serviciile medicale de prevenție, inclusiv practicile de igienă la domiciliu/în școală/în comunitate, programele de vaccinare, screening-urile de sănătate, nutriția și sănătatea maternă și neonatală, precum și promovarea sănătății, prevenția bolilor și educația pentru sănătate.”

Raportul detaliat

Exit mobile version